Jedite nemasne proteine

U svoju ishranu obavezno ubacite nemasno meso kao što je piletina, ćuretina, riba, zatim mlečni prouzvodi sa niskim procentom masti. Visok unos proteina učiniće vas sitim i napuniti dovoljnom energijom za period između obroka.

Izaberite cele plodove

Kad god ste u prilici birajte cele plodove. Oni sadrže više vlakana, treba im više vremena da se svare i na taj način ćete imati više energije nego da ste jeli jednostavne ugljene hidrate.

Uzimajte dovoljno gvožđa

Manjak gvožđa je veoma česta pojava, njega je čak teško i verno izmeriti zbog  promena koje se dešavaju u telu tokom jednog dana. Trkačice moraju posebno da obrate pažnju i da unose gvožđe u većoj meri tokom njihove mesečnice.  Manjak gvožđa je uzrok umora i može da utiče na celokupan učinak treninga.

Kada vam se dešava da se umarate a da ne znate zašto, izvadite krv i proverite koliki vam je nivo gvožđa u krvi. Da biste ste snabdeli dovoljnom količinom gvožđa jedite više crvenog mesa ili alternative bogate gvožđem kao što su pileći i ćureći bataci i karabataci, losos, tunjevina ili žitarice (bogate gvožđem).

Takođe je važno da unosite dovoljno vitamina C kroz voće i povrće jer on pospešuje apsorpciju gvožđa. Gledajte da uključite u svaki obrok paradajz, brokoli, a od voća užinajte pomorandže ili bobičasno voće.

Smanjite unos kofeina

Najbolje bi bilo kada biste izbacili kofein, ali ako to ne želite, svedite ga na jednu šoljicu dnevno, bilo da je u pitanju kafa ili neko drugo piće koje sadrži kofein. Kofein može da vas učini slabim, pa čak i nervoznim.

Trenirajte redovno

Redovno treniranje će vas učiniti energičnijim, raspoloženijim i motivisanijim za svaki naredni trening. Kardiovaskularno vežbanje kao što je trčanje ili šetanje je najbolji način da se u vašem telu proizvede onaj dobro poznati ”srečni” hormon endorfin koji je zaslužan za vaše dobro raspoloženje. Imaćete više energije za sve aktivnosti satima nakon svakog treninga.

Dobro se naspavajte

Ovo je najprirodniji i najlakši način da se vaše telo odmori i oporavi od svih dnevnih napora.  Nije svakome potreban isti broj sati da se dobro naspava, ali optimalan broj je 7 do 8 sati sna i toliko vam treba da se osvežite i kvalitetno odmorite za naredni dan.

Uradite nešto novo

Kada se zaglavite u svojoj dnevnoj rutini to ponekad može da vas isrpi i učini da se osećate kao da nemate energije. Osvežite svoje dnevne aktivnosti, makar to bilo da probate neku novu hranu, neke nove vežbe ili neka nova iskustva kako biste izbegli da vam bude dosadno. Na ovaj način ćete se osećati kao da ste uvek u pokretu i spremni za novu akciju.

Smanjite sedenje

Kada sedite ceo dan za svojim radnim stolom desiće vam se da se osećate mrzovoljno pri kraju dana i dosadiće vam. Zato, ustanite i razmrdajte se na svakih sat vremena, bilo da idete po čašu vode ili jednostavno da pogledate kroz prozor.

Probajte aromaterapiju

Nemojte da budete lenji ili skeptični prema ovoj vrsti terapije. Mirisi kao što su limun, mentol ili đumbir mogu da učine da se osećate raspoloženije i energičnije. Upalite mirišljavu sveću ili poprskajte prostoriju ovim mirisima i videćete da ćete uživati u njihovom efektu.

Naravno – smanjite stres

Jedan od najvećih ubica energije je upravo stres. Borite se sa njim na sve moguće načine, slušajte vašu omiljenu muziku, čitajte dobre knjige, radite sve što volite i potrudite se ova borba traje svakoga dana.

Svako od nas ima neke svoje načine da se energetski podigne, koje biste predloge dodali na ovu listu?