Trening je kontinuiran i cikličan proces. Kada se o njemu govori, obično se misli na fizički trening našeg tela. Fenomen je u tome što se ponavlja ali je neponovljiv jer uključuje različite fizičke i duševne parametre podložne promeni. Prema tome, on je i sredstvo i cilj izmene ukupnih vrednosti naše ličnosti.

Podrazumeva određene aktivnosti kojima menjamo svoje psiho-fizičke sposobnosti tokom vremena kako bi došli do cilja. Prema cilju koji postavimo, određujemo i kakav će obim i sadržaj trening uključivati. Da bi uspešno uočili napredak, saznali do kojih smo sposobnosti došli tokom trenažnog procesa neophodno je da promene pratimo. Tako, na neki način, ne dozvoljavamo da vreme i naše delo, neprimetno prolaze. Praćenje promena je tipično za profesionalni sport. Kod profesionalnih trkača, ciljevi su postavljeni visoko i dolazak do njih uključuje praćenje velikog broja parametara kojima se bave timovi stručnjaka.

U rekreativnom sportu, promene se manje prate što ne znači da je trkačima manje stalo do saznanja o napretku ili da su im ciljevi manji.

Merenja se razlikuju kod trkača: početnici uglavnom prate vreme preko svojih satova, napredniji rekreativci puls i vreme preko pulsmetara a afirmisani trkači vreme, kilometražu, puls, brzinu i mnoge druge parametre preko GPS pulsmetara.

Na osnovu statistike prikupljene na treninzima moguće ja predvideti ishode na takmičenjima, stanje fizičke kondicije, brzinske izdržljivosti, kilaže i slično.

klikni za skidanje planera ovde

TRENING PLANER  je jednostavna funkcionalna tabela, matrica organizovana za unos, praćenje i oblikovanje osnovnih parametara kod trčanja, džoginga i hodanja tokom 12 meseci jedne godine.

Sadrži listove (sheet-ove) za unos osnovnih podataka, uputstvo i za dvanaest meseci treninga. Jednostavna je jer uključuje osnovne promenljive rekreativnog treninga: kilometražu, brzinu, puls, potrošnju energije (kalorije).

Uz to, matrica data na početku se pokreće unosom maksimalnog pulsa i služi za izračunavanje preporučenih vrednosti pulsa kod raznovrsnih tipova trčanja i hodanja. Nakon dobijenih vrednosti svaki trkač je u mogućnosti da prema svojim sposobnostima planira, izvodi treninge, trke i prati napredak tokom vremena.

Nekolicina stručnih termina je povezana sa odgovarajućim člancima na ovom sajtu pa jednostavnim klikom možete saznati šta oni znače. Promene postaju poželjnije kada se vrednosti sa naših treninga uporede sa vrednostima treninga drugih trkača pa, iz ličnog iskustva preporučujem razmenu informacija.

Evidencija je podložna izmeni kao i svaki drugi Excel-ov dokument, pa je prema tome slobodno prilagođavajte prema sebi i svojim aktivnostima. Kopirajte, pratite, kapirajte jer PROMENA JE VIDLJIVA TEK KADA SE PRATI.

SKINI PLANER