Kada da trčim kad nemam vremena? Kada vam se desi da izgovorite ovu rečenicu, ne gubite vreme i odmah znajte da ovaj stav ne proizilazi iz nedostatka vremena, već iz nečeg drugog.

Prisetite se onih trenutaka kada čujete da u vaš grad dolazi bend koji obožavate ili kada čujete da je u bioskop stigao drugi deo filma koji ste čekali godinu dana. Šta prvo pomislite? To nikako neću propustiti.

To je taj trenutak kada, bez obzira na sve obaveze, znate da ćete obezbediti vreme da uradite to što volite. Tako je i sa trčanjem, a i ne samo sa trčanjem, već generalno sa svim stvarima koje ”bi trebalo” da radite jer su one u suštini dobre. Nemojte da radite ništa što vam se ne radi, ali potrudite se da prepoznate kada se služite izgovorima, kada ste lenji, a kada vam se nešto zaista ne radi i odlučili ste da prosto – više to ne radite.

Znate da volite da trčite i da vam je to donelo dobar osećaj, ako želite sa tim da nastavite, a upali ste u period loše organizacije, evo par saveta kako da olakšate sebi taj proces planiranja.

Isplanirajte trening na početku nedelje

Cela nedelja će biti prezauzeta, ako ne isplanirate svoj nedeljni trening, postoji velika mogućnost da se on neće ni desiti. Nedelja je dobar dan za to, a ako imate prijatelje sa kojima trčite, vidite da li možete da se uklopite. Lakše je da izađete na stazu ako ste zakazali trening u 7 ujutru i ako znate da vas prijatelj čeka.

Svima oko vas će biti mnogo lakše ako znaju da imate svoju dnevnu rutinu i svi će znati da ne treba da vas ometaju kada radite ovu stvar za sebe.

Ne gubite vreme

Razmislite koliko vremena nedeljno izgubite na stvari koje nisu važne. Razmislite o tome koliko vremena provedete ispred televizora gledajući program koji vas zapravo ne interesuje ili koji nije preterano interesantan.

Izlazak na stazu je vreme koje sigurno nije izgubljeno. Setite se osećaja koji imate svaki put kada završite sa treningom, koliko vas učini vedrim, energičnijim i spremnijim za sve nadolazeće aktivnosti. Umor koji osećate je zdrav umor koji nestaje nakon tuširanja.

Neka vam trčanje bude prioritet

Svačiji prioriteti su drugačiji. Kada biste zapisali na papir šta sve radite u toku nedelje, i koliko stvari možda i ne bi trebalo da se nađe na toj listi, videli biste da vreme za trčanje postoji, samo vam nedostaje da ga označite kao ”važno”. 

Jutarnji treninzi su najbolje rešenje, ali i najteže za mnoge. Kako napustiti topli krevet i krenuti napolje kada je nebo još uvek sivo? Jednostavno, krenite bez razmišljanja. Videćete i sami kakav je osećaj pobede kada završite trening i kako ćete započeti dan. Zapišite utiske na kraju dana i procenite sami da li se isplati.

Treba da očistite kuću. To je dobro, ali više volite da trčite nego da čistite, stoga, preživećete ako kuća ostane u neredu. Razmislite šta je vama važnije i šta ste spremni da žrtvujete.

Sve ili ništa – ne postoji

Ako se i desi da ne ispoštujete svoj isplanirani trening, ne odustajte. Nije sve izgubljeno. Bolja su i dva kilometra nego nijedan.

Kao kada ste na dijeti i želite da smršate i kada pojedete nešto što ne treba, nemojte da se obeshrabrite i prestanete da jedete umereno. Ništa nije propalo i samo nastavite. Tako je i sa treningom, bolje ćete se osećati ako odradite i polovinu planirane distance nego da je potpuno preskočite.

Ovo je trenutak mentalnog preloma,  a sve što je potrebno je da nastavite sa režimom ishrane ili treninga. Na kraju, nije važno šta je bilo, nego šta će biti. Ne upadajte u zamku razmišljanja ”sve ili ništa” jer je ono pogrešan koncept koji vodi neuspehu. To vodi ka začaranom krugu pokušaja koji se u najvećem broju slučajeva završe kao – pokušaji.

Vežbajte svoje zdrave navike

Kada ste veoma zauzeti vrlo je lako da nađete bezbroj izgovora da zapostavite svoje zdravlje. Iako ste svesni toga, nikako da zdrave navike pretvorite u realnost. Najlakše je da u toku pauze na poslu odete do obližnje brze hrane i zadovoljite glad ili da se ”nervirate” što niste imali vremena da odradite trening.

Nedostaje vam energije, slabije spavate, neredovno jedete, a sve to jer – nemate vremena. To sve utiče na motivaciju da trčite. 

Razbijte svakodnevnicu i pregledajte svoju krvnu sliku. Regulišite ishranu i obratite pažnju na nivo gvožđa u krvi koje može da bude uzrok nedostatka energije i mrzovoljnosti za bilo koju fizičku aktivnost. Ako se osećate umorno to može da bude i jer vam je nizak nivo šećera u krvi, stoga, pojedite laganu užinu sat vremena pre trčanja.

Učinite sebi uslugu i spavajte 7, 8 sati što je prosek za jednog odraslog čoveka. Ako legnete ranije, lakše će vam biti da ujutru ustanete i odradite svoj trening.

Vreme postoji, samo je potrebno iskoristiti ga na pravi način. Ne gubite iz vida zašto trčite i postavite ga na mesto koje zaslužuje.

škola trčanja