Bez obzira da li će vaša poslednja trka u sezoni biti za koju nedelju ili je bila prošlog vikenda, ovo je pravo vreme da počnete da razmišljate o preiodu između dve trkačke sezone.

Možda već imate plan treninga ili ideju o tome kako ćete trenirati tokom zime, ali pored toga za dobar oporavak i uspešnu pripremu za sledeću sezonu potrebno je da sebi pružite još nekoliko stvari. Naš predlog je da obratite pažnju na sledeće…

Spavajte

U toku sezone, retko koji trkač ima vremena da spava onoliko koliko mu je stvarno potrebno. Što zbog ustajanja i odlazaka na rane treninge, što zbog večernjih treninga, u kombinaciji sa poslom, studijama ili drugim obavezama u toku dana, veliki broj trkača sezonu završe neispavani.

Upravo je vansezonski period godine dobra prilika da svom organizmu pružimo dobar san. Potrudite se da ležete ranije i da obezbedite sebi minimum osam sati sna. Ovo će vam svakako prijati, telo će se bolje oporaviti, ali će i vaša volja za treningom biti obnovljena, kada se dobro odmorite mnogo lakše ćete naći motivaciju za naporne treninge koji vas čekaju u sledećoj sezoni.

Hranite se kvalitetno

Ok, ne želimo da kažemo da vaša ishrana nije dobra i kvalitetna u periodu u kom ste u punom treningu. Ipak, razmislite koliko često dozvoljavate sebi da u toku sezone, eksperimentišete sa novim receptima i načinima pripreme zdrave hrane. Koliko često u sred priprema za maraton isprobavate nove namirnice i uopšte pravite zabavu od kuvanja? Retko?

Ovo je nekoliko koraka koji mogu da vam pomognu da razvijete dobre navike u ishrani.

Proširite repertoar

Da bismo izbegli nepredviđene situacije koje mogu da nas odvuku od treninga, kao što je loša reakcija na neku novu namirnicu, ili zbog toga što nam je lakše i brže da spremimo nešto poznato i uštedimo na vremenu za trening, u toku sezone, ma koliko se trudili da se hranimo kvalitetno i ispravno veliki broj nas uđe u neki vid ustaljenosti.

Zato, u vreme kada manje trenirate i imate više vremena da se posvetite sebi, slobodno eksperimentišite sa hranom. Naravno, nastavite da se hranite zdravo ali isprobajte neke nove recepte, namirnice, ukuse…

Promenite ishranu

Ukoliko ste planirali da isprobate kako je to biti vegeterijanac ili vegan, ukoliko ste to želeli i planirali već neko vreme ali niste smeli da rizikujete zbog jakih treninga, ovo je upravo vreme da isprobate kako će ova promena delovati na vaš organizam. P

robajte novi način ishrane i veoma brzo ćete znati kako vam odgovara, do nove sezone već ćete biti prilagođeni novoj situaciji i izbećićete rizik da ugrozite zdravlje.

Odmorite od suplemenata

Dok ste u procesu priprema za trku, veliki broj obroka unosite kroz suplemente, uzimate gelove i energetske čokoladice na trkama i dužinskim treninzima, umesto vode pijete sportske napitke. Sva ova suplementacija ima svrhu kada trenirate i kada je vašem telu potrebna pojačana ishrana.

Međutim, vreme odmora od napornih treninga trebalo bi da bude i vreme odmora od svega što nije prirodna hrana. Pored odmora od veštačke hrane, ovaj period možete da iskoristite da isprobate neku prirodnu alternativu za suplemente.

Pokušajte da na trening ponesete neko osušeno voće i uzmete ga umesto gela, ili da napravite čokoladice od prirodnih sastojaka…. Ako vam ovo bude prijalo dok trenirate van sezone, možda ćete uvideti da je moguće ovako nešto koristiti i u toku same sezone.

Isplanirajte sledeću sezonu

Pored dobre ishrane i dobrog sna, vansezonski odmor možete iskoristiti i za planiranje sledeće sezone. U ovom periodu možete proći kroz kalendar trka za sledeću godinu i isplanirati gde ćete trčati, koje će trke biti testovi a na kojima želite da date sve od sebe i oborite lični rekord.

Ovaj plan vam može poslužiti i kao reper koliko će vam novca trebati ako odlučite da putujete na neku veću trku, dobar plan daće vam i dovoljno vremena da uštedite dovoljno novca za put.

Provodite vreme sa dragim osobama

Provodite što više vremena sa dragim osobama, one će umeti to da cene i da prepoznaju da želite da im pokažete da vam je stalo.  Znamo, nema mnogo profesionalaca među nama, ali možda se i vama kao rekreativcu dogodilo da vas drage osobe kroz šalu opomenu da samo trčite.

Ovo je samo nekoliko naših predloga i ideja za period između dve sezone, koji su vaši običaji? Na koji način vi gajite zdrave navike van trkačke sezone?

Komentari