blank

Najbolji načini kako da se pripremite se za mršavljenje. Prvi deo.

Pripremite se za mršavljenje i večito pitanje “kako smršati” promenite u znanje – “kako se pripremiti za mršavljenje”.

Uskoro kreće sezona slava i praznika. Ovo može biti naporno za sve koji žele da se reše nepotrebnih kilograma. Praznična trpeza je bogata, te se savetuje da se na vreme počne sa pripremama za sledeće leto. Najbolje što možete za sebe da uradite jeste da isplanirate vreme potrebno da se dovedete u formu. Bitnije je doći do određene forme nego mršaviti. Mršavljenje svakako dođe kao nuspojava. Instant rešenja ne postoje, a što pre to shvatite, pre ćete i uspeti.

pripremite se za mršavljenje
Praznična trpeza.

Udahnite duboko, kažite sebi “Želim. Hoću. Mogu.“, pronađite cilj i počnite. Trudite se da budete pozitivini. Ne dozvolite da vas zlonamerni komentari poznanika sputaju. Setite se kako ste se osećali ranije, a kako sada. Rešenje sigurno postoji. Prepreke se mogu premostiti, želje ostvariti i zdravlje poboljšati. Budite uporni i učinite pravu stvar za sebe.

Pripremite se za mršavljenje tako što ćete početi sa pripremama za mršavljenje na sledeći način:

pripremite se za mršavljenje
Pripremite se za mršavljenje na pravi način i povećajte svoje šanse za uspeh u svojoj nameri

Budite spremni.

Unapred razmišljajte o problemima na koje možete da naiđete. Pokušajte da predvidite dešavanje koje vam može biti veliki izazov. Zatim napravite izbor kojim situacijama ćete prisustvovati, a kojima ne. Ako će neki društveni događaj da vam donese više stresa nego radosti, bolje je da ga izbegnete.

Napravite plan.

Ne zadržavajte se pored švedskog stola. Jedite iz tanjira, tj. u tacnu stavite određenu količinu hrane koju nameravate da pojedete. Tanjir ne dopunjavajte ni po cenu da ne isprobate sve moguće specijalitete.

Oprezno sa taktikom: neću da jedem pre slave.

Ukoliko odlučite da čekate slavski ručak, očekujući bogat izbor jela, samo narušavate svoj bioritam. Pored toga što ćete, verovatno kasno obedovati, poješćete i više od potrebnog. Dezert preskočite.

Ne dozvolite da vas nagovore.

Ne dozvolite da vas nagovore da probate još ovo ili ono, ostanite nepokolebljivi. Na našim slavama i veseljima domaćina bukvalno možete uvrediti ako ne jedete. Objasnite mu da ste pod specijalnim režimom ishrane pre nego što dođete na slavu. Tada nećete biti pod pritiskom, a ispoštovaćete domaćina. Skrenite svoju pažnju na razgovor umesto na hranu.

Posvetite se cilju.

Ako su težina i ishrana ciljevi koje ste postavili pred sebe, dajte im prioritet. Da li zaista želite da smršate? Razmišljajte o tome kao o poduhvatu. Promena vašeg režima ishrane traži vreme, pažnju i odlučnost. Ne gubite vreme, novac i motivaciju. Odlučite kakav život želite da vodite i budite uporni u svom naumu.

Jedite redovno.

Redovni umereni obroci smanjuju šansu za prejedanje i neprekidna razmišljanja o hrani. Odredite vreme kada jedete, i potrudite se da imate svih pet obroka. Redovnost i istrajnost je ono što pomaže u zdravom mršavljenju.

Nagradite se.

Dozvolite sebi ponekad malo zadovoljstvo, slatkiš, ako je to ono što želite. Ako se potpuno oslobodite onoga što ste voleli to vam može doneti razočaranje i ozlojeđenost.

Budite strpljivi.

Većina dugogodišnjih navika se stiče u dužem periodu. Istražujte šta je dobro za vas, a šta je kontraproduktivno. Učinite napor da steknete bolje navike.

Napunite baterije.

Planirajte vreme za odmor, relaksaciju i regeneraciju i preispitajte vaše ciljeve. Izađite napolje, šetajte, trčite, idite u bioskop, uživajte u toploj kupki, slušajte muziku, pozovite prijatelja ili voljenu osobu, meditirajte ili radite bilo šta drugo što vas opušta.

Više se krećite.

Napravite dnevni plan aktivnosti. Ako niste tip osobe koja vežba – čistite kuću, idite pešice u kupovinu, zaboravite lift i koristite stepenice. Neka vam aktivnost postane rutina. To je odličan način vežbanja, ako možda toga niste svesni. Naravno, bolji rezultati se postižu ciljanim vežbanjem, na primer trčanjem. Dajte novi zamah vašim ciljevima.

Pomozite drugima.

Razmislite o volonterskom radu u neprofitnoj organizaciji. Ovakvim radom ćete imati priliku da radite sa drugima, što će vam omogućiti da skinete fokus sa sebe. Mršavljenje ne bi trebalo da bude glavna misao.

Postavite smernice u razgovoru.

Planirajte do koje granice smete da idete sa ostalima. Na primer, ako vas neko pita o vašoj težini, odgovorite: “Hvala na brizi, ali zaista ne želim da pričam o tome”.

U sledećem nastavku ćete saznati šta još možete da uradite da ostvarite vaš cilj i budete fit. Ostanite uz Trčanje.rs.

Koja od ovih stavki vama pomaže u cilju? Pišite!