Šta kada na dan trke pada kiša? Pročitajte i iskoristite ovih 7 saveta za trčanje trka po kiši.

Da li je kiša veliki problem na trci?

Nije veći problem od sunca, vetra ili bilo kojih drugih vremenskih uslova. Posebno ako je trka prolećna, jednostavno izlazimo iz zimskog perioda i ceo proces priprema smo proveli na hladnom, sa padavinama i organizam je pripremljen na ovakve uslove.

Naravno, kao i na svakoj drugoj trci, nekome nešto neće odgovarati i neki od nas će imati neki problem, ali to se jednostavno dešava, nekada nije dan i to je to.

#1 Startujte suvi i zagrejani – napravite kabanicu

Pre trke ćete provesti neko vreme u startnoj zoni. Ako tada bude padala kiša i pokvasite se, uz mogući vetar, rizikujete prehladu koja može da vam pokvari trku. Dakle cilj je da ostanete što suvlji do starta trke.

Možete da kupite kabanicu za jednokratnu upotrebu, košta oko 200 dinara, ili da jednostavo uzmete veliki kesu za đubre i isečete otvore za glavu i ruke. Kad počne trka i malo se ugrejete, skinite ovo i bacite, staza se svakako čisti posle maratona.

#2 Izbegnite žuljeve – koristite Vazelin

Kako će vam odeća svakako biti mokra, trljaće se o vašu kožu što je preduslov za nastajanje žuljeva, a to ne želite. Namažite vazelin na sva mesta koja su rizična mesta kao što su peta, između prstiju na nogama, svodovi i bradavice.

Ako imate pojas za trčanje, ponesite i tubu sa vazelinom za svaki slučaj, možda vam zatreba dodatno mazanje. Pročitajte o žuljevima i trčanju po kiši

#3 Nemojte da obučete previše stvari

Ako obučete više slojeva odeće, nećete ostati suvi, samo ćete nositi veći teret kad se stvari natope kišom. Jednostavno se obucite prema temperaturi koja će biti na trci.

Ako je napolju hladno možete poneti staru majicu dugih rukava koja će vas grejati pre starta, a koju posle starta možete da bacite.

Vaše telo se zagreje i podigne temperaturu za 8 do 10 stepeni u toku trke. Kako je najavljeno 17 stepeni to znači da će vaš osećaj biti kao da je 25. Dakle ako na 25 stepeni nosite majicu dugih rukava kada šetate obucite je i za trku.

#4 Sprečite upadanje kiše u oči – kačket

Pokušajte da nabavite trkački kačket sa mrežicom. Tako ćete sprečiti upadanje kiše u oči dok se gornji deo kačketa neće natopiti vodom pa će vam glava biti bezbedna.

#5 Zaštitite elektroniku

Mnogi od nas svoje treninge i trke prate putem aplikacija na telefonu, njih je potrebno zaštitit od kiše. Jednostavno nabavite vakumske kesice i ubacite telefon u jednu.

Ako planirate da slušate muziku, kupite kvalitetne slušalice za trčanje koje se neće pokvariti ukoliko dođu u kontakt sa vodom.

#6 Pripremite se psihički

Zanimljivo je da je kiša ili vaš saveznik u obaranju rekorda ili će vas usporiti od planiranog vremena.  Ukoliko ste ciljali novi lični rekord, krenite jako i vidite da li vam kiša pomaže u tome.

Ukoliko kišu prati jak čeoni vetar, ili ste se suviše ohladili na startu, verovatno je da nećete izgurati najače vreme, zato napravite odluku i trčite i uživajte.

Iako ste tokom celih priprema mogli da trčite tempom 6minuta po kilometru, nemojte da se takmičite sa prirodom, to je dobar put do razočarenja i problema. Lični rekordi se obaraju na suvom ili još bolje rečeno – onda kada nema vetra.

Budite opušteni, kod nekih ljudi se pojavljuje fizička reakcija podizanja ramena i stiskanja kada kisnu. Ovo može da vam bude problem kada trčite polu/maraton i zato se potrudite da vam telo bude opušteno.

#7 Posle trke se što pre utoplite

Posle trke je potrebno da se što pre presvučete. Mnogima će ovo biti prva trka i biće pod adrenalinom, organizam u tom trenutku neće osetiti da se temperatura naglo smanjuje i ako propustite da što pre sa sebe skinete sve mokro i utoplite se rizikujete da se razbolite.

Zamolite svoje navijače da vas sačekaju sa suvim stvarima na cilju i presvucite se. Znamo da je možda teško pronaći mesto na kom možete da presvučete i donji veš, ali je to jako važno posle kišne trke, čuvajte bubrege i bešiku.

Ovde pročitajte kako da operete patike ili kako da osušite patike posle trčanja po kiši.

Nadam se da sam vam pomogao! Da li sam naveo sve? Verovatno ne, zato budite slobodni da pitate ili podelite svoje iskustvo u komentarima. Kao što sam rekao biće značajno za sve manje iskusne trkače.

Voliš Trčanje.rs? Postani deo naše mreže i uživaj u
trkačkim pogodnostima već za 210 dinara mesečno