TreningTriatlon

Da li plivanje može da vam pomogne da budete brži?

Nema komentara

Da li plivanje stvano može da poboljša brzinu trčanja? Ovaj tip treninga je odličan za trkače, jer, između ostalog, može pomoći povređenim trkačima da se brže oporave. Plivanje je dobro za trkače i svaki trkač mogao bi da razmisli da doda plivanje u svoju rutinu treniga iz ovih 5 razloga.

Pročitajte i: Trčanje ili plivanje: šta je bolje?

Plivanje može da pomogne u smanjenju rizika od uobičajenih trkačkih povreda

Smanjuje pritisak na zglobove.

Gustina vode sprečava efekte gravitacije, smanjuje pritisak na zglobove vašeg tela i ublažava stres na mišiće, tetive i ligamente. Kao rezultat toga, plivanje može da pomogne pri oporavku i smanjivanju rizika od povreda koje nastaju kao posledica udaraca nogama o tlo kada trčimo.

Ako trčite najčešće po drumu, razmislite da jedan trening trčanja nedeljno zamenite terminom na bazenu.

Plivanje može da vam pomogne da brže trčite

Prema studiji u Evropskom časopisu za primenjenu fiziologiju i profesionalnu fiziologiju, trkači koji su dodali redovne treninge plivanja u svoju rutinu u periodu od 10 nedelja poboljšali su svoje vreme trčanja na 2 milje (3.2km) za 13 sekundi. Što je značajan napredak u performansama.

Plivanje unapređuje rad srca i kardiovaskularnog sistema

Plivanje, bilo kojim stilom, zahteva da zadržite dah, na taj način primoravate vaše telo da radi sa kiseonikom koji ima na raposlaganju i zato je plivanje dobra stvar za razvoj kardiovaskularnih performansi.

Prema Švedskim naučnicima, posle samo 12 treninga plivanja, trkači koje su pratili su pokazali poboljšanje u ekonomičnosti trčanja za 6%.

plivanje je dobro za trkače zbog disanja
Način disanja kad plivamo izbacuje naše telo iz zone komfora.

Plivanje može da vam pomogne da ojačate noge

Voda je 8x gušća od vazduha. Zato je plivanje, najprirodniji i najbolji trening pod opterećenjem koji možete da zamislite.

Pomagala za trening plivanja, kao što je kick board, će vam pomoći da izolujete noge. Stalnim šutevima ćete ojačati listove i ojačaćete mišiće oko zglobova.

Plivanje pomaže trkačima da se brže oporave

Plivanje je dobro za trkače i zbog oporavka. Zato i profesionalci odlaze na bazen kako bi iskoristili prednosti plivanja, pogotovo kada se radi o oporavku od velikih napora.

Danas se u svetu za oporavak od povreda koriste trake za trčanje pod vodom. Na ovaj način mišići rade ali zglobovi ne trpe pritisak.

Studija pod nazivom „Efekti plivanja za oporavak na buduće trkačke performanse“ u Međunarodnom časopisu za sportsku medicinu otkrila je da je trening oporavka zasnovan na plivanju poboljšava trening sledećeg dana u poređenju sa pasivnim oporavkom, tako da je nekoliko lakih dužina u bazenu između trčanja dobar način da se spreče zakasneli grčevi i spremi za trening sledećeg dana.

Iva Pavlović i Strahinja Trakić osvojili dva zlata na triatlonu u Tirani
16 saveta za trčanje po vrućini
Tags: , , ,

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed