Connect with us

Hi, what are you looking for?

Mršavljenje

Promenite navike i smršajte

Počnite od toga da se više krećete i zdravije hranite i trudite se da to ne zaboravite. Ne dozvolite da preko vikenda ili praznika budete rob loših navika. Naravno, nije greh s vremena na vreme dozvoliti sebi poslasticu, ali potrudite se da to bude više izuzetak nego pravilo.

banana-trakaVerovatno ste primetili da vam se posle trčanja otvara apetit. To nije bez razloga, jer organizam nastoji da popuni energetske zalihe što je moguće brže. Varenje hrane se posle intezivne fizičke aktivnosti ubrzava i do tri puta i traje 30-45 minuta posle te aktivnosti. Nakon toga metabolizam se vraća u normalno stanje. Ako želite da smršate sačekajte sa obrokom i tek nakon ovog perioda obedujte.

Trčanje spada u intenzivnije oblike vežbanja, pa je potrošnja energije, tj. kalorija veća nego pri drugim vrstama aktivnosti. Na taj način trčanje vam može pomoći da smršate na zdrav način. Sa trčanjem počnite polako, upoznavajući se sa savetima za početnike.

Saveti za mršavljenje

  1. Ako osetite iznenadnu glad, sačekajte dva minuta, a u tom periodu hodajte, šetajte i vašu pažnju usmerite na nešto drugo. Moguće je da će glad prestati, a vi ćete se osećati bolje.
  2. Ako vas zaista privlači neka nezdrava poslastica, zapitajte se: “Šta mi je u interesu”? Slatkiši ili dobra figura? U posebnim prilikama i parče čokoladne torte je u redu, ali nemojte da vam izgovori pređu u naviku.
  3. Ne dozvolite da zbog jednog preterivanja za stolom ceo dan potpadnete pod uticaj loših navika.
  4. Koncentišite se. Ne obedujte mehanički, nesvesno, dok gledate TV ili čitate knjigu. Kada god stavite hranu u usta, neka vas obuzme osećaj kako telu dajte ono što mu treba.
  5. Ne preskačite doručak. Doručak treba da bude jak sa manjim sadržajem masnoća. Na taj način ćete izbeći dodatni unos kalorija u toku dana.
  6. Jedite dosta povrća. Za ručak i večeru obavezno jedite i povrće. Ne zaboravite da je povrće važan izvor minerala i vitamina.
  7. Jedite iz tanjira. Ne konzumirate namirnice iz ambalaže. Kada stavite hranu na tanjir, pažnju će vam biti usmerena na to što je pred vama i znaćete tačno koliko ste hrane pojeli.
  8. Ne kupujte grickalice – čips, smoki, čokoladice… Time ćete izbeći iskušenje da ih jedete.
  9. Jedite dosta voća. Voće povoljno utiče na metabolizam, smanjuje glad i telu daje neophodne vitamine.
  10. Obratite pažnju šta pijete. Smanjite unos kaloričnih napitaka: sokova iz tetrapaka, ledenog čaja, limunade sa šećerom, gaziranih pića i posebno alkohola. Mnogi su smršali obraćajući samo pažnju na to šta piju.

I najvažnije za kraj. Trčite, budite optimista i vodite aktivan život!

8 Comments

8 Comments

  1. Sandra

    22.12.2012 at 22:42

    Sve stoji, da je ishrana značajan činilac uverila sam se prošle godine, kada sam potpuno promenila dotadašnje navike i postala sirovi vegan i pritom išla u teretanu pet puta nedeljno i kilogrami su nestali. Sada se spremam za predstojeći Niški maraton i u danima kad ne trčim-vežbam kući. Sve se može kad se hoće.

  2. Nale

    20.05.2013 at 19:11

    Ovo je odlicno! Bila sam poredjena (tj.jos uvek se oporaljam,pocela sam sa laganim trcanjem), treniram fudbal. U dva meseca sam dobila 8 kg i po savjetu doktorice izbacila sam sve sokove, slatkise,tjesteninu i ne veceram posle 17 h, samo jedem voce. Nisam se vagala ali vec dve sedmice sam na takvoj ishrani i osjetim po odjeci i po tome kako se osjecam da gubim kg!

  3. tanja

    11.06.2013 at 12:12

    Zanima me kako uklopiti dorucak posle u slucaju kada se trci ujutru pre posla, pa nema vremena za 30-45 minuta cekanja na dorucak pre polaska na posao. Imate neki savet? Na poslu jedina opcija dorucka je kroasan i caj. ALi to mi se ne cini najboljom opcijom za jak dorucak koji ce spreciti kasniju glad, kao i to da u tom slucaju dorucak ide tek sat, dva nakon budjenja…Hvala mnogo!

