Connect with us

Hi, what are you looking for?

* Naslovna

10 prednosti preskakanja vijače i kako nam može poboljšati zdravlje

Preskakanje vijače je trenutno jedna od najbolje čuvanih tajni u fitnesu. Međutim mnogi još nisu svesni brojnih prednosti preskakanja vijače. Ne samo da je lako započeti (kao i trčanje), već ima i brojne prednosti! U ovom članku vam pišemo šta vam preskakanje vijače može doneti:

Koje su prednosti preskakanja vijače?

  • Sagoreva kalorija
  • Poboljšava kardiovaskularno zdravlje
  • Povećava gustinu kostiju
  • Veća aktivacija mišića
  • Povećava agilnost
  • Poboljšava koordinaciju
  • Gradi ravnotežu
  • Ima meditativne kvalitette
  • Poboljšava opšte blagostanje
  • Zabavno je

1. Kalorije se sagorevaju kao lude

Sve se može reći o vijači, ali ne može se reći da nije efikasna. Istraživanje je pokazalo da vam preskakanje užeta može pomoći da sagorite preko 1.000 kalorija na sat.

Preskačući konopac možete postići brzinu sagorevanja do 1.300 kalorija na sat, sa oko 0.1 kalorija potrošenih po skoku. Deset minuta preskakanja konopca može se otprilike smatrati ekvivalentom trčanja osam minuta.

U poređenju sa drugim aktivnostima, preskakanje vijače je jedan od najefikasnijih oblika vežbanja za smanjivanje kalorija.

2. Preskakanje vijače poboljšava kardiovaskularno zdravlje

Preskakanje vijače je fenomenalna aktivnost za zdravlje srca. Ova vežba će:

  • Smanjiti otkucaje u odmaranju
  • Sniziti krvni pritisak
  • Smanjiti stres
  • Obrnuti loš holesterol
  • Smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti

Posle otprilike 150 minuta vežbe umerenog intenziteta nedeljno osetićete prva poboljšanja vašeg kardiovaskularnog sistema. S tim u vezi, Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) smatra da je preskakanje vijače aktivnost intenzivnog intenziteta.

Dakle, može poboljšati vaše kardiovaskularno zdravlje za samo 15 minuta skakanja dnevno, pet puta nedeljno.

3. Preskakanje vijače povećava gustinu kostiju

Izgradnja jakih kostiju još je jedna od mnogih prednosti preskakanja vijače. Aktivnosti jačanja kostiju stvaraju silu na kostima koja pospešuje rast i snagu, a uticaj na tlo stvara tu silu. A s obzirom na to da skačemo po tlu, i opterećujemo telo svojom težinom pri svakom skoku, uticaće na povećanje gustine kostiju.

4. Preskakanje vijače aktivira mišiće

Potpuno jačanje tela je još jedna prednost preskakanja vijače. Da biste bili efikasniji u aktiviranju mišića, dobro je preskakati vijače različitih težina.

Pomoću težih vijača, angažuje se više mišićnih grupa sa svakim zamahom.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Što je vijača teža, otpor je veći. Sa većim otporom, stvara se veći angažman mišića.

Na koje mišiće radi vijača?

Ovo je kompletna vežba, za celo telo. Vijača će raditi na vašim listovima, kvadricepsima, na zadnjoj loži, gluteusu, trbušnjacima, bicepsima, tricepsima, ramenima, mišićima leđa, i grudi.

Ne samo da jačate snagu u donjem delu tela, već angažujete i gornji deo tela koji mora da kontroliše silu pri zamahu vijačom.

5. Preskakanje vijače povećava agilnost

Želite da postanete brži?

Preskakanje vijače zahteva mnogo koordinacije, posebno kada napredujete.Photo by Mart Production from Pexels

Istraživanja pokazuju da preskakanje užeta ima značajan uticaj na povećanje snage mišića nogu. Odgovarajuća vijača pomaže vam da razvijete:

  • Brz rad nogu
  • Brzinu
  • Snagu
  • Okretnost

6. Preskakanje vijače poboljšava koordinaciju

Preskakanje vijače zahteva mnogo koordinacije, posebno kada napredujete. Da biste održali ritam morate da koordinišete oči, stoplala, šake, ruke, noge, i trup, a sve to dok skačete.

