Redovno džogiranje može da produži život u proseku za šest godina, otkriće je novog istraživanja danskih naučnika. „Sa sigurnošću možemo reći da trčanje produžava život“, kaže dr Peter Šnor, kardiolog i vođa istraživanja Copenhagen City Heart Study.

Istraživači su upoređivali smrtnost osoba koje su redovno džogirale i onih koje nisu, a koje su učestvovale u velikom istraživanju (20.000 ljudi) starosti između 20 i 93 godine. Takođe, pitali su 1116 muškaraca i 762 žene o tome kuda, kojom brzinom i koliko puta nedeljno trče.

Tokom 35 godina koliko je trajalo istraživanje (počelo je 1976. godine), preminulo je 10158 onih koji nisu trčali i 122 džogera. Istraživači su zabeležili da je rizik od smrti bio za 44% manji kod džogera, kao i da su muškarci koji redovno trče produžili svoj život za 6,2 godine, a žene za 5,6 godina. Najbolje efekte ima sporo trčanje, jedan do dva i po sata nedeljno.

Trebalo bi da se malo zadišete, ali ne da ostanete bez daha“, kaže dr Šnor. „Smrtnost je manja kod ljudi koji umereno trče, u odnosu na one koji ne trče uopšte ili preteruju sa vežbanjem.“

Istraživači navode i šta sve, tokom trčanja, doprinosi zdravlju: poboljšava se unos kiseonika, osetljivost insulina, lipidni profil (rastu vredsnosti dobrog holesterola, smanjuju se trigliceridi), funkcija srca, gustina kostiju, imunitet, psihološke funkcije. Poboljšane psihološke funkcije se pripisuju i činjenici da ljudi imaju više socijalnih kontakata kada trče, objašnjavaju istraživači, i dodaju da trčanje snižava pritisak, smanjuje skupljanje trombocita i sprečava gojaznost.

Optimalne koristi od trčanja imate pri sporom ili umerenom džoginu, sa ukupno sat do dva i po sata nedeljnog treninga koji treba da rasporedite u 2 ili 3 treninga tokom nedelje. Pogledajte naše primere i planove treninga za početnike. I u akciju :)

Izvor: Zdrava hrana, Pročitajte i smešne komentare na Daily Mail