Connect with us

Hi, what are you looking for?

Trening

Evidencija treninga – Trening planer, jer promena je vidljiva tek kada se prati!

Trening je kontinuiran i cikličan proces. Kada se o njemu govori, obično se misli na fizički trening našeg tela. Fenomen je u tome što se ponavlja ali je neponovljiv jer uključuje različite fizičke i duševne parametre podložne promeni. Prema tome, on je i sredstvo i cilj izmene ukupnih vrednosti naše ličnosti.

Podrazumeva određene aktivnosti kojima menjamo svoje psiho-fizičke sposobnosti tokom vremena kako bi došli do cilja. Prema cilju koji postavimo, određujemo i kakav će obim i sadržaj trening uključivati. Da bi uspešno uočili napredak, saznali do kojih smo sposobnosti došli tokom trenažnog procesa neophodno je da promene pratimo. Tako, na neki način, ne dozvoljavamo da vreme i naše delo, neprimetno prolaze. Praćenje promena je tipično za profesionalni sport. Kod profesionalnih trkača, ciljevi su postavljeni visoko i dolazak do njih uključuje praćenje velikog broja parametara kojima se bave timovi stručnjaka.

U rekreativnom sportu, promene se manje prate što ne znači da je trkačima manje stalo do saznanja o napretku ili da su im ciljevi manji.

Merenja se razlikuju kod trkača: početnici uglavnom prate vreme preko svojih satova, napredniji rekreativci puls i vreme preko pulsmetara a afirmisani trkači vreme, kilometražu, puls, brzinu i mnoge druge parametre preko GPS pulsmetara.

Na osnovu statistike prikupljene na treninzima moguće ja predvideti ishode na takmičenjima, stanje fizičke kondicije, brzinske izdržljivosti, kilaže i slično.

klikni za skidanje planera ovde

TRENING PLANER  je jednostavna funkcionalna tabela, matrica organizovana za unos, praćenje i oblikovanje osnovnih parametara kod trčanja, džoginga i hodanja tokom 12 meseci jedne godine.

Sadrži listove (sheet-ove) za unos osnovnih podataka, uputstvo i za dvanaest meseci treninga. Jednostavna je jer uključuje osnovne promenljive rekreativnog treninga: kilometražu, brzinu, puls, potrošnju energije (kalorije).

Uz to, matrica data na početku se pokreće unosom maksimalnog pulsa i služi za izračunavanje preporučenih vrednosti pulsa kod raznovrsnih tipova trčanja i hodanja. Nakon dobijenih vrednosti svaki trkač je u mogućnosti da prema svojim sposobnostima planira, izvodi treninge, trke i prati napredak tokom vremena.

Nekolicina stručnih termina je povezana sa odgovarajućim člancima na ovom sajtu pa jednostavnim klikom možete saznati šta oni znače. Promene postaju poželjnije kada se vrednosti sa naših treninga uporede sa vrednostima treninga drugih trkača pa, iz ličnog iskustva preporučujem razmenu informacija.

Evidencija je podložna izmeni kao i svaki drugi Excel-ov dokument, pa je prema tome slobodno prilagođavajte prema sebi i svojim aktivnostima. Kopirajte, pratite, kapirajte jer PROMENA JE VIDLJIVA TEK KADA SE PRATI.

SKINI PLANER

18 Comments

18 Comments

  1. Igor Vujičić

    19.02.2010 at 09:58

    Mare, ti si se potrudio da napraviš ovako dobar planer, nadam se da će dobro doći početnicima, ali i naprednim trkačima.
    Trenng planer je Mare predstavio na zajedničkom treningu #2 i objasnio prisutnima, a meni je bilo interesantno da prezentaciju snimim i pokažem i onima koji su opravdano bili odsutni.
    Nadam se da je jasno da je evidencija treninga jedan od glavnih faktora uspeha, jer se na taj način vidi da li napredujete ili stagnirate. Ovako ćete najlakše osetiti da li treba da nešto menjate u svom načinu treninga ili ne.

  2. Dado1893

    19.02.2010 at 09:05

    Potpuno si u pravu Mare!Zaista treba obratiti paznju na navedene parametre i uporedjivati ih.Priznajem,ja jos nisam do kraja izgradio tu naviku,jos uvijek vecinu toga drzim u glavi(onako ofrlje).Moracu se natjerati da sve sto uradim na terenu redovno bacim na papir.
    Bravo za dizajn i video podrsku clanka. :)

  3. Bane BN

    19.02.2010 at 09:05

    Bravo za tekst,,,sve što radimo ili namjeravamo isto,već je to nekakav plan,pa zašto onda to i ne bilježiti,u ovom slučaju kada je riječ o evidenciji trkačkog treninga.Mislim da je nebitno jeli neko džoger,početnik,trkač,,,jer možda zbog pauze,ili nedaj bože povrede,loše istrčane sezone bićemo prinuđeni voditi evidenciju treninga i skontati kako smo mogli bez planera/ET,ili ponukani ovim korisnim tekstom na našem omiljenom sajtu da vodimo ET……….pozzz

  4. tanja

    19.02.2010 at 11:44

    hvala za planer! koristim ga otkako se pojavio u tekstu o treningu #2; kad sam juce vidjela koliko sam kilometara presla od 01. feb i da sam malkice i povecala brzinu, osjetila sam dodatni podstrek! pozdrav

  5. Veki

    19.02.2010 at 15:11

    I početnici treba da shvate da je planer korisna stvar.. i to ne samo za trkače i trkačice koji jure rezultat na trci, nego i za one koji žele da izgube koje kilo ili slično.

    Najbolji osećaj je kada za godinu dana vidiš da ti se puls na istoj brzini smanjio recimo za 10 otkucaja u minuti. Da sada kada ustaneš i kada si miran tvoje srce sporije radi, tj manje radi i manje se umara…

    To je osećaj kada tvoje telo kaže tvom mozgu: Živećeš duže i hvala ti na tome!

  6. Dejan

    19.02.2010 at 15:40

    Marko svaka pohvala za trening planer. Malo sam ga do detalja procacko i veoma je koristan kako za pocetnike tako i za iskusnije trkace, takodje ono sto je najbitnije jeste da je ‘user friendly’ tako da lako se moze kretati kroz planer i jasno je sve objasnjeno. Posto imam pomalo iskustva u programiranju u excel-u (Visual Basic 5) imam predlog da mozda kasnije kad vidis kako ljudi reaguju na planer i njihovo misljenje o tome sta bi se jos moglo dodati; da malo ga doradimo sto se tice korisnickog interfejsa (unos podataka, pretraga, izvestaji itd.) Ako hoces mozemo o tome da popricamo kada se vidimo na nekim od narednih trka.

    Pozdrav.

  7. mioMan

    19.02.2010 at 21:33

    @ All / bas mi je em milo em drago da vam se svidja :) Na sugestiju jednog coe’ka uradicu sitne popravke, pa cemo cim prije da bacimo tu verziju za download

    @ Dejan / Naravno. Vec sam imao ideju da ga unapredim u jace vizuelno stvorenje. Popricacemo

  8. Бошко Ступар

    20.02.2010 at 11:08

    Da li se varam ili postoji greska u formuli za racunanje brzine min/km?
    =((E4*1/60+C4*60+D4)/B4) umesto =((D4*60+E4)/B4)/60 i brzina u km/h =B4/(C4+D4/60+E4/3600) umesto =B5/((D5*60+E5)/3600)…
    (Nemojte me pogresno shvatiti, ja koristim OpenOffice pa mozda kod mene jedino ne radi kako treba…)

    Uglavnom, imas negde i dobre formule ali ih nisi razvukao na sve redove. Svaka cast za ideju i trud! Ja imam milion ideja ali ih nikad nisam sproveo u delo :/ Skidam kapu!

  9. aleksandar

    20.02.2010 at 11:55

    Hvala Marko

    Ja od kako trcim vodim evidenciju i sad jedva cekam da je ubacim u ovo cudo pa da vidim napredak……ili mozda ne :))

  10. mioMan

    20.02.2010 at 12:30

    @ Aleksandar / hvala druze…

    @ All / NOVA, JEDNOSTAVNIJA VERZIJA, SA ISPRAVLJENOM FORMULOM ZA BRZINU u min/km BICE OKACENA TOKOM DANA ZA DOWNLOAD

  11. aleksandar

    20.02.2010 at 13:36

    A ja taman mislio da te kritikujem….

  12. mioMan

    20.02.2010 at 16:14

    @ Aleksandar & All / mozes,mozete i morate dalje da kritikujete, o tome se ovde radi. Ako bi sva nasa dela bila podlozna kritikama i kreativnim sugestijama, bila bi puno bolja :) Ova mala racunaljka, koju moze da napravi svako, je vise stvar volje a ne nekog velikog znanja. Tako da su nakom moje inicijalne volje dobrodosla sva znanja kako bi je dalje unapredili.

  13. mioMan

    20.02.2010 at 19:21

    Postavljena je nova unapređena verzija Trening planera u gornji članak. Hvala Saši iz Valjeva na konstruktivnim sugestijama.

  14. Todor

    16.03.2010 at 22:52

    Trening planer je gotovo perfektan.Promena je vidljiva tek kada se prati, je prava “parola”!
    Marko, svaka čast.
    Želeo bih da pitam da li imaš ovakvu evidenciju urađenu na engleskom?
    Ili možda neko iz ove “trkačke priče” može da prevede!?
    Hvala!

  15. mioMan

    17.03.2010 at 02:08

    Hvala Todore :) ta parola mi se javila kao pozorniku profiterola…nakon stalnog preispitvanja vlastite motivacije
    Prevešću ja, nije problem, biće uskoro i Inglese versione

  16. mioMan

    23.03.2010 at 19:02

    Engleska verzija – Versión Inglés – Inglese Versione – Englisch Version – Version Anglaise – ภาษา อังกฤษ – 英語版

    IS READY…lock n load runners
    Vujo, prosledio sam ti je mailom, uploaduj je negde ako mogadneš

  17. Pingback: 3 načina kako da uvedete naviku treniranja i promenite svoj život! - Serbia Business Run

  18. Pingback: 3 načina kako da uvedete naviku treniranja i promenite svoj život! – SERBIA BUSINESS RUN

Uključi se u diskusiju

Povezani članci