Ne vodite se količinom masti. Ovi obroci u ljusci su zdraviji nego što mislite.

Dobre strane oraha

Orasi i koštunjavo voće dugo imaju lošu reputaciju među trkačima zbog visokog nivoa masti i kalorija koje sadrže, što je podstaklo trkače i trkačice koji brinu o težini da smeste orahe na listu zabranjenih namirnica.

Ali pošto su naučnici bolje razmotrili orah, badem i drugo koštunjavo voće zaključili su da su ovi krckavi ukusni plodovi puni vitamina, minerala i antioksidanasa. A masti, kojih se tako plašimo? Bespotrebno, dobre su za naša srca i naše trčanje.

To je bio zaključak Komisije za hranu i lekove (FDA – Food and Drug Administration) koja je uvidela pozitivan zdravsveni bilans u 2003. godini kao potvrdu mišljenja da unos 1.5 unci (oko jedne šake) oraha dnevno smanjuje rizik od srčanih bolesti.

Razlog tome je što su većina masti u orasima mononezasićene i polizasićene, za koje se pokazalo da imaju niži nivo LDL (takozvani loš holesterol). „ Ove činjenice su važne za trkače jer one imaju anti upalni efekat na telo,“ kaže dr. Nensi Klark (Nancy Clark) „…i mogu sprečiti male povrede koje izazivaju upale.“

Različito koštunjavo voće

Bilo kako bilo nisu svi ljuskavi plodovi dobri. FDA je uvrstila šest vrsta oraha na listu kvalifikovanih kao pogodni, dok drugi nisu prošli uključujući tu i brazilski, australijski i indijski orah.

Ovi orasi imaju relativno visok nivo zasićenih masti što vremenom može dovesti do začepljenja arterija i izazvati razne bolesti srca. Takođe bi bilo pametno kloniti se prženih mikseva oraha, koji su uglavnom prženi na ulju i slani. Umesto toga trebalo bi kupovati nepržene plodove i peći ih u peći ili ih sušiti da daju pun ukus.

Lista poželjnog koštunjavog voća

  1. Bademi
  2. Pistaći
  3. Lešnik
  4. Kikiriki
  5. Orasi
Koje je vaše omiljeno koštunjavo voće? Da li redovno koristite ove namirnice u ishrani? U kojim količinama? Podelite sa nama vaše omiljene recepte koje sadrže koštunjavo voće!