Sedenje šteti zdravlju. Šta se dešava sa vašim telom ako sedite po ceo dan?

Pored stresa, neuravnotežene ishrane i drugih nezdravih navika, sedenje šteti zdravlju i ističe se kao faktor koji je poslednjih godina najviše uticao na pojavu raznih problema kod ljudi.

Kratko sedenje dobrodošao je odmor ako inače vodite aktivan životni stil. Sedenje po ceo dan je pogubno za zdravlje jer ono polako, ali podmuklo gura čoveka u bolest.

sedenje šteti zdravlju

Na koje načine sedenje šteti zdravlju?

Zaista je veliki broj načina na koji sedenje šteto zdravlju a mi smo izdvojili neke najzanimljivije stvari koje vam se mogu dogoditi ako ceo dan sedite okovani ispred računara ili televizijskog ekrana?

Ako sedite po ceo dan možete dobiti na težini

Vrlo jednostavno: ako sedite po ceo dan, ne trošite energiju koju unosite sa hranom i pićem. Tako ćete možda primetiti da broj na vagi polako raste – toliko brže ako su vaše prehrambene navike loše.

Bolovi u ramenima, leđima i kukovima

Naročito ako imate loše držanje tela. Sedenje skraćuje i sabija fleksore kuka, a loše držanje uzrokuje veći pritisak na diskove, što može dovesti do prevremene degeneracije – što rezultira hroničnim bolom.

Negativan uticaj na mentalno zdravlje

Iako se ideja da čitav dan ležite na kauču u društvu svoje omiljene serije čini toliko privlačnom, može imati upravo suprotan efekat i kao rezultat ovog može da se pojavi depresija.

Sedenje šteti zdravlju a rezultat može biti i nesanica

Stres nije jedini razlog nesanice. Sedenje ispred ekrana takođe može imati negativan uticaj.

Sedenje šteti zdravlju i povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti

Pokret jača srce to je činjenica. Istraživanja koja su se bavila ovom temom su pokazala da su ljudi koji su pravili oko 4.000 koraka dnevno imali visok rizik od srčanih problema. Dok je kod osoba koje su pravile 8.000 koraka ili hodale oko 6 kilometara dnevno rizik od umiranja od kardiovaskularnih bolesti smanjen je za 51%

Sedenje utiče na plodnost

Sedenje je takođe povezano sa neplodnošću. I muškarci i žene mogu se suočiti sa problemom, a za muškarce se rizik čak udvostručio.

Rizik od karcinoma se smanjuje kretanjem

Prema istraživanju objavljenom u Journal of American Medical Association, samo 30 minuta dodatnog vežbanja dnevno smanjuje rizik od raka.

Gubitak mišićne mase

Ako ne koristite mišić, izgubićete ga. Istraživanje je pokazalo da ljudi koji pretežno sede mogu izgubiti 30 do 40 posto svoje mišićne mase i snage između 30. i 80. godine!

Pojava varikoznih vena

Prekomerno neaktivan način života i nedostatak fizičke aktivnosti uopšte imaju značajan uticaj na pojavu proširenih vena ili pogoršanje već postojećeg problema. Naročito ako imate genetsku predispoziciju, koja je najjači faktor.