Verovatno ste čuli i pročitali desetine (možda stotine) puta da biste izgubili težinu, morate jesti manje kalorija nego što sagorite.

Međutim, naše telo nije “peć” koja tek tako sagoreva kalorije, isto tako i ne obrađuje sve namirnice na isti način. Ovih 10 zdravih navika ukoliko uvrstite u vašu svakodnevicu možete smanjiti prazne kalorije i dobiti više onih koje vašem telu najviše trebaju.

1 / “Jedite” svoj sok

Čaša 200ml soka od pomorandže ima 93 kalorija, 16,4 grama šećera i nula vlakana. Jedna pomorandža ima samo 62 kalorije, 12 grama šećera i 3 grama vlakana, a varenje usporava protok šećera u krvotok i to znači da apsorbujete manje kalorija. Jedite celo voće umesto sokova jer takođe smanjuje rizik od dijabetesa do 26 odsto!

2 / Užinajte pametne grickalice

Umesto da jedete kesicu čipsa (160 do 200 kalorija u 30 grama), uzmite šaku oraha – oni vam pomažu da izgubite težinu. Orasi su bogati proteinima koji stvaraju mišiće i puni su zdravih masnih kiselina, kao i esencijalnih vitamina i minerala.

3 / Žvaćite

Već znate da je što je bliža hrana njenoj prirodnoj formi, to je bolje za vaše zdravlje. Oni koji redovno jedu hranu koja zahteva angazovanje vilice, njenih mišića, pljuvačnih žlezda…i hrana se lakše vari, dok hrana koja je omekšana ili u tečnom stanju često samo “protrči” kroz organizam.

4 / Oprezno sa alkoholom

Alkohol ne samo da ima više kalorija (7) po gramu u poređenju sa ugljenim hidratima i proteinima, koji imaju 4 kalorije po gramu, već ukoliko pređe u naviku svakodnevnog konzumiranja može vas dovesti u ozbiljan problem sa težinom. Umereno – čaša crnog vina na dan vam sigurno neće škoditi, ali ne preterujte, možete se dobro zabaviti i bez alkohola.

5 / Napravite svog gazirani napitak

Polovina ljudi u dobija najmanje 200 kalorija dnevno od slatkih, gaziranih bezalkoholnih pića. Jedna limenka popularnog soka sadrži 240 kalorija iliti 15 kašičica šećera. Strašno! Ako vam se sviđaju takvi napitci možete iscediti svoju omiljenu voćku (npr.limun) i dodati mineralnu vodu i eto osvežavajućeg napitka, a zdravog, bez štetnih kalorija!

6 / Kuvajte

Kuvanjem obroka vi se lično aktivirate i imate uvid u ono šta jedete. Možete da kontrolišete unos soli, šećera, ulja, a sve to vas ujedno i podseća da treba da volite svoje telo i unosite namirnice koje će ga hraniti i činiti da se osećate lepo, a ne prazne kalorije koje će se samo nalepiti kao po običaju baš tamo gde ne treba

7 / Ne jedite brzo

Ljudi koji jedu sporo i uz obrok piju oko 100ml vode tokom obroka, ubrzavaju metabolizam i onemogućavaju zadržavanje kalorija. Evo saveta kako da usporite žvakanje: uzmite manje zalogaje, žvaćite svaki zalogaj dva puta duže nego što obično činite, i spustite svoj pribor između zalogaja. Vremenom će vam to postati navika, a želudac će vam biti zahvalan.

8 / 7-8 sati sna

I mala izmena spavanja utiče na kilograme. Ukoliko spavate duže od 8 sati vaši hormoni poput kortizola povećavaju se i vaše telo ide u režim za skladištenje masti. Takođe ćete verovatno jesti više, otprilike 500 kalorija dnevno više od proseka. Čuvajte svoje kalorije i kortizol i imajte najmanje 7-8 sati kvalitetnog sna.

9 / Vežbanje pre doručka

Odložite doručak za vreme posle vašeg trčanja ili treninga. Takvim režimom ne samo što ćete tokom treninga trošiti masti, već ćete i ubrzato metabolizam i podstaći ga da “radi za vas” tokom celog dana sagorevajući kalorije.

10 / Ugasite žeđ pre nego jedete

Popijte čašu vode pre nego počnete da jedete. Vežbajte to tri puta dnevno i ne samo da ćete se osloboditi 300 kalorija, već ćete automatski dobiti tečnost koja vam je potrebna da biste ostali dobro hidrirani.