* NaslovnaOprema za trčanjePromoZdravlje

Zašto je trčanje bez majice leti loša ideja?

Nema komentara

Postoji praksa koja se često primećuje tokom toplih dana, a to je trčanje bez majice. Iako se može činiti kao dobra ideja zbog vrućine, postoje naučne činjenice koje ukazuju na to da je trčanje bez majice leti zapravo loša ideja. U ovom članku istražićemo razloge zašto je to tako.

1. Zaštita od sunčevih zraka

Jedan od ključnih razloga za nošenje majice prilikom trčanja leti je zaštita od sunčevih zraka. Izlaganje kože direktnom sunčevom zračenju može izazvati ozbiljne zdravstvene probleme, kao što su opekotine od sunca, oštećenje kože i povećan rizik od raka kože. Majica pruža fizičku barijeru između sunca i kože, smanjujući rizik od ovih problema. Tkanina majice može pružiti zaštitu od UV zraka i sprečiti opekotine od sunca.

Pročitajte i: Prilagođavanje vrućini: Dugi i spori ili kratki i brzi treninzi?

magic za trčanje ženska energetics Energetics MAIVA SS III W, ženska majica za trčanje – 1.329,30RSD

2. Regulacija telesne temperature

Naizgled paradoksalno, nošenje majice tokom trčanja leti zapravo može pomoći u regulaciji telesne temperature. Majica apsorbuje znoj sa kože i omogućava da se vazduh struji kroz tkaninu. Ovaj proces omogućava koži da se ohladi putem procesa zvanog evaporacija. Kada znoj isparava sa kože, to doprinosi prirodnom hlađenju tela. Ako trčite bez majice, znoj će isparavati direktno sa kože, što može izazvati brži gubitak tečnosti i povećati rizik od dehidracije i pregrevanja organizma.

magic za trčane ženska asice Asics RACE V-NECK SS TOP – 3.999,20RSD

3. Zaštita od trenja i iritacije kože

Trčanje bez majice može dovesti do trenja i iritacije kože. Kada se koža trlja o odeću ili o sebe, dolazi do trenja koje može izazvati iritaciju, ogrebotine i čak opekline na koži. Majica pruža zaštitni sloj između kože i drugih površina, smanjujući mogućnost trenja i iritacije. Ovo je posebno važno kod dužih trka ili trka sa većim intenzitetom, kada se trenje može povećati.

Salomon magic za trčanje Salomon CROSS RUN GRAPHIC TEE W, ženska majica za trčanje – 3.499,30RSD

4. Zaštita od insekata i alergena

Tokom letnjih meseci, insekti su posebno aktivni. Trčanje bez majice može izložiti kožu ugroženosti od ujeda insekata, kao i od alergena koji mogu biti prisutni u vazduhu. Majica deluje kao barijera koja odbija insekte i smanjuje rizik od alergijskih reakcija na pelud ili druge alergene koji se nalaze u vazduhu.

Pročitajte i: 16 saveta za trčanje po vrućini

Energetics MARVIN UX, muška majica za trčanje – 1.999,99RSD

5. Društvene norme i bezbednost

Na kraju, važno je imati na umu društvene norme i bezbednost. U mnogim javnim prostorima i parkovima postoji određena očekivanja u pogledu odeće koju treba nositi tokom fizičke aktivnosti. Trčanje bez majice može biti neprikladno ili čak dovesti do neprijatnosti. Osim toga, nošenje majice pruža vidljivost i obezbeđuje sigurnost u saobraćaju, jer vozači mogu lakše primetiti trkače sa majicom.

basics muška majica za trčanje Asics RACE SS TOP, muška majica za trčanje – 3.519,20RSD

Trčanje bez majice leti je loša ideja

Iako se trčanje bez majice leti mnogima čini primamljivim, naučne činjenice ukazuju na to da je to loša ideja.

Majica za trčanje pruža zaštitu od sunčevih zraka, pomaže u regulaciji telesne temperature, štiti od trenja i iritacije kože, sprečava insekte i alergene da dođu u dodir sa kožom, i pridržava se društvenih normi i obezbeđuje sigurnost.

Kada planirate trčanje tokom leta, uvek je najbolje nositi laganu i prozračnu majicu koja će vam omogućiti da uživate u aktivnosti bez nepotrebnih rizika za zdravlje.

Kakva treba da bude majica za trčanje?

Majica za trčanje treba da bude udobna, prozračna i funkcionalna kako bi obezbedila optimalnu podršku tokom trčanja. Evo nekoliko ključnih karakteristika koje bi trebalo da ima majica za trčanje:

  1. Materijal: Najbolje je da majica bude napravljena od tehničkog materijala koji dobro upija znoj i brzo suši, kao što su poliester, najlon ili njihove mešavine. Ovo pomaže u održavanju tela suvim tokom trčanja.
  2. Prozračnost: Majica treba da ima ventilacione panele ili mrežaste delove na područjima gde se najviše znojite, kao što su ispod pazuha i na leđima. To omogućava bolju cirkulaciju vazduha i smanjuje osećaj vlage.
  3. Rastezljivost: Osigurajte da majica ima dobar procenat elastana ili drugih rastezljivih vlakana kako biste imali slobodu kretanja tokom trčanja.
  4. Prilagodljiv kroj: Majica bi trebalo da ima prilagodljiv kroj koji se prilagođava vašem telu, ali i ne sme biti previše tesna, jer bi to moglo ograničiti pokretljivost.
  5. Bez šavova: Ako je moguće, izaberite majicu bez šavova na mestima gde bi mogla da izazove iritaciju ili trenje sa kožom tokom dugih trčanja.
  6. Reflektivni elementi: Posebno za trčanje u uslovima slabog osvetljenja ili noću, dobra ideja je izabrati majicu sa reflektivnim trakama kako biste bili vidljiviji vozačima i drugim učesnicima u saobraćaju.
  7. UV zaštita: Ako trčite na suncu, potražite majicu koja pruža zaštitu od UV zračenja.
  8. Dizajn: Ovde je stvar ličnih preferencija, ali izaberite majicu koja vam se dopada i odgovara vašem stilu.

Na kraju, bitno je napomenuti da je važno testirati majicu pre nego što je koristite u dugim trčanjima. Proverite kako se osećate tokom lakših trčanja ili brzih šetnji kako biste osigurali da vam pruža udobnost i podršku koju tražite.

Donna Urquhart: Žena koja planira da obori Ginisov rekord polarnog trčanja na Antarktiku
Nedavna istraživanja su otkrila da je srčani udar povezan sa treningom retkost kod starijih osoba
Tags: , ,

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed