blank
Connect with us

Hi, what are you looking for?

* Naslovna

Sprint – pet razloga zašto je odličan za vas i kako vam može promeniti život

Sprintevi pomažu u gubitku težine, grade mišiće, poboljšavaju vaše zdavlje i kao rezultat toga promovišu zdrav život.

Da li ste znali da sprint ubrzava vaš metabolizam i može da reguliše hormone koji sagorevaju masti? Isto tako razvijaju trbušne mišiće o kojima ste sanjali. Trčati sprint nije lako i zahteva mnogo snage i posvećenosti, ali odlični rezultati do kojih mogu dovesti mogu pružiti najbolju motivaciju.

Trčanje na traci sat vremena često može postati dosadno, a nakon nekoliko dana možete izgubiti i motivaciju. Kao rezultat toga, san dolaska u formu je razbijen. Ali čekajte – Binod Bhadri, stručnjak za fitnes i avanturističke sportove vas je pokrio.

On predlaže alternativu koja je efikasnija u svetu fitnesa – sprint.

Sprintevi su u osnovi kratke trke koje zahtevaju da trčite što je moguće jače, koristeći svu svoju energiju i snagu mišića za kratke intenzivne rafale.

Prednosti sprinta su beskrajne. On je odlična kardiovaskularna vežba, povećava vašu izdržljivost, sagoreva mnogo kalorija u kratkom vremenu i osim toga, daje podstrek vašem metabolizmu. Čak i kada je trening završen, kalorije nastavljaju da se sagorevaju.

Šta uraditi: U početku počnite da trčite 10 minuta, a zatim postepeno povećavajte trajanje. Napravite 10 rundi i svaki put pređite udaljenost od 15-20 metara. Odmorite se 30 sekundi nakon što završite jedan sprint.

Dakle, samo zgrabite patike za trčanje i počnite!

1. Da li biste pre trčali 1h ili istrčali 10 sprinteva u trajanju od 15 minuta?

Isti rezultati se mogu postići u kraćem vremenskom periodu. Sprint vam daje brze nalete pokreta i pomaže da efikasno izgubite težinu. Jednako su, ako ne i efikasniji od trčanja sat vremena. Ako vam nedostaje vremena, onda je odlazak na sprint najbolja odluka za vežbanje koju možete doneti. Ako ništa drugo, ubrzava trening za pola sata.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Svaki dan raditi iste vrste vežbi je dosadno, štaviše nije efikasan za vaše telo. Ljudi bi trebalo da imaju raznolikost. Trčanje sprinta dodaje upravo to.

2. Sprint povećava mišićnu masu

Kako je sprint anaerobna vežba, pomaže u izgradnji mišića na isti način kao i trening sa tegovima. Međutim, tokom treninga sa tegovima fokusirajte se na jedan deo tela odjednom. Sa druge strane, sprint koristi na desetine mišića u isto vreme, što ga čini jednom od najcelovitijih vežbi za trening mišića.

Postoje studije koje pokazuju da sprint može poboljšati puteve sinteze proteina koji pomažu u razgradnji proteina za čak 230%.

Uz pravilno ishranu i oporavak, sprint zapravo može podstaći izgradnju mišića, omogućavajući vašem telu da postanete vitkiji.

Kada idete na duga trčanja ili maratone, gubite mišiže zato što je vaše telo duže u akciji. Ali sprint je drugačiji, radi u vašu korist. Sprint traje kraće, a vaši mišići imaju dovoljno vremena da se oporave nakon sprinta. Stoga pomaže u izgradnji mišića, rekao je Bhadri.

3. Sprint ubrzava metabolizam, što znači da se masti sagorevaju i posle treninga

Nema sumnje da sprint pomaže u sagorevanju kalorija u kratkom vremenskom periodu. Ali ono što je sjajno je to što se to dešava čak i kad se trening završi – Ako se pitate kako, odgovor je jednostavan. Kada trčite, pokrećete metabolizam koji vam omogućava da sagorite više kalorija čak i kada prestanete da trčite. Ovu činjenicu takođe potkrepljuje studija koju je uradio profesor James Timmons sa Univerziteta Heriot-Watt u Edimburgu, a koja izveštava da sprint zapravo moće naglo povećati metabolizam tela.

4. Sprintom se poboljšava zdravlje srca

Sprint manjuje rizik od srčanih bolesti. Photo by Braden Collum from Unsplash

Sprint se ne odnosi samo na gubitak težine, već dolazi i sa kardiovaskularnim prednostima. Može pomoći u snižavanju krvnog pritiska. Mišići koji se brzo grče (mišići tipa II) koje gradite dok trčite, pomažu u poboljšanju srčanih funkcija. Kada trčite na ovaj način, ulažete sav napor u mišiće, otežavajući rad srca, poboljšavajući tako opštu cirkulaciju krvi. Kao rezultat toga, vaše srce je zdravo i jača, što smanjuje rizik od srčanih bolesti.

5. Sprint povećava proizvodnju hormona rasta

Druga uzbudljiva prednost sprinta je njegova sposobnost da prirodno povećava proizvodnju hormona rasta u vašem telu. Ovaj hormon takođe igra značajnu ulogu u gubitku težine, ali i usporava proces starenja povećanjem rasta tkiva u vašem telu.

Advertisement. Scroll to continue reading.
Click to comment

Uključi se u diskusiju

Povezani članci