Predstavljam vam 7 apsolutno najboljih lekcija koje je Henrik Edberg, autor Positivity blog-a naučio od drugih ljudi. U ovim lekcijama ja sam počeo da vidim trčanje na svoj način. Ovo znači da razmišljanja u tekstu ne ocenjujete kao tačno-netačno, već ukoliko vas nešto dotakne zapitajte se: da li ovo može da mi bude od koristi

Imam nekih desetak blogova koji mi se nalaze u motivacionoj listi… ova popularna psihologija spada u nekoliko disciplina “kako da postanemo bolji”. Na ovom blogu našao sam super članak koji sam prepevao na naš trkački rečnik.

Endrju Karnegi o obraćanju pažnje na važne stvari

“Kako starim, obraćam manje pažnje na to šta ljudi pričaju. Samo gledam šta rade.”

Nemojte da slušate drugare sa kojima pijete pivo koji pričaju o tome kako je trčanje opasno za kolena ili tome slično. Nemojte da obraćate pažnju na iskusne trkače i trkačice koji uvek imaju najbolje kritike ili savete. Na kraju je najvažnije šta neko radi. Pričati je lako, ali trčati to što pričate je teže.

Npr., ako vam prijatelj kaže da će početi da vežba sutra, ili da jednostavano želi da počne da trenira sa vama, a kad god ga pozovete on ima neki izgovor, to je lekcija za vas da manje obraćate pažnju na to šta on priča.

Razgovor i diskusija šta želite da uradite, npr. da sledeći put dođete na naš zajednički trening je okej, ali ako se ne pojavite onda ništa od te priče. U nekom trenutku stvarno morate da napravite odluku i ispunite akciju.

Ovo je odličan način da procenite sami sebe. Zato što sebi i drugima možete da pričate razne stvari po ceo dan. Ali samo ono što stvarno radite (npr. idete na trčanje po zimi) pokazuje ko ste i šta ćete biti u budućnosti.

Karl Jung o tome kako drugi mogu da vam pomognu da upoznate sebe

“Sve što vas živcira u vezi sa drugima, može da nas dovede do razumevanja nas samih”.

Ono što vidimo u drugima je često ono što mislimo o sebi. I ono što nas iritira kod drugih je često ono što ne volimo kod sebe. Kada osuđujemo druge, često sudimo sebi zbog istih stvari.

Kada uočite da vas nešto nervira kod drugih, zastanite i zapitajte se da li možete da izvučete zaključak o tome kako se vi ponašate. Da li ste to možda baš vi u ogledalu? Ogledalo koje bi vam pomoglo da vidite čega se plašite i kako zavaravate sebe, a da toga niste ni svesni.

Ralf Valdo Emerson o suočavanju sa strahovima

Sa distance, neki postupci mogu da vam izgledajiu zastrašujuće, čak toliko, da vas blokiraju u akciji. Ali kada ustanete i napravite prvi korak, najčešće se iznenadite koliko u stvari sve dolazi nekako samo po sebi.

Počinjete sa trčanjem? Hoćete da učestvujete na prvoj trci? Ili čak sanjate maraton? Ironman?

Možete da sedite i čekate hrabrost i samopuzdanje da vam zakuca na vrata. Možete da čitate Trčanje.rs par godina kako biste krenuli sa akcijom. Ali verovatno da će to sve imati suprotan efekat.

Što više mislite, više je i straha! (Ovo je slično kada hoćete da priđete nekoj devojci ili dečku na odmoru, kafiću ili diskoteci).

Na kraju, možda ste i primetili da 90% onoga o čemu brinemo nikada se u stvari ni ne dogodi. Kako počnete da radite i preuzimate akciju, kako počnete da trčite, tako maraton više nije nemoguć… Na kraju ga, kao i svi drugi, završite.

Vejn Dajer o preuzimanju odgovornosti za vaš život

“Budi očajan. Ili se motiviši. Šta god treba da uradiš, uvek tvoj je izbor”.

