U Subotici se 1. septembra održao Subotički polumaraton, uz trke na 5 i 10km. Organizator se potrudio da napravi pravu feštu, a učesnici su uživali u prelepom gradu i trci koja je izbrojala preko 1600 učesnika u tri događaja.
U nekoliko navrata sam hvalio Subotički polumaraton kao primer kako se postavlja osnova partnerstva između ljudi koji imaju želju da naprave sjajnu stvar, te kako se radi produkcija detalja koje učesnici umeju da osete i cene.
Naime, u toku sam pisanja teksta o Banja Luci u kojoj su naši dobri drugari, uspeli da se podele i tako da od sjajnog projekta naprave dva koja teško da imaju snage da se izbore sa velikom ponudom trka. Nasuprot tome, osnov dobrog posla je i jako jezgro u svom centru, a upravo to nekako i daje snagu organizatorima Subotičkog polumaratona.
Da bi jedan događaj imao tako jak centar mora postojati jasna podela uloga i shvatanje doprinosa svih partnera u najvažnijim funkcijama: od političke, marketinške do one produkcijske. I dobro je kada te funkcije ne drži jedna osoba, već su one dobro podeljene među partnerima.
Nažalost, bio sam svedok raspada nekolicine timova koji su imali jak potencijal da naprave velike stvari, pa sa tim iskustvom, poruka koja treba da ide svima koji prave partnerstva, a posebno Subotici, jeste njihova formalizacija i inkorporacija u pisane dokumente – jer polako dolazi uspeh, a gde je uspeh tu su šanse za razilaženje još veće. (Treći Banja Luka Half Marathon je bio ogroman uspeh za sve nas sa strane!)
(Još jedan komentar vezano za partnerstva u trčanju i posebno za organizatore: Mnogi organizatori, bio bih slobodan reći velika većina, pak misle da mogu sve sami i čak i ne ulaze u partnerstva. Oni ostaju mali, čudeći se kako drugi brzo napreduju. Ali ako ste trka koja konstantno osciluje +/- 5% trkača, znajte da vam fali komptencija koju sami ne možete da iznedrite. Da možete, imali biste pomak. Potrebno je da gradite partnerstva, ako već ne možete da platite segment koji vam nedostaje!)
Od ključnih faktora uspeha u Subotici vidim naravno ceo marketinški tim koji je ovu trku učinio da ona izgleda bolje od susednih trka. Marketing funkcija kreira vizuelni identitet trke, a ljudi koliko god da možda i nisu estete, nekako im lakše padne nešto što je prijatno oku, od dizajna 90-tih koji još preovladava na majicama i trkama u Srbiji.
Uvek u svakom pobedničkom timu je i osoba koja brine o kvalitetu da trkači dobiju više i lepše, a da bi to naravno bilo urađeno, taj neko mora i da učestvuje na trkama, izađe iz okvira onoga što je očekivano i donese nešto novo na naše prostore. Ako takvih ljudi ima više od jednog, onda trkači to osete i dobiju više.
Treća funkcija je naravno politička, koja trku postavlja šire od onoga što se dešava u trčanju, pa je ovde Subotica jako lepo pozicionirana kao grad između Mađarkse i Srbije, a sam događaj kao nešto što se može lako konzumirati na prostoru između Beograda i Budimpešte. Ovako definisana pozicija obuhvata krug u prečniku od 400km, te je potencijal za razvoj događaj veoma visok.
Produkcijski trka treba da doživi napredak, no profesionalizacija projektnog menadžmenta mislim da u svakom smislu podiže nivo rada u toj oblasti. Vidni je pomak u produkciji startne kapije, pakovanja brojeva, peharima i medaljama, ali i pad sa dizjaniranjem staze, njenim obeležavanjem i usmeravanjem trkača. Bilo kako bilo, to su sve stvari koje čekaju sledeću godinu da se poprave i verujem da tu neće biti većih problema.
Na kraju, za današnju dnevnu opseravaciju, šaljem optimističnu sliku za sve, jer imamo ispred nas primer da u tri godine imamo održiv događaj koji već sada planira svoj rast.
Neko iz sveta organizacije muzičkih festivala mi je nekada rekao: Organizuješ nešto 3 godine i posle te 3 godine odlučiš da li nešto ima smisla nastavljati i graditi ili ga jednostavno ukineš. Subotički polumaraton definitivno nastavlja! Srećno.
(Organizator Subotičkog polumaratona je Udruženje HORIZONT sa kojim Beogradski trkački klub organizuje u prolećnem delu sezone Subotica Business Run , jednu od 5 trka u seriji poslovnih trka SBB Serbia Business Run, čiji sam ja generalni menadžer. Zahvalan sam na partnerstvu sa ovim profesionalnim ljudima.
1 komentar. Leave new
Hleba i igara…