Kada je aprila 2018. godine puštena PR vest da Dekatlon (Decathlon) stiže u Srbiju na proleće ove godine, svi smo bili pozitivno izneneđeni i zadovoljni što ovaj veliki lanac ulazi na naše tržište.

Prošlo je vreme od proleća 2019. i dalje čekamo ulazak Dekatlona, no čini se da to vreme polako dolazi, pa eto prilike da se osvrnemo na ovaj poznati lanac sportske opreme i šta donosi trkačima i tržištu opreme u Srbiji.

Ko je bio u Zagrebu, Segedinu ili u nekoj od prodavnica u 49 zemalja (izvor Wiki) zna da je Dekatlon poznat po velikom broju proizvoda, od kojih je za trkače interesantan brend Kalenji koji oni sami prave (slično kao što Protouch pravi Intersport, koji je i najveći konkurent u Evropi).

Kalenji možete videti na ljudima u Srbiji, brend je veoma povoljan, a kvalitet zadovoljavajući za taj niski cenovni rang. Patike ljudi ređe nose, ali majice su češći prizor.

Ono što je interesantno za Dekatlon jeste što je to prava sportska i isključivo sportska radnja u kojoj pronalazite sportske stvari, a ne mix lajfstajl stvari, gomile trenerki i patika za šetnju pod jednim krovom zajedno sa sportskim asortimanom.

Naime u Dekatlon radnjama koje su veličine većih supermarketa, su po pravilu zastupljeni skoro svi sportovi, pa tako možete naći opremu i naprednu opremu za ronjenje, streličarstvo, pecanje, planinarenje, jahanje….

Znači sve što vam je npr. potrebno za slobodno penjanje – freeclimbing (vezovi, pojas, karabinjeri, penjačice…), zajedno sa npr. opremom za skvoš (reketi, naočare, sve vrste loptica…) ćete pronaći u jednoj radnji.

I što je najbolje oprema koja se pravi je visokog kvaliteta (znači ne premium kategorija za profi sportiste) ali sasvim solidna oprema koja će služiti i naprednom rekreativcu, toliko da vas nije blam i da je ne platite kao Svetog Petra kajganu :)

Za kraj, pitali smo multibrend lance sportske opreme u Srbiji, kako vide dolazak Dekatlona, pa evo i njihovih komentara:

Kada je reč o Dekatlonu, nemamo nikakave specijalne pripreme za njihov ulazak na tržiste. Naše tržište je odlično segmentirano i koncepti koje mi radimo nisu konkurentni Dekatlonu – drugačija je roba, drugačija je cenovna politika kao i komunikacija.

Anja Dmitrović, direktorka PR i komunikacija, Sport Vision DOO

Čekamo izjave Intersporta i Tref sporta, pa kada budu stigle ubacićemo ih u nastavku teksta.

Možda najbolja paralela sa Dekatlonom je dolazak IKEA u Srbiju ili možda još bolje Lidla.

Na prvi pogled izgledalo je da će doći do većih pretumbavanja, što bi rekli tektonskih promena, ali i dalje u ovim industrijama nema većih promena već je tržište nastavilo po starom. Sve ovo govorim laički na bazi par neformalnih razgovora sa ljudima iz ovih industrija.

Prostom pretragom na Guglu “lidl konkurencija” dobijamo ono što smo i sami znali: konkurencija je odreagovala sa svojim reklamnim kampanjama, i jačim i zvučnijim akcijima. Što se tiče uslova rada, opet je nejasno šta i kako se dešava i da li ima promena. Ono što je sigurno – kvalitet usluge, brzina usluživanja i slično će rasti…

Od Dekatlona lično očekujem bolju ponudu, uticaj na promociju različitih sportova kroz dostupnost opreme, bolju i povoljniju suplementaciju u radnjama, pa samim tim i celokupan efekat na promociju sporta i aktivnih stilova života u Srbiji.

Da li će i kako dolazak uticati na druge multibrend radnje videćemo, ono što je sigurno taj efekat će biti:

  • Kraktoročan reaktivni uticaj – kroz veće i bolje akcije, popuste i brend kampanje drugih lanaca i radnji
  • Dugoročno kroz još bolju segmentaciju tržišta, eventualne integracije i prodaju onih biznisa koji ne budu mogli da izdrže na tržištu i slično.

Pratimo dešavanja dalje i izveštavamo!