Baš sada je vreme da razmišljamo o tome kako da se dižemo što ranije i sa osmehom idemo na što raniji jutarnji trening. Proleće je došlo, a leto će još brže. Kao i uvek, saznajemo da će i naredno leto biti toplije nego ikad u istoriji vremena, ali nas to ne brine jer mi imamo rešenje, čak i za one najveće jutarnje mrgude. 

Zašto uopšte da razmatrate jutarnje trčanje?

Pre svega, zato što jutro predstavlja rađanje nečeg novog, osim dana. Nagrada koju dobijate nakon jutarnjeg trčanja vredi uloženog truda. Evo nekoliko primera:

  • Niko ne trpi: ni porodica, ni posao, samo ostajete vi i vaša dnevna doza samodruženja.
  • Nema ničeg boljeg za vaš metabolizam od jutarnje fizičke aktivnosti.
  • Moćićete da slobodno uživate u jutru, bez puno saobraćaja, u tišini ulica.
  • Ceo dan osećaćete se kao da imate nevidljiva krila. Čista energija, osmeh i svežina. Za žene je to najbolja šminka, a za muškarce prirodan dotok samopouzdanja.
  • Leti nećete imati puno izbora.

Iznad svega, trke se mahom održavaju ujutru. Tako da, ako niste navikli na jutarnje trčanje, vaše performanse mogu primetno da zakažu.

Mentalni i motivacioni impulsi za buduće srećne jutarnje trkače i trkačice

Smislite ubedljiv razlog da se pokrenete. Recimo, ukoliko trenirate za maraton, pametno je da uključite jutarnje trčanje u svoj raspored. Sa dolaskom i očekivanjem tog bitnog dana, imaćete sve razloge da ga ispratite do kraja.

Uveče pre spavanja obećajte sebi da ćete ujutru trčati. Isplanirajte sve detaljno: distancu, tempo trčanja i vreme buđenja.

Recite vašem bliskom prijatelju da ste odlučili da počnete sa jutarnjim trčanjem i pitajte ga da vam se pridruži. A ako ste takmičarskog duha, uvek možete da se podsećate (na onu dobru staru metodu) kako su “oni tamo” već na treningu što znači da su spremniji od vas.

Održite motivacioni razgovor sa samim sobom:

Nisam džabe odlazio/la u krevet petkom uveče da bih sada olako otkačio/la ovo jutarnje trčanje. Ustajem i izlećem napolje odmah. Želim to, i mogu. Tačka.”.

Budite realistični – sve je teško u početku. Stoga, nemojte da se razočarate ako odlučite da ustanete u 5/6 ujutru i shvatite da ne možete odmah da izletite napolje ako to već niste radili ranije ili ste možda zaspali nakon ponoći. Nekim trkačima i trkačicama je lakše da nakon buđenja odrade neke druge jutarnje aktivnosti prvih sat vremena, pa nakon toga odu na trčanje.

Praktično-razumski saveti

  • Spremite odeću tj. trkačku opremu veče pre.
  • Odeću držite u kupatilu tako da morate da ustanete da biste je obukli (dodajte bonus: vaš partner/ka će biti srećan/na što se vaše nove trkačke navike na odražavaju na njegovo/njeno spavanje :))
  • Idite u krevet rano (do 23 časa najdalje, ukoliko ciljate ustajanje u 5).
  • Ne koristite “snooze” opciju kada alarm zazvoni. Još bolje, držite alarm dovoljno daleko tako da morate da ustanete da biste ga ugasili.
  • Ukoliko ne možete da ga držite podalje jer strahujete će da probudi i vašeg partnera/ku, evo rešenja: kada ugasite alarm, sedite prekrštenih nogu u krevetu minut ili dva. Tj. ako možete da sedite, onda možete i da ustanete! Ništa prostije.
  • Pronađite kolegu jutarnjeg trkača u vašem kraju tako da možete da pomažete jedan drugome u ovoj “svetoj” misiji.

I za kraj, najbolji savet: ne ulažite previše razmišljanja u ceo proces. Jednostavno ustanite, obucite se i idite. Neka to bude automatska radnja kao što je pranje zuba ili odlazak u prodavnicu. Ne premišljajte se i zaustavite svako nadolazeće razmišaljanje o bilo čemu.

Smešni saveti koji funkcionišu kao čarobni štapić

  • Spavajte u vašoj trkačkoj opremi.
  • Zamolite svog partnera ranoranioca da vam pljusne hladnu vodu u lice ukoliko se ne probudite sami.
  • Podesite 3 različita alarma na 3 različita vremenska termina. Oprez: ovaj savet se preporučuje jedino “samcima” ili onima koji bi želeli da to ponovo postanu.
  • Pijte mnogo, i to zaista mnogo mnogo vode pre nego što zaspite, tako da jednostavno morate da posetite toalet bar 5 puta tokom noći. Ustajanje ujutru uopšte neće biti teško.
  • Evo još jednog saveta:

Pritiskajte “snooze” dugme svakih 5 minuta i nemojte da trčite. Spremite se da budete zasuti lavinom psovki od vašeg partnera/ke. Ponovite istu katastrofu sledeća 2 dana. Već trećeg dana ustajanje i trčanje delovaće vam kao mnogo bolje rešenje.

“Dan se po jutru poznaje”

Vaše telo sigurno neće biti potpuno budno u početku, posebno ako krenete da trčite neposredno nakon buđenja. Dobro se zagrejte se i krenite polagano tokom prvog kilometra.

I uživajte u nadolazećem endorfinu koji ćete sigurno osetiti u kombinaciji sa svežim jutarnjim povetarcem. Uživajte u dobroj stvari koju radite. Stvarajte nove navike koje će vam postati sasvim normalan deo svakodnevnice. 

Zamislite kakav je osećaj kada gledate svoje kolege koje ujutru zevaju pored vas, a vi spremni da poletite nakon svojih redovnih x km. 

 

 

Do 2007. postojala je alternativna rok grupa “Morning Runner”; njihova pesma “the great escape” može da posluži kao odličan začin tekstu za sve buduće jutarnje trkače i trkačice, a u službi jutarnjeg bega iz kreveta!