Connect with us

Hi, what are you looking for?

lifestyle

Kako da napravite bezbedan prelazak sa zimskog na prolećno trčanje

bezbedan prelazak sa zimskog na prolećno trčanje

Proleće je u punom jeku ali za mnoge je sada važno da znaju kako da naprave bezbedan prelazak sa zimskog na prolećno trčanje

U ovom videu smo podelili 5 saveta zabezbedan prelazak sa zimsko na prolećno trčanje

Svaki trkač jedva je čekao da izađe sa trake za trčanje i izađe napolje ili, ako ste već trčali napolju, da odbacite jakne i rukavice, prestanete da brinete o vetru i ledu i naravno, promenite svoju rutinu.

Ipak, budite oprezni jer oduševljeni lepim vremenom i vođeni elanom koji nas vodi u proleće, lako možemo da prteramo sa kilometražom ili tempom. Ove greške mogu da nas odvedu u povredu i pauzu a to niko ne želi.

5 saveta kako da napravite bezban prelazak sa zimskog na prolećno trčanje

Proverite svoje patike za trčanje

Odvojite vreme da pregledate svoje patike za trčanje i uverite se da su spremne za povećanje kilometraže koju prelazite.

Prave patike su važne za opštu mehaniku trčanja, ako nosite istrošene patike a povećate kilometražu, možete da se povredite.

Proleće je odličan trenutak za nabavku novih patika za trčanje iz dva razloga:

  1. Postepeno ćete ih razgaziti i sami tim ćete postepeno povećavati kilometraže, što će vas zaštititi od pretreniranja
  2. Nove patike za trčanje su uvek dodatna motivacija za trkače

Posetite lekara i fizioterapeuta

Baš kao i vašem automobilu ili biciklu i vašem telu je potrebno da ga svremena na vreme pregledate i pružite mu mali servis.

Proleće je odlično vreme da posetite lekara i uradite osnovne sportske preglede kako bi ste se uverili da je telo spremno za naporne treninge koji vas očekuju.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Ako ste ranije imali neku povredu, sada je odličan trenutak da posetite fizioterapeuta ili doktora specijalistu koji može da uradi kontrolu kako se povreda ne bi ponovila.

Zaštitite se od sunca

Samo zato što nije glavna letnja sezona ne znači da ne morate da se zaštitite od sunca. Čak i po oblačnim danima, krema za sunčanje je neophodna kada idete na trčanje kao i pravi par nogavica ili helanki, kako bi vaša koža bila bezbedna i izbegla oštećenja od sunca.

Znamo da dolazi vreme velikih vrućina ali vam sugerišemo da trčanje bez majice nikak nije preporučljivo.

Fondacija za rak kože preporučuje nanošenje kreme za sunčanje 30 minuta pre izlaska napolje i ponovno nanošenje svaka dva sata.

Kilometražu povećavajte postepeno

Poslednja stvar koju želite je neka vrsta povrede od prekomernog treninga.

Uđite lagano u sezonu sa postepenim treningom srenjih dužina, laganijih tempo treninga i sa manje intervala nego što ste navikli.

Intervalni trening u kombinaciji sa treningom snage može da bude od pomoći u skidanju nekih kilograma koje ste nabacili u toku zime, ali i da dodatno ojača srce i pripremi ga za sve ono što nas očekuje u sezoni pred nama.

Prijavite se na što više trka

Sunčani dani su savršena prilika da pronađete lake, kraće trke u kojima ćete uživati sa prijateljima i porodicom i na taj način se lakše vratite u redovnu rutinu treninga.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Ovo će vam pomoći da budete odgovorni prema svom glavnom cilju i da se dobro spremite za glavnu trku sezone koju ste sebi zacrtali kao cilj. Pogledajte kalendar svih trka u Srbiji i regionu na sajtu trcanje.rs 

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Trčite li vi po kiši?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Povezani članci