Mi imamo tendenciju da potcenjujemo to što mi u stvari jesmo. Doživljavamo sebe ili samo kao fizička bića, pa mislimo da ćemo hranom da rešimo problem sa kilažom (ili neki drugi), ili doživljavamo sebe samo kao mentalna bića, pa mislimo da ćemo snagom volje menjati neke stvari. Međutim, mi smo mnogo više od toga…

Aleksandra Ubović, life coach

Aleksandra je neko ko je prošao kroz razne faze i pokušala sa različitim strategijama – od teretane do tableta za mršavljenje. Za 10 godina, dobila i gubila 100 kg! Nakon BRC Škole trčanja, kaže da joj je trčanje donelo nešto što do tada nije imala – a to je kontakt sa svojim telom.

Nakon što je iskustveno prošla kroz sve procese i faze mršavljenja, opredelila se za ulogu life coach-a, edukuje se u oblasti telesno orijentisane psihoterapije, osmislila je radionicu, napisala knjigu… a nedavno je odgovorila na mnoga pitanja i nedoumice u vezi sa mršavljenjem, gostujući kod Tijane i Trčanje.rs.

Ušli smo sa Aleksandrom malo dublje u zonu trčanja i mršavljenja, u sve aspekte zdravog gubljenja kilaže i mnoge važne teme kojima se moramo pozabaviti ako želimo da postanemo i ostanemo zauvek vitki…

Problematika je u tome što se kilogrami uvek vraćaju

Kako Aleksandra kaže, nakon svog iskustva sa dijetama i trčanjem, shvatila je da treba da se pozabavi – ne posledicom, odnosno skidanjem kilograma, već uzrokom – i da vidi zašto ona stalno ima potrebu da se vrati slici iste sebe!

Pojedinačne metode mršavljenja su obično kratkoročne. Zapravo su važna 3 aspekta, a mesto gde počinje promena je kada se te stvari uvežu:

  • Rad na sebi
  • Promena načina ishrane
  • Fizička aktivnost

Ovo stvara jedan “krug zdravlja” koji nam je svima potreban.

Da li kod mršavljenja počinjemo sa fizičkom aktivnošću ili je to poslednji korak?

Savremena istraživanja pokazuju da, kada se ulazi u proces mršavljenja, posebno ukoliko su velike kilaže u pitanju, ne treba ići u fizičku aktivnost! Sama promena režima ishrane je već veliki stres za organizam i tada treba biti vrlo nežan i blag prema sebi i izlagati se dodatnom naporu.

Vaga kao merač naše lične vrednosti

Šta je prava kilaža? Da li je taj podatak bitan?

Oko 2 godine je potrebno da se zadrži ista kilaža, ali rad na sebi je celoživotni proces, i ono što menja stvari je vežbanje i aktivacija svesnosti!

Neko ko ima kapacitet “da ima meru” – za njega je sasvim OK i da puši i da jede slatkiše i da popije čašicu alkohola. Za nekoga ko nema meru u tome, apstinencija je jedini lek za početak, dok se receptori i mozgu ne obnove i dok se ne vrate u normalu.

Šta su najčešći uzroci prejedanja?

Koje su ključne stvari koje rešavamo hranom?

Ono što na Aleksandrinim radionicama naučite, jeste kako da BUDETE SA SVOJIM BOLOM. Spektar emocija, koje kao ljudska bića, za razliku od životinja, umemo da prepoznamo – ljutnja, strah, tuga, dosada, ljubomora… su nešto što potiskujemo i često “rešavamo” hranom. Neverovatno je koliko se često, samo zbog dosade, prejedamo.

Rad na sebi donosi građenje kapaciteta da se “bude sa neprijatnim emocijama”. Umesto da dozvolimo da one kontrolišu naše ponašanje (kompulsivno prejedanje).

Postaješ vlasnik života kada donosiš odluke! I tada izostaje krivica.

O motivaciji, volji i rutini

Volja je kao balon koji potopiš, i to je lako, ali ona izleti! Ne možeš da je držiš dugo. Ono što može da traje – to je rutina!

A rutinu prepoznajemo tamo gde smo prestali da razmišljamo o aktivnosti koju obavljamo, već je jednostavno radimo.

Pošto smo ovde izdvojili samo mrvice inspirativnog razgovora sa Aleksandrom, da biste došli do još korisnih saveta i informacija, pogledajte video!

3 koraka ka promeni koje možete odmah da primenite:

Ukoliko želite da počnete da radite na smanjenju kilaže, “spakujte” ovaj podsetnik u svoju memoriju:

  1. Svesnost – Svest o tome šta jedem, kad jedem, zašto jedem
  2. Pitanje – Šta mi donosi to što sada jedem
  3. Odluka – Da li želim to sada da pojedem ili ne