Kasnije ćete ovo čak moći da primenite na sve delove života.

7. Vijača poboljšava ravnotežu

Uz poboljšanu koordinaciju, prednost vijače ide čak i do poboljšanja ravnoteže. Ona radi ruku pod ruku sa koordniacijom. S obzirom na to da morate da koordinišete više oblasti dok je celo telo u pokretu, kombinovani pokreti imaju zadatak da održe ravnotežu.

Doslednom praksom, otkrićete da balansiranje postaje sve lakše i lakše.

8. Preskakanje vijače može imati meditativni efekat

Iako se preskakanje vijače smatra intenzivnom vežbom, ima i određene meditativne kvalitete.

Preskakanje vijače može biti prilično nezgodno. Kako su ravnoteža i koordinacina uključeni tokom vežbe, za održavanje stabilnog tempa 30 sekundi je potrebno malo više posla. Da biste izgradili duge periode neprekidnog preskakanja, morate zadržati um u sadašnjem trenutku.

Kad uđete u seriju neprestanog preskakanja, sve ostalo što zamagljuje um jednostavno nestaje. Postojite samo vi i vaša vijača.

9. Preskakanje vijače poboljšava opšte blagostanje

Prednosti skakanja ne samo da dodaju godine vašem životu, već poboljšavaju i njigov kvalitet.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Studije ukazuju na to da fizička aktivnost, poput preskakanja vijače, poboljšava nekoliko oblasti zdravlja, kao što su:

  • Kvalitet sna
  • Sposobnost nošenja sa streson
  • Mentalna oštrina
  • Slika o sebi
  • Mogućnost sticanja novih poznanstava
  • Produktivnost

10. Zabavno je preskakati vijaču!

Zabavni faktor je presudan kada je u pitanju pronalaženje održive rutine vežbanja.

Svi znamo da je doslednost najvažnija stavka kada se radi o vežbanju. Morate biti u stanju da se držite svoje rutine na duže staze ako želite da vidite trajne rezultate.

Ali da biste bili doslednu u nečemu, morate bar malo uživati u tome.

Svi imaju drugačiji pogled na zabavu, ali vijača je zabavna zato što vam daje slobodu da vežbate u pokretu i izađete iz teretane. Omogućava nam da naučimo nove veštine. Svaka vežba je nova avantura i nešto što možete dodati svom repertoaru veština. Daje vam mogućnost da se takmičite sa drugim skakačima ali pre svega sa samim sobom. I daje vam beskrajnu svestranst, postoji zilion načina kako možete strukturisati skakanje.

Zašto preskakati vijaču?

Najbolje prednosti preskakanja vijače dolaze iz mogućnosti kombinovanja lakih i teških konopaca za skakanje.

Razmislite kako koristite sprave i tegove u teretani. Ne trenirate samo sa jednim kompletom tegova. Postoje različite težine koje se mešaju i usklađuju u zavisnosti od toga koji je krajnji cilj. Isto to važi i za vijače.

Lakše vijače su odlične za topljenje kalorija i poboljšanje izdržljivosti. Teže su odlične za izgradnju snage i mišića. Zajedno, ova kombinacija daje mogućnost potpunog vežbanja celog tela, i to gde god želite.

Da li i vi preskačete vijaču? Pišite u komentarima! :)

Advertisement. Scroll to continue reading.
Click to comment

Uključi se u diskusiju

Povezani članci

* Naslovna

Prošle nedelje smo pisali o 10 prednosti koje preskakanje vijače donosi našem zdravlju, a sada vam donosimo šest razloga zašto je dobro za trkače....

* Naslovna

Možda je bolje reći – dugoprugaški kardio u doba karantina. Za ovaj „običan“ kardio ćemo lako – intervali visokog intenziteta 2x nedeljno, spremanje kuće...