Da li je baš zaista tako?

Često ćete čuti da je doručak veoma važan ukoliko želite da smršate i da je to obrok koji ne smete zaobići. Studija koja je upravo objavljena u “American Journal of Clinical Nutrition” nam govori drugačije. U ovoj studiji istraživači su posmatrali više od 300 gojaznih, ali inače zdravih ispitanika, starosti od 20 do 65 godina. Oni su bili podeljeni u dve grupe. Svaka grupa je dobila instrukcije da se hrani na način kako su se do tada hranili, ali je prva grupa doručkovala, dok su ispitanici iz druge grupe preskakali doručak. Njihova težina je praćena u periodu od 16 nedelja. Rezultati studije su pokazali da ispitanici iz grupe koji su doručkovali nisu izgubili više na težini od onih koji su bili u grupi koja nije doručkovala.

Dakle, da li ćete ujutru doručkovati ili ne, nema nikakav uticaj na Vaše mršavljenje. Stvarni uticaj praktično ima samo ukupan broj kalorija koji ste uneli i iz koje hrane te kalorije dolaze. Da li ćete ih uneti kroz 2 ili 6 obroka, suštinski je manje bitno.

Naravno, ukoliko doručkujete imaćete više energije za Vaše jutarnje aktivnosti

Sledeće što ćete često čuti jeste da ćete, ako doručkujete, kasnije u toku dana uzimati manje hrane. To nije uvek tako, ali su studije pokazale da ukoliko doručkujete, a posebno ako uzmete hranu bogatu proteinima, doći će do povećanja nivoa dopamina, što bi kasnije moglo da dovede do manje potrebe za hranom.

Međutim i ljudi koji dnevno imaju 3 pa i više obroka nisu pošteđeni večernjeg prejedanja. To je zato što mi ne jedemo samo kada smo gladni, već često zbog stresa, iz dosade…

Dakle, da li treba da preskočte doručak?

Naravno ne, jer Vašem telu treba energije, i nivo glukoze će biti stabilniji ukoliko ujutru uzmete hranu. Međutim, ukoliko ne doručkujete svako jutro ništa se dramatično neće desiti. Ono o čemu morate voditi računa jeste ukupan unos kalorija.

Od grickalica do punog obroka, birajte složenije ugljene hidrate (što manje čistog šećera u sastavu)

Ali na svoje kilograme morate obratiti pažnju. Podaci pokazuju da čak 64% odraslog stanovništva u Velikoj Britaniji ima prekomernu težinu i gojazno je. Ovakva situacija neminovno dovodi do eksplozije kardiovaskularnih oboljenja, dijabetesa, moždanih udara… Procenat osoba sa prekomernom tezinom i gojaznih i u Srbiji je u stalnom povećanju. Koliko je to veliki problem pokazuje i činjenica da razvijene zemlje razmatraju čak i mogućnost da svojim stanovnicima plaćaju ukoliko svoju težinu smanje, očekujući da će zdravstveni sistem štedeti u lečenju onih oboljenja i stanja koje su posledica prekomerne težine i gojaznosti.Možda je i to rešenje.

“Mayo Clinic” koja je proglašena za najbolju bolnicu u SAD u 2014. godini, je napravila studiju koja je pokazala da su ispitanici kojima je plaćano 20 USD mesečno da bi mršavili bili u 62% uspešni, naspram samo 26% onih kojima nije plaćano.

Ali u ovom slučaju zaboravite na novac. Dovoljan razlog da svoju težinu dovedete na pravu meru treba da bude to što ćete se bolje osećati i biti zdraviji.

A mi smo tu da Vam u tome pomognemo!

Za Life Active Milica Jagodić

Komentari