Vejn govori o tome da možeš da pronađeš sledeću veliku stvar koja će da te spasi. Npr., možeš uvek da čitaš više blogova. Ili knjige o ishrani i samorazvoju. Ili da pronađeš podršku u drugim ljudima.

Naravno, neki članci i neki ljudi će vam pomoći savetima koji duboko rezonuju u skladu sa vama samima. Ali na kraju, ukoliko ste  odrastao čovek ili žena, znajte da nema nikoga ko će doći da vas spase. Moraš da preuzmeš odgovornost za svoj život i svoje postupke. Drugi mogu da pomognu ili odmognu, ali na kraju sve zavisi od nas.

Npr., možeš da kriviš mamu i tatu što su ti genetske predispozije takve da, ako jedeš jako malo, guzica ti ipak poraste 200 metara. Ili možeš da kriviš to što je teretana daleko i skupa, ili to što radiš puno, pa nemaš vremena za sport.

Ovo su sve načini da dođeš do olakšanja, jer kada kriviš druge lakše je da prihvatiš da si gubitnik. No ovo nikada ne traje dovovljno dugo.

Naravno, stvari neće ići uvek po planu. Dešavaju se i svestke krize s vremena na vreme.  Ali to ne znači da ne treba da se fokusirate na ove spoljne faktore na koje ne možete da utičete. Uvek se pitajte: šta ja mogu da uradim kako bih popravio svoju situaciju?

Gandi o tome kako biti ljudsko biće

“Nije mudro biti siguran i nečiju mudrost. Zdravo je podsetiti se da i najjači mogu da budu slabi i da najpametniji greše”.

Kada od ljudi počnete da stvarate mitove, čak i kada proizvode neverovatne rezultate, rizikujete da se otuđite od njih. Počnete da osećate da vi nikada nećete moći da postignete takve rezultate, zato što su oni tako različiti. Veoma je važno da zapamtite da smo svi ljudska bića, nevezano za to što radimo.

I važno je da zapamtite da sva ljudska bića greše. Ukoliko ljude držite kao bogove i imate takve standarde za njih, to će samo proivesti glupe konflikte koje će vas preplativiti negativnošću.

Veoma je važno da isti princip primenite i na sebi. Nema potrebe da se ubijate od krivice zato što ste napravili neku grešku. Npr. zato što ste imali lošu taktiku na trci ili jutros niste otišli na trening. Greške su neminovne, važno je ustati i uraditi nešto ponovo, ali drugačije.

Konfučije o razumevanju

“Čujem i zaboravim. Vidim i zapamtim. Probam i razumem!”

Ako stvarno želite nešto da razumete, npr. kako je to odricati se da bi dostigao neki cilj, moraćete to i da probate. Npr. da ustajete u 6h i da trčite kako biste završili maraton. To ne možete da čujete od drugara ili da pročitate na nekom sajtu.

Sve dok ne sami ne probate i ne iskustite nećete stvarno razumeti.

Ovo je i jedan od ključnih razloga zašto je važno da preuzmete akciju. Nevezano koliko ste knjiga ili tekstova pročtali o trčanju, nevezano za to sa koliko ste trkača ili trkačica pričali, morate da dodate malo pravog iskustva. Radeći nešto, dobijate šansu da najbrže naučite, jer je ste u mogućnsoti da grešite, a greške su najbollji fidbek koje možete da dobijete.

Mark Tven o tome da radite šta stvarno želite da radite

“Dvadeset godina od danas bićete više razočarani time što neke stvari niste uradili nego onima koje ste uradili. Zato bacite bove i zaplovite iz vaše sigurne luke. Uhvatite dobre vetrove u vašim krilima. Istražujte. Sanjajte. Otkrivajte”.

Šta bi neko mogao da doda na ovo? Ne puno. Zamislite jedan totalno ludački trkački cilj (ali i bilo šta drugo). I uradite to!