Svi oni koji su u stisci sa vremenom (većina nas, pretpostavljam) ne mogu sebi da priušte da „gube vreme“ na trčanje ili se jednostavno osećaju izgubljeno sa svim tim pravilima o vežbanju.

Još gore je pretpostavljanje i predomišljanje kada dođe vreme da trening postane malo precizniji. U tom trenutku shvatate koliko je korisno imati trenera.

Sam svoj trener?

Kao i većina, počnete sami tako što sami sebe trenirate. U početku ste dobro napredovali, ali kada ste želeli da napravite sledeći korak i stvarno pokažete svoj potencijal, stvari su brzo postale konfuzne.

Obzirom da informacije o treniranju možete dobiti sa različitih strana, to može delovati zbunjujuće na na vas. Postavljate sebi mnoga pitanja?

Koji je moj  anaerobni prag? Koliko intervala trebam da uradim? Kako da organizujem vreme u toku nedelje za trčanje? Koliki treba da mi bude puls?

Sedite na svom kauču, držite svoj trkački dnevnik u rukama i pokušavate da organizujete vaše vreme. Stalno dolazite do novih ideja, koncepta vežbanja, pocepate stari plan i napravite potpuno nov.

Dodajete najnovije vežbe, misleći svaki put da ste napravili savršen plan, da bi isti taj proces ponovili dva dana kasnije. Sve ovo može uneti sumnju u ispravnost treninga i sve može postati zamarajuće kao i vaši treninzi.

Korak dalje

Konačno ste shvatili šta je najbolje i unajmili trenera da organizuje treninge umesto vas. Vaš trener u trčanju će:

  • Odabrati određene vežbe i napraviti plan treninga u koji ćete imati poverenja.
  • Imaćete uvid u celokupan plan, ali ćete se fokusirati na početni deo plana.
  • Vam pomoći da napravite kratkoročne ciljeve, koji će vas pripremiti za dugoročne.
  • Vam pružiti željene povratne informacije i realan uvid u svoje treniranje.

Ono na čemu ćete biti najzahvalniji je to što će vam trener pomagati u odlukama kada vam je potrebna pauza i odmor, kao i kada možete da uradite više od svojih mogućnosti.

Sa novim načinom i principom treninga, vrlo brzo ćete videti napredak. Umesto da svake nedelje radite nove vežbe, bićete ustaljeni na efektnije treninge. Prolazeći iz faze u fazu, moćiće te da vidite i osetite napredak. Zadaci koje ćete ispunjavati na treningu, potvrdiće vaš napredak.

Ako se pronalazite u ovome, znajte da još uvek nije kasno iako ste već istrčali jednu ili dve trke. Stvarno, nikada nije kasno. Rad sa trenerom je jednostavniji, jer se u tom slučaju fokusirate samo na vežbanje ali ne i na planiranje treninga.

[see_also link=”http://www.trcanje.rs/granice/triatlon/put-do-ironman-70-3-saradnja-sa-trenerom/” target=””]Pogledajte Veroljubovo iskustvo u radu sa Vladom Savićem[/see_also]

Kada prelazite u trkačku sezonu, svaki trening postaje važniji. Prešli ste u specifične treninge i svakoga dana ste sve bliži vašoj „A“ trci. Potrudite se da trenirate pravilno i da ispratite plan treninga koji vam je osmislio vaš trener.

Srećno!