Jednostavni jutarnji trening koji topi masnoće tokom celog dana

Uobičajena fraza koju ćete čuti od bezbroj ličnih trenera je „Najbolji trening koji možete da uradite je onaj koji zapravo radite.“ Drugim rečima, bilo koji trening je bolji od nikakvog. Međutim, još veći efekat će imati ako rutinu vežbanja premestite na jutro. Ako je vaš cilj da doterate liniju, predstavljamo vam jedan jutarnji trening koji topi masnoće i ubrzava metabolizam.

Započinjući dan vežbanjem ostvarićete produženi uticaj na vaše zdravlje tokom celog dana – i čak podstaći vaš mozak da donosi bolje odluke. Dodatno, imaćete manje distrakcija, osećaćete se energičnije i produktivnije.

Prema studiji objavljenoj u časopisu  International Journal of Obesity, učesnici koji su se ujutro pridržavali 30-minutnih treninga, tokom celog dana su birali zdraviji način života i hranu. Druga studija, objavljena u Journal of Diabetes Science and Technology, otkrila je da je vežbanje ujutru najbolje za regulisanje šećera u krvi i zaštitu tela od dijabetesa.

Ako svoj trening premestite na jutro – i odaberete prave jutarnje vežbe (o tome više u nastavku), dan ćete započeti sagorevanjem masti tako što ćete zapaliti reakciju tela na stres i imaćete dodatnu korist sagorevanja masti tokom celog dana. Studija objavljena u časopisu EBioMedicine pratila je navike vežbanja muškaraca koji su vežbali u različito doba dana, a istraživači su otkrili da je sagorevanje masti tokom 24 sata ili „oksidacija masti“ bila najviša kod onih koji su vežbali pre doručka.

Trening koji topi masnoće i kad mirujemo

„Ako želite da poboljšate performanse i zdravlje na vremenski efikasniji način, mislim da je uključivanje intervalnog treninga vrlo dobra strategija“, kaže  Dr. Martin Gibala, Profesor kineziologije na Univerzitetu McMaster u Hamiltonu, Ontario, i najistaknutiji svetski stručnjak za nauku o intervalnom treningu visokog intenziteta.

Studije i istraživanja u oblasti fitnesa potvrdile su da je kratkotrajno, ali jače vežbanje učinkovitije od standardnog, „aerobnog“ vežbanja. Takav trening visokog intenziteta (HIIT – High Intensity Interval Training) nakon 24 sata stvara bazalni metabolizam veći za 5-10% od običnog treninga

To znači da telo i posle završetka takvog treninga troši masne naslage, čak i u stanju mirovanja.

Pa, koji je to sjajan trening koji možete da uradite brzo, jednostavno i lako kad se ujutru probudite?

Predstavljamo vam efektan 10-minutni trening koji će zagarantovano zapaliti reakciju tela na stres, dobro vas preznojiti i pokrenuti nalet endorfina, ubrzati sagorevanje masti i održavati ga na visokom nivou tokom celog dana. Pa probajte!

Podesite timer na 10 minuta 

Radite sledeće vežbe jednu za drugom, svaku u trajanju od po 30 sekundi. Pauzirajte deset do 30 sekundi za odmor nakon svakog kruga, u zavisnosti od nivoa vaše kondicije.

Čučanj – 30 sekundi

Stavite ruke iza glave, ispreplećući prste. Noge stavite u širini ramena sa nožnim prstima okrenutim prema spolja. Čučnite što je moguće niže.

Skokovi sa širenjem ruku i nogu – 30 sekundi

Izvedite skok podižući ruke uvis za 90 stepeni dok istovremeno raširite noge. Kada vratite noge nazad, pljesnite rukama ispred sebe.

Sklekovi – 30 sekundi

Stavite ruke na pod u širini ramena. Držeći trbušne mišiće i telo u ravnoj liniji, stisnite lopatice i spustite telo dok vam grudi ne budu na centimetar iznad poda. (Napomena: Ako je 30 sekundi sklekova previše, samo uradite 5 do 10 ponavljanja.)

Bočni skokovi – 30 sekundi

Oslonite se na jednu nogu, drugu podignite i savijte u kolenu. Zatim skačite sa noge na nogu, u stranu.

planovi za trčanje