Kris Mek Kormak, poznatiji kao Maka je australijski triatlonac, dvostruki pobednik svetskog šampionata u triatlonu (2007. i 2010.), kao i jedini čovek na svetu koji je IronMan triatlon završio sa vremenom i spod 8h više od 2 puta.

Ovo su njegova tri  saveta kako da se ne povredite dok trčite.

#1 Budite fleksibilni

Ključ uspeha u sportu je trenažni program, i rad sa trenerom će pomoći da dođete do značajnih promena na vašem telu, ali dobro usklađeno vreme je od presudne važnosti za ceo trenažni proces.

Skoro svi ljudi doživljavaju stres i nepredviđene situacije koje nisu vezane za sport kojim se bave. Svi ti različiti problemi i situacije utiču na vaše treninge, te budite spremni da uključite i te faktore u planiranje vašeg treninga.

Razgovor sa vašim trenerom u vezi faktora koji ometaju vaš trenažni proces je veoma važan, pomeranje važnih treninga na lakše dane će doprineti vašoj celokupnoj formi.

#2 Vaše potrebe su na mestu broj jedan

Prihvatite da su vam vaše potrebe na prvom mestu. Skoro svaki sportista će pre ili kasnije spoznati u sebi osećaj pretreniranosti ili manjka motivacije za trening. To je urođeni mehanizam tela i uma da se zaštiti od povreda.

Dani oporavka u trenažnom procesu su od presudnog značaja, ali ako osetite potrebu da odmarate koji dan više, uradite to! Krivica koja se pojavljuje usled preskakanja treninga radi dodatnog odmora ili povrede je stanje koje može da nas dovede do toga da vec prethodno loše stanje, učinimo još gorim.

Sami ste odgovorni za svoju formu, te poštujte male signale koje vam vaše telo šalje!

#3 Stvorite balans

Stvorite balans između treninga i vašeg tela. Uočio sam da balans u treningu doprinosi shvatanju svih reakcija koje se dešavaju u vašem telu. Balans mora da postoji, i treninzi koji nisu samo vezani za kardio pomažu boljoj kontroli i fokusiranosti.

Učenje “osluškivanja” svog tela je veoma moćno oružje u trenažnom procesu. Primećivanje ne fleksibilnosti, nedostatka snage, zamora… i rad na popravljanu istog daće vam osećaj da znate da kontrolišete svoje telo.

Joga i vežbe snage u teretani su samo neke od metoda koje će vam dati balans, fleksibilnost, snagu i osećaj samokontrole uma i tela koje nećete naći u plivanju, biciklizmu ili trčanju.

Srećno sa treningom!