Šta će se desiti sa našim telom ako istrčimo 5km svaki dan?

“Da trčimo 5km svaki dan? Nema šanse.”

Ovo je zasigurno prva pomisao većine ljudi koji pročitaju ovaj naslov. Možda 5 kilometara zvuči mnogo ili malo, ali ako bismo ih istrčali svaki dan, naše telo bi osetilo razliku. Naravno, većina stvari bi se promenila na bolje – zdravlje bi se popravilo, težina bi se smanjila, mišći bi postali jači… Ali pogledajte šta se stvarno dešava ako je osoba dovoljno istrajna i trči pola sata dnevno. Ova dužina je ujedo i najbolja dužina da se ispune sve gore-navedene stavke, plus je pola sata dnevno dovoljno za tu kilometražu.

Šta će se desiti sa mišićima?

Šta će se desiti sa našim mišićima ako istrčimo 5km svaki dan?
Photo by Scott Webb from Unsplash

Nema sumnje da ćete primetiti bolju izdržljivost, koja će se poboljšati zbog regularnog vežbanja. Primetićete promene u butnim mišićima, zadnjici, kao i u rukama i ramenima. Iako su fitnes eksperti do skoro govorili da kardiovaskularne vežbe ne pomažu ojačavanju mišića, istraživanja su pokazala da redovne kardio vežbe razvijaju i mišiće. Naravno, mišići neće biti toliko veliki i naglašeni kao kada radite vežbe snage.

Kako trčanje utiče na zglobove?

Iako postoji uvreženo mišljenje da je trčanje loše za zglobove, kratko ali redovno trčanje je zapravo veoma korisno i smanjuje mogućnost povrede. Zašto je to tako? Broj povreda se smanjuje zbog gubitka kilograma, i bolje fizičke spreme. Naravno, veoma je važno da se polako povećava nivo vežbi i da se ne preteruje. Ako imate vremena i želje, dodajte plivnje i vožnju bicikla trčanju kako biste ojačali i ostale mišiće i zglobove.

Kako trčanje utiče na težinu?

Ako trčite 5 kilometara svaki dan, bez sumnje ćete izgubiti višak kilograma. Pogotovo ako bar malo obratite pažnju na ishranu. Čak i ako ne promenite uobičajenu ishranu, izgubićete neželjene kilograme. Matematika je veoma jednostavna – sagoreva se više kalorija ili kilodžula nego ranije. Na primer, ako trčite 5 kilometara, za prosečnu odraslu osobu to je 360 kalorija manje.

Kako trčanje utiče na fizičku kondiciju?

Redovno trčanje je dobro za fizičku spremnost. Fizička kondicija se ogleda u sposobnosti vašeg tela da absorbuje i koristi kiseonik tokom vežbanja. Dolazi do harmonije rada pluća, mišića, srca, i krvi. Što redovnije trenirate, to ćete biti bolje fizički spremni. Tako da, ako je cilj trčati 5km dnevno, možete polako ubrzavati tempo i tako sve više povećavate vašu fizičku spremnost. Dnevno trčanje će svakako povećati brzinu otkucaja srca, količinu kiseonika koju pluća mogu da prime, i vreme koje mišići mogu da podnesu.

Kako trčanje utiče na raspoloženje?

blank
Photo by Lesly Juarez from Unsplash

Pozitivan efekat trčanja se može ogledati i u vašem raspoloženju i mentalnom zdravlju. Poznato je da je redovno kretanje ljudi preentiva depresiji. Već 15 minuta vežbanja dnevno doprinosi boljem raspoloženju. A svakodnevno trčanje će gotovo sigurno doneti osmeh na vaše lice.

Kako trčanje utiče na san?

Ne samo što će se vaše raspoloženje popraviti, nego će vam se i san poboljšati! Zašto? Bićete mnogo umorniji nego da ste presedeli čitav dan. Naravno, budite oprezni da ne trčite po velikoj vrućini ili odmah pre nego što legnete u krevet.

Savet: Počnite polako

Svakodnevno trčanje će pozitivno uticati na sveopšte zdravlje. Ojačaće vaše srce i krvne sudove, poboljšaće funkciju i sastav mišiča, poboljšaće raspoloženje i radnu revnost. Povrh svega, izgubićete višak masti i kilograma. Ovo je samo plus za vaše zdravlje, ali i samopouzdanje. Međutim, budite oprezni. Savetujemo vam da počnete lagano, možda tržeći 1 kilometar ili hodajući 5. Ako ste zaista umorni, uvek je dobro priuštiti sebi dan potpunog odmora.