Trcanje.rs

  • Zlatan

    Čitao sam jednu studiju rađenu za potrebu JNA. Tu je postaojao dijagram brzine apsorpcije vode u zavisnosti od njene temperature. Merili su tako što su kroz neko određeno vreme od ispijanja pregledali sadržaj želudca. Detalja se ne sećam, ali znam opšti zaključak. Što je voda bila hladnija telo ju je brže apsorbovalo.

    Naravno da neko ko je jako zagrejan ne sme da pije preterano hladnu vodu, ali je jasno da pijenjem mlake vode usporava njenu resopciju. Isto tako nivo šećera u piću je obrnuto srazmeran brzini resorpcije. Trebalo bi imati neku zlatnu sredinu, prijatno hladno piće sa malo šećera i dosta mineralnih soli.

  • Pingback: Preporuke za apsolutne početnike u trčanju

  • Pingback: Uradi sam: Izotonični napici za trčanje

  • Бошко Ступар

    Cinjenica je, a to mi je potvrdio i moj lekar, da se brze apsorbuje hladna voda. Naime, kad popijemo vodu, ona brzo stize u zeludac, i ukoliko je topla, ona omogucava da se prsten na dvanaestopalacnom crevu skupi i da voda na taj nacin sporije prolazi tu barijeru, dok hladna voda taj prsten opusta i stoga se brze aporbuje.

    Naravno, ni u cemu ne treba preterivati, ali sto se treniranja i vode tice, treba piti hladnu vodu uvek kad je to moguce. Mnogi i ne znaju kako se voda pije.

    Treba piti u malim gutljajima – tzv. kvasenje grla, maksimalno do 1 dl odjednom. Sve preko toga najcesce predstavlja teret i postize isti efekat kao i mlaka voda.

    (Svima nam je poznat osecaj kad smo naduti od silne vode koju smo popili, ali smo i dalje zedni jer ta voda ne stize dalje…)

  • http://astma.rs Veki

    Hvala Bošku i Zlatanu na ovoj dopuni. Dobro je da nas prate i iskusniji triatlnoci i trkači :))

  • Pingback: Skratite vaša duga trčanja u treningu za maraton

  • Pingback: Rešenje za osveženje

  • Petrovic Svetozar

    Da li je Recharge (http://www.aquaviva.rs/recharge) isotonik?

  • nion

    @Petrovic Svetozar postoje bolje stvari od navedenog i sto se mozes napraviti u kucnoj varijanti ili pogledati na http://www.trcanje.rs/ishrana/izotonicni-napici/

  • toza62

    Pročitao sam, ali sam mislio ovo je kupovno pa samim tim i bolje.
    Probaćemo neki napitak iz domaće radinosti – samo zbog preporuke. A kasnije – videćemo.

  • Stefan

    Ma voda je bog i batina! :)

  • Pingback: Znojenje u toku trčanja

  • Pingback: 7 saveta: "Kako da pobedite vrućinu"

  • Pingback: 7 saveta za trčanje leti

  • Starconfig09

    Da li je moguce da preporucujes energetska pica tipa red bul? Ili je ovo samo sala, svi znamo da to nije bas i zdravo, nisu ni ostali sokovi toliko zdravi ali red bul je ravno samoubistvu. Najsigurnije je po meni piti vodu ili limunadu (rucno pravljenu bez secera). Mada neki ljudi imaju problema sa kiselinom pa izbegavaju limun.

  • http://trcanje.rs/ Uroš [Trcanje.rs]

    Pozdrav

    Mislim da su se energetska pića ovog tipa u tektu našla samo zato što postoje. Mislim i da je Igor naveo da su mač sa dve oštrice, da nećete dobiti krilia i još par stvari zbog kojih mislim da nije preporuka već samo spominjanje nečega što na tržištu postoji i treba skrenuti pažnju na to. naravno i pored svega uvek je izbor na pojedincu. 

    pozz

  • danilo

    Mozete mi odgovoriti na pitanje da li Phelps konzumira energetska pica zbog nekog posebnog sportskog i trenaznog razloga ili samo zato sto ih voli posto se zna da je ljubitelj ,,trash,, hrane i pica?

  • Tijana

    Sudeći po http://healthland.time.com/2012/12/12/the-most-popular-diets-of-2012-according-to-google/slide/michael-phelps-diet/ konzumira ih da bi nakrckao 12.000 kalorija. Ukoliko i sam ne trošiš toliko dnevno, nikako ih ne bismo preporučili. Postoje i zdraviji izvori kalorija :)

  • Mile

    Hladna voda sa malo soli u njoj je ok. Energetska pica tipa Red Bull su djubre, doslovno, i kostaju kao da su sa Olimpa. Pogotovo je tuzno kad vidis da se RB konzumira kao dodatak alkoholu (viskiju, rumu, vinjaku…) .

    Posto konzumiranje tecnosti tokom trcanja treba da pomogne (i) pri sprecavanju dehidratacije, onda Red Bull i slicna pica ni pod razno ne bi smeli da se koriste jer mogu da daju kontraefekat…

  • Pingback: Grčevi u nogama i trčanje

  • kristijan

    sta vi znate volim da se drogiram cigarom I enrgedskim napitcima

  • kristijan

    moguce je

Više o temi: Hidratacija

camellia sinensis Hidratacija

Maja Živkov / pre 2 nedelje / jedan komentar

Biljka čaj – magični napitak za trkače

tea time Hidratacija

Maja Živkov / pre 3 nedelje / 13 komentara

Magija čaja – zašto bi trkači trebalo da usvoje ovaj ritual?

ttt Hidratacija

Milica Vukašinović Vesić / pre 9 meseci / 3 komentara

Kako se pravilno hidrirati? Dr Milica odgovara na vaša pitanja

hidratacija-par-pije-vodu-615x408 Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 1 godine / 3 komentara

Pametna hidracija za vrele dane

limunada Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 1 godine / 37 komentara

Kako da sami napravite svoj izotonični napitak

-615x461 Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 3 godine / 2 komentara

Dehidracija