Connect with us

Hi, what are you looking for?

Mršavljenje

Koliko fizička aktivnost zaista utiče na mršavljenje?

Već desetinama godina izloženi smo stalnoj kampanji da je glavni razlog toga što smo u proseku sve deblji, naš stil života u kome uglavnom sedimo, na poslu, kući i nemamo dovoljno fizičke aktivnosti. Da li je zasta tako?

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Ne postavlja se pitanje da li je fizička aktivnost za Vas korisna ili ne. Nedvosmisleno je dokazano da fizička aktivnost donosi brojne zdravstvene koristi. Međutim, pravo je pitanje koliko ono zaista utiče na to da li ćete, kada to budete hteli, smršati ili ne.

Grupa britanskih stručnjaka je ovom pitanju posvetila editorijal koji je objavljen u Britanskom žurnalu sportske medicine od 22. aprila. Oni su u svom tekstu istakli da na različite poruke koje se mogu čuti u vezi uloge dijeta i vežbanja u zdravom načinu života imaju uticaj različite interesne grupe kao što je, pre svega, prehrambena industrija.

Oni ističu da, prema njihovom mišljenju, fizička aktivnost skoro da nema nikakav uticaj na gubljenje težine. Pri tome, oni jasno razlikuju fizičku aktivnost i vežbanje. Fizička aktivnost se sastoji od niza nestruktuiranih aktivnosti kao što je šetnja ili šetanje psa, dok vežbanje podrazumeva planirane, struktuirane i aktivnosti koje se ponavljaju, kao što je trčanje, vežbe sa tegovima…Iako se u oba slučaja troše kalorije, oni smatraju da postoje bitne razlike, i da fizička aktivnost skoro uopšte ne pomaže u procesu gubljenja kilograma, dok vežbanje ima određeni uticaj. Međutim, i kod vežbanja, njegov intenzitet kod većine ljudi nije dovoljan da bi imalo značajan uticaj.

Prema njihovom mišljenju, mnogo značajniji faktor gubljenja kilograma, jeste promena načina ishrane i prelazak sa hrane pune šećera i nezdravih masti, na velike količine voća i povrća i zdrave namirnice. S druge strane, mnoge studije, ističu vežbanje kao ključan faktor procesa mršavljenja.

Kao i obično, istina je negde između. Ako ste odlučili da vežbate, ali ne promenite način ishrane, nemojte očekivati čudo. Vežbanje će u svakom slučaju imati pozitivan uticaj na Vaše zdravlje, ali ćete brzo postati frustrirani time koliko ste kilograma izgubili, posebno ukoliko je želja da smršate bila glavni razlog zbog koga ste počeli da vežbate. Ako počnete da držite dijetu, a da istovremeno ne vežbate, nećete imati sve pozitivne uticaje koje vežbanje ima na Vaše zdravlje, a u procesu mršavljenja ćete gubiti manje masti, a više mišićne mase. Pravi put ka Vašem novom, zdravom životu jeste promena načina ishrane uz pravilno vežbanje sa trenerom koji će način vežbanja prilagoditi Vašim potrebama i željenim rezultatima.

Advertisement. Scroll to continue reading.
7 Comments

7 Comments

  1. Nevidljivi Covek

    26.05.2015 at 18:19

    Kada mi je štitna žlezda podivljala 2004. godine, bila mi je zabranjena fizička aktivnost – trčanje i treninzi nisu dolazili u obzir.Posle dve godine je usledila operacija i kada su se rezultati sredili bilo mi je dozvoljeno da se fizički aktiviram. Tada, u oktobru 2006. godine, imao sam 100 kilograma.

    Krenuo sam sa vežbama kod kuće – trbušnjaci, sklekovi, 2x nedeljno fudbal sa društvom i jednom nedeljno rekreativno trčanje. Ishrana je ostala ista kao i tokom bolesti (ubrzan rad štitne žlezde je veoma interesantan – recimo da sam bio kao u pubertetu, a i bio sam stalno gladan tako da sam jeo 7 puta dnevno), tako da sam uspeo da negde u martu siđem na 95 kilograma. Što mi se nije svidelo.

    Odlučio sam da je defintivno došlo vreme da prekomponujem ishranu, smanjio sam unos hleba, ograničio se na pet obroka, uveo da mi večera bude miks ovsenih, ražanih i ostalih pahuljica, išao bar dva puta na trčanje, samo jednom na fudbal… Ideja mi je bila da se do kraja jula spustim na 85 kilograma. To sam postigao već polovinom juna.

    Elem. Fizička aktivnost i vežba su definitivno skidali kilograme, ali je sve išlo izuzetno sporo. Sa promenom ishrane, rezultati su brzo došli, s tim što treba napomenuti da sam već tada odavno povratio kondiciju i vežbao punim kapacitetom.

    Naravno, treća bitna komponenta je – odmor! Ako to sebi ne obezbedite, imaćete problema sa postizanjem zacrtanog plana

    • Tama Ra

      26.05.2015 at 23:29

      Hvala, Nevidljivi, ima smisla – kombinacija ishrane i vežbi donosi rezultate… Svaka čast za uspeh! :)

  2. Ivan Popovic

    28.05.2015 at 00:02

    CAo imam 90 kg a visok sam 1m i 78, moja je normalna tezina oko 75 kg pa me intresuje kako smrsam posto bas se osjecam bzv od kad sam se udeblja pa bi zolio nekog ako moze da mi pomogne

  3. Rasha

    10.08.2015 at 20:41

    Cao svima Ivane mogu ti dati savete neke na osnovu svog iskustva ja sam imao 108 kg i za 5 meseca u teretani smanjio sam 25 kg potpuno zdravo bez ikakvih supstanci preparata znaci samo trening i hrana i to je to a sada je osecaj fenomenalan…samo zavisi koliko imas vremena,i da li imas volje da treniras ili ne…dijete zaboravi…to nikom dobro donelo nije…

  4. laza

    18.08.2015 at 09:24

    britanci lupaju gluposti. ništa toliko ne skida kilograme kao fizička aktivnost tako da ovaj tekst ide na ruku onima koji izbegavaju vežbanje. jako nekoristan članak koji ne zaslužuje da bude na ovom sajtu

    • Tijana

      18.08.2015 at 11:20

      Hvala na komentaru Lazo, ovo je članak preuzet sa sajta lifeactive – i delimično se slažem sa tobom da može da izazove kontraefekat. Lično, ja ga tumačim na osnovu svog iskustva, da samo vežbanje nije bilo dovoljno bez promene načina ishrane i uopšte razumevanja da je za promenu bitan ceo paket, a najviše motiv – zdravlje. Naravno, da kao trkači verujemo da je trčanje nezaobilazan deo tog procesa :)

  5. David Kostic

    04.11.2015 at 14:47

    Smatram da je sve povezano. Fizicka aktivnost/treniranje povlaci sa sobom i zdravu ishranu, bar je tako kod mene. :)

Uključi se u diskusiju

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Trčite li vi po kiši?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Povezani članci