Naučno je dokazano da fizička lepota pozitivno utiče na sve aspekte života, kako lične tako i poslovne i ljubavne. Svaki čovek je jedinstven – od tela, pa hormona i funkcionisanja organizma, pa da bismo bili kompletno zadovoljni fizički, moramo obratiti pažnju na sve to prilikom vežbanja. Ovo važi za poseban program treninga koji čini da se osećamo lepo i relaksirano, ali i da izgledamo božanstveno.

Koji ste tip vežbača?

Postoje i opšta pravila, koja kada jednom postignemo željeni rezultat lepog tela i fizičkog izgleda, služe kao mali podsetnik za održavanje istog. U skladu sa karakterom možemo izabrati različite vidove treninga, a neki čak mogu i poslužiti kao određeni vid terapije.

Različite sportske aktivnosti, pa će se tako jedni odlučiti za grupnu varijantu trčanja, tenisa, joge. Ne bi li se pored sporta družili, razmenjivali zajednička iskustva i tako napredovali. Dok će se pojedini zbog svog takmičarskog duha i nestrpljivosti oprobati u individualnim disciplinama kao što su: biciklizam, bacanje koplja.

Oni pomalo komformistički nastrojeni, izabraće vid vežbanja sa personalnim trenerom, koji će im posvetiti svo svoje vreme i pažnju, i koji će bodriti njihov duh i oblikovati njihovo telo. Pored toga imaće sve moguće uslove da se posle treninga i opuste.

Neki će svoj trening pretvoriti u pravu umetnost, neki u poznati sport, a neki će ga dobro naplatiti. Sve dok postoje fer plej, timska igra i fizičko duhovna lepota sve je dozvoljeno.

Čovek je biće igre, homo ludens. I samo kroz igru može spoznati lepotu života. Igru kao umetnost, ples, sport, zavođenje. To je čin u kome čovek pokazuje sebe u punom i pravom svetlu. 

Tri saveta vezana za dobre navike kojih treba da se pridržavate

1. Sve je više ljudi koji se odlučuju za kardio vežbe, bez dodatnog treninga snage. To nije rešenje.

Kardio vežbe će vam pomoći, ali neće i ne mogu zameniti dodatni trening (npr. u teretani ili kod kuće), koji jača mišićnu muskulaturu i čini da imate bazu za bilo koju vrstu dalje aktivnosti. Bez izgrađenih mišića, koji se prave kombinacijom kardio i dela treninga na kome se rade vežbe snage, nećete imati osnovu za dalji rad.

2. Dijeta nije uvek rešenje samo za sebe, mora biti prilagođena. Kada vežbate morate i da jedete.

Potrudite se da imate zdravu ishranu, koja podrazumeva redovan unos proteina, ugljenih hidrata i ostalih suplemenata bitnih za normalno funkcionisanje organizma. Sa ovakvom ishranom imaćete redovan hormonski balans organizma, i osećaćete se dobro.

Kada trenirate, možda ćete morati da pojačate obroke, što podrazumeva tri obroka dnevno i do tri užine. Izbegavajte da mešate više vrsta voća, ili ugljene hidrate i proteine.

Nakon treninga da bi vam se oporavili mišići najbolje je unositi isključivo proteine koji podižu mišićnu masu i oporavljaju rad mišića spremajući ih za novi trening. U njih spadaju jaja, žitarice, i ovsene kaše.

Ako želite da se rešite masti koja izaziva holesterol i povišeni krvni pritisak, salo na stomaku ali i taloži se na unutrašnjim organima, izbacite ugljene hidrate potpuno iz ishrane. U njih spadaju tzv. beli otrovi. To su beli hleb, beli šećer, alkohol i slatkiši. Obratite pažnju da ih zamenite sa istinski kvalitetnim  crnim hlebom, stevijom, i različitim začinima koji čine da vam hrana ne postane bezukusna.

U radnjama možete naići na proizvode sa prefiksima healthy, 0 percent of sugar, 100 prirodno, bez aditiva i konzervanasa. Proverite dobro ove proizvode, jer većina njih sadrži nešto što je štetno po vaš organizam, a naznačeno je u samom dnu proizvoda. Uvek čitajte o onome što uzimate, jer to niko neće raditi umesto vas, a trgovinskim lancima odgovara prodaja. 

Redovan unos vode u organizam bez kofeina, alkohola i drugih supstanci je obavezan. Bez dovoljno količine vode naš organizam bi dehidrirao i ne bi mogao normalno ni da funkcioniše, a kamoli da vežba.

Ako želite da smršate morate primenjivati ishranu sa redovnim unosom proteina, a malim unosom ugljenih hidrata, ali na tome se mora raditi jako dugo da vam se kilaža ne bi vratila.

3. Odmor i oporavak

Da bi naše telo moglo da vežba mora da bude odmorno. Uhvatite pored onih 6-8 sati sna još pola sata popodnevnog sna. Vaše telo će vam biti zahvalno. Kada spavamo regenerišu se sve ćelije u organizmu, i sve funkcije u telu koje nam daju snagu za trening.

Koje forme vežbanja su na raspolaganju uvek

Ako želite da steknete kondiciju, trčite

U početku možete izabrati umesto ovoga brzi hod ili šetnju zato što je mozak mnogo pre u stanju da prihvati da brzo hodate nego da pretrčavate kilometre. Sve vrste dodataka kao što su muzika, vizuelizovanje stvari, zamišljanje da smo već stigli na cilj mogu biti dodatna motivacija. Ne oduzima vam puno vremena, a ubacićete vaše telo u neverovatnu kondiciju za kratko vreme. Od opreme vam trebaju patike, dobar sportski grudnjak, vezana kosa, i spremni ste. Trka može da počne.

Trbušnjaci

Trbušnjacima, upornim i dugim, utičete na masne naslage i idete ka tome da vaš stomak bude ravan i zategnut. Uz ovo se morate pridržavati pravilne ishrane, i odreći slatkih grehova kao što su npr. omiljeni i najprodavaniji gazirani napici.

Čučanj i iskorak

U raznim varijacijama zategnuće vaše noge i pozadinu. Ove vežbe morate primenjivati dugo i uporno da biste se skinuli u svoj omiljeni bikini.

Držanje

Leđnjaci i statičke vežbe za donja leđa su najbolji način da ojačate vaše leđne mišiće i popravite loše držanje.

Zaključak

Kombinacija funkcionalnih vežbi, kardio aktivnosti, odmora i kontinuiteta u svemu tome učiniće da izgledate bolje, lepše i zadovoljnije u svakom smislu, učiniće da se osećate odlično. Uz pametan telefon danas možete biti sam svoj trener. Razne vežbe mogu se naći na internetu, kao i čitava predavanja na tu temu.

Posmatrajte kako to rade najbolji i uradite isto to i vi. Bitna je pravilna tehnika, a ne brzina ili nabildovanost. Postoje razne aplikacije kao što su Runkeeper, Roadbike, Runistic koje će vam pomoći da imate uvid u to kolika je pređena distanca, koje vreme vam je bilo potrebno za to, i kakvi su vaši rezultati u progresu. I to ne mora niko da zna osim vas.

Person Standing While Using Phone

Šta čekate. Pokrenite se! I počnite da vodite vaš mali sportski dnevnik… Iznenadićete se koliko je lako, lepo i zabavno! Uvek je pravi trenutak za onu rečenicu da je Mens sana in corpore sano!