Trčanje leti je naporno za dušu i telo, ali nije bez svojih nagrada. Volimo da trčimo leti jer smo aktivni. Ne volimo da trčimo leti jer se osećamo tromo i svaka hrana nam teže pada. Svaka sezona ima svoj ritam i namirnice, a sledećih pet su najbolje trkačke namirnice za proleće/leto:

5 trkacih namirnica za leto

Rukola

rukola

Zašto je dobra: Zelena, špicasta biljka, nalik na maslačak na naše trpeze je stigla u poslednjih deset godina pravo sa italijanskih trpeza. Rukola je savršena namirnica za leto jer u jednoj šolji ima samo 4 kalorije (kcal) i čak 28% dnevne potrebe vitamina K, neophodnog za vensku cirkulaciju i  jake kosti. Bogata je i vitaminom A i C, kao i kalcijumom i folnom kiselinom.

Kako je jesti: Savršena za salate, gorak ukus treba kombinovati sa slatkim poput svežih krušaka, pršute uz balsamik sirće. Ide super i sa mocarelom, plavim sirom, grožđem. Uostalom, internet je velik da se igrate po njemu.

Avokado

avokado

Zašto je dobar: Avokado je nezamernjiva namirnica za leto jer je pun zdravih masti mono i nezasićenih kiselina, koje pomažu u snižavanju lošeg holesterola. Kako nam leti masna hrana teško pada, avokado je sjajan alternativan izvor masti i neopisiva sreća za nepce.

Kako ga jesti : Gvakamoli  je najčešći i najukusniji umak koji pravimo sa avokadom, ali postoje i divne salate sa njim, i dresingom od meda, senfa i jogurta. Minimalistički način konzumiranja: presecite na pola, izbušite viljuskom, zalite maslinovim uljem i limunom, posolite i pospite granulama belog luka.

Višnje

visnje

Zašto su dobre: Verovatno niste znali da su višnje prirodni analgetik. Studije na trkačima pokazale su da je grupa koja je pila sok od višnje dvaput dnevno pre duge trke prijavila manje bolova nego kontrolna grupa. Naravno, uvek izaberite prirodno voće umesto soka, manje kalorija, više vlakana :)

Kako ih jesti: Ohlađene i cele. Nema boljeg recepta za prirodne višnje.

Breskve

breskve

Zašto su dobre: Jedna breskva sadrži oko 60 kalorija i 2 g vlakana, vitamin C i beta karoten, moćan antioksidant. Sadrži i vitamin K, važan za nivo eletrolita.

Kako ih jesti: Sirove, naravno. Možete ih i pomešati sa cimetom, ili dodatni vanilin sladoled, ako vam se baš baš jede slatko :)

Jagode

jagode

Zašto su dobre: Jagode su već malo van sezone, ali su omiljeno prolećno voće i najbolje su jer  sadrže antocijanine koji predupređuju upale i mišićna oštećenja.

Šolja jagoda ima ok o49 kalorija i 150% dnevnih potreba vitamina C.

Kako ih jesti: Ukoliko želite da malo promenite ukus sirovih jagoda ,pomešajte ih sa balsamiko sirćetom, klasični italijanski recept podrazumeva da pomešate par kapi sirćeta sa kašičicom šećera,kada se masa sjedini, dodajte jagode i uživajte u ukusu slatko kiselog deserta.

Kako vi podnosite letnje vrućine, kada trčite i da li ste primetili promene u tipu hrane koju jedete?