Za skidanje sala – problem se rešava mršavljenjem. Pogledajte savete kako da to radite sistematično, u zavisnosti od koliko kila više i kako da trčanje pomogne u tome. Za nadutost – evo par trikova:

#1 Počnite dan čašom tople vode sa limunom

Ova kombinacija postala je sve voljeniji recept za početak savršenog dana. Zašto?

Srediće kiselost u organizmu, smanjiti upale, ubrzati metabolizam, pročistiti digestivni trakt za dalje varenje.

Alternativa: čaša kombuhe

#2 Izbacite gluten/mlečne proizvode na dan

Ukoliko ste netolerantni na laktozu ili gluten, verovatno to ne znate. Najlakše ćete otkriti do čega je ako prosečnu ishranu toga dana umanjite za jedno od ta dva. Problem je što je gluten manje više svuda, pa će ovaj test zahtevati i malo sistematičniji pristup.

#3 Grickajte ananas

Ananas je bogat bromelinom, za koji nas Američka asocijacija za prevenciju kancera uverava da pomaže u varenju, pri razgrađivanju proteina.

Alternativa: papaja.

#4 Smanjite unos soli

Svaka kašičica soli koju unesete vezivaće vodu. Rezultat je očito nadutost. 6g soli je dnevni maksimum, a ta količina se verovatno već nalazi u hrani koju unosimo prerađenu. Zato ne solite klopu, već koristite začine. Jedan od magičnijih kada su gasovi u pitanju je kim – tajni začin bliskog istoka.

#5 Smanjite unos alkohola

Kontraverzna tema koju svi izbegavamo krilaticom: pijte umereno. Nakon hiljade i hiljade reči i argumenata sa obe strane – i dalje nemam jasan stav. Umerenost svakako preporučujemo, ali danima kada se čistimo, alkohol je no-no. Diuretik, pun šećera i komplikovan za obradu. Odmorite jetru :)

#6 Jedite sporije

Sa svakim brzopletim zalogajem unosimo dodatnu količinu vazduha u organe za varenje. Jasno je zašto je slow food pokret koristan i za smanjenje nadutosti.

#7 Više vlakana

Sa vlaknima oprezno! Određena količina vlaknaste hrane može da vam pomogne u varenju, ali neka hrana poput pasulja i opnastog povrća može da izazove dodatnu nadutost, jer telo ima problem sa varenjem ćelijskih zidova.

#8 Izbacite gazirana pića

Sve što je gazirano ima gas u sebi – zaključak izvucite sami :)

#9 Ne zvaćite žvake

Pored dodatnog vazduha, žvakama unosimo i šećere / zaslađivače. Obe varijante doprinose nadutosti.

#10 Klopajte voće pola sata PRE obroka

Voće je namirnica koja se, u većini slučajeva najlakše vari. Varenje počinje već u ustima. Kada ga unesemo nakon obroka, počinje da truli na vrhu želuca.

Obrnite uobičajeni redosled i osetićete instant olakšanje.

#11 Voda, voda, voda

Da li iko uspeva da unese magičnih 8 čaša dnevno? Ja nikako… tri aplikacije kasnije i 2 novogodišnje rezolucije i dalje sam na 2, 3. Računa li se kafa? Ne? Eto možda i ključnog dokaza zašto sam konstanto naduta :) Ili sam možda samo debeljuškasta.

Srećno!