FK Miljakovac je pokrenuo kampanju „Sačuvaj lopte“ da bi tokom novembra, meseca borbe protiv raka testisa, podigli svest o ovom oboljenju. Kampanja će se odvijati putem društvenih mreža i nosiće važne poruke za mušku populaciju.
Fudbaleri Miljakovca će tokom novembra u prvenstvenim i evropskim mečevima nositi specijalno dizajnirane šortseve, urađene u saradnji sa tehničkim sponzorom kluba, brendom „PUSH“. U predelu u kojem se nalaze testisi, na šortsevima će biti logo akcije „Sačuvaj lopte“.
Cilj kampanje „Sačuvaj lopte“ je podizanje svesti o važnosti samopregleda
FK Miljakovac pokreće ovu akciju sa ciljem podizanja svesti među mlađom populacijom o redovnim pregledima kod urologa kao načinu prevencije, kao i samopregledu i upoznavanjem sa potencijalnim faktorima rizika za oboljevanje od raka testisa.
Rak testisa predstavlja brzorastući oblik tumora, zbog čega je ključno njegovo rano otkrivanje. Ne samo zbog uspešnijeg lečenja, već i zbog izbegavanja invanzivnijih terapijskih postupaka kao što su zračenje i hemoterapije koje posledično mogu oštetiti zdrave organe i reproduktivnu sposobnost muškaraca.
Od raka testisa najčešće oboljevaju muškarci između 15. i 40. godine života, a najveći broj obolelih je u starosnoj dobi od 30 do 34 godine. Kod ranog dijagnostikovanja tumori testisa su izlečivi u 95 odsto slučajeva.
Prema dostupnim podacima Instituta za javno zdravlje „Dr. Milan Jovanović Batut“, u 2020. godini u Srbiji je od raka testisa registrovano 256 novoobolelih slučajeva, dok je od ove vrste karcinoma preminulo 34 muškarca.
Tekst je preuzet sa sajta FK Miljakovac.