    • Tijana

      11.06.2013 at 17:50

      Draga Tanja, ja varam vreme sa bananama :) ako trčim na prazan stomak, pojedem bananu u hodu, a na poslu možeš da se počastiš i nečim jačim verovatno, po hrono dijeti sve se lakše svari ujutro. Dobar izbor je i sopstveni musli ili voćni jogurt, to možeš da poneseš u šejkeru ili flašici. Volela bih da se još neko javi sa iskustvima, jer je doručak i moja “bolna” tačka.

      • Petar Savkic

        14.06.2013 at 02:20

        pa da se javim.. ispeces slaninice luka jaja bez zumanceta moze jedno na mmasti od slanine koje si izprzila i jogurt to je dobitna kombinacija… nema greske posle za uzinu jednu jabuku i da te bog vidi mozes cak svaki dan .. ako imas maslinovo ulje ili riblje zali malo i brani ubicu ako zelis odbranices ga .. ali posle trcanja naravno…. sto posto tacno.. ako su vegeterijanac onda zeznam…. i sve to mozes da ubacis u lepinju i na posao.. ako hoces da ti zeludac radi kako treba mora i on da ima ujutru trening. da vari i svari posle podne kad pojedes nesto kuvano on lepo odradi. ako ga navikavas na kasu iz rane zore on ce se ulenjiti i omekaniti.. sve ima svoje nece odma ali ako mislis tako da zivis ceo zivot sve vise i vise ce se ulenji.. sve masine u telu moraju da rade i da se muce ako zelis da izgledas lepo spolja. kAD POKVARIS ZELUDAC S NECI NAJ BOLJI LEK JE PREPECEN HLEB I CAJ.. A TO JE IPAK TVRDO I ONO BAS TREBA DA BUDE TAKVO DA BI ON IZGREBAO I OCISTIO GA DA BI SE I NAMUCIO DA NE KAZEM OZNOIO….

    • Jovana Glumac

      12.06.2013 at 16:28

      Ćao Tanja,
      Najbolje rešenje je da poneseš doručak od kuće a koji je dovoljno bogat da zadovolji sve potrebe organizma, to može da bude recimo šejk od voća (vitamini), žitarica (vlakna), sojinog mleka (proteini) i malo koštunjavog voća (esencijalne masne kiseline), ili integralni hleb sa orasima i jabukom (ovo je specijalna veganska kombinacija:)), ili sendvič sa tofu sirom, maslinama i zelenom salatom. Ovo je jako hranljivo, zdravo, i svakako bolje rešenje od kroasana koji zapravo nema ništa u sebi što je potrebno za naš organizam. Igraj se, menjaj, pravi različite kombinacije ali tako da tvoj doručak sadži sve ove potrebne nutritiente, tako da će i glad da bude odložena :)

    • Mile

      13.06.2013 at 12:05

      Spremiš nešto noć pre ili čak pre trčanja ujutru pa poneseš na posao i klopaš kad stigneš. Ja uzmem flašu jogurta a u kancu redovno imam nešto za “potapanje” — ovsene, pšenične, ražene pahuljice i posle toga komad voća. Jabuka, banana ili narandža i miran sam.

  4. Cika_Pera

    14.04.2014 at 11:47

    9.
    Jedite dosta voća. Voće povoljno utiče na metabolizam, smanjuje glad i telu daje neophodne vitamine.Ne znam d ali je ovo samo prepisano ili je nova teorija ili neka sala.Dosta voca?Da li znate da dosta voca podrazumeva dosta secera a da secer iz voca ne oslobadja energiju vec se u jetri pretvara u mast i na taj nacin usporava metabolizam.Malo voca da,ali dosta…Neka ovaj nutricionista proba jedno 2 nedelje da za izvor ugljenih hidrata koristi samo voce,npr samo banane,da iz banana unese jedno 400 grama ugljenih hidrata na dan ili ostalog voca,pa neka se javi da javi kako je prosao,Ako nema hrabrosti da proba ja cu mu reci sta bi se desilo,pa desilo bi se kao da pokusava da na brzinu sprzi svoj pankreas,toliko je zdravo jesti ,,dosta” voca,da gotovo da nema razlike izmedju 100 grama cokolade i pola kila banana ili pomorandza unetih odjednom uprkos teoriji ,,zivih enzima” i ostalim teorijama iz pseudo naucnih disciplina tipa veganstvo itd.Necu dalje da analiziram ovaj strucni savet jer bi potrajalo,a i nema svrhe,sam za sebe tekst govori dovoljno.

Uključi se u diskusiju

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Trčite li vi po kiši?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Povezani članci