Ponekad mi se učini, da kada nekom kažete da ste vegan, prva asocijacija ljudi je da ste u nekoj sekti? Zbog razvijenih predrasuda u našem društvu, misao koja se kod ljudi javlja je da, mora da ste dobro zastranili, čim ste se odlučili za tako nešto. Najčešći argument zagovornika mesne ishrane je nedostatak proteina  u biljkama, te nemogućnost da unesemo sve hranjive materije bez unosa mesa u organizam.

Reč protein potiče od grčke reči “protos”, što znači prvi element.

Proteini biljnog porekla

Biljni proteini sadrže mnoge aminokiseline, ali nijedan biljni izvor ne sadrži sve esencijalne amino kiseline u potpunosti. Potrebno je da kombinujete proteine biljnog porekla da bi ste uneli sve amino kiseline koje su vašem telu neophodne.

Prednost koje imaju biljni izvori proteina je u tome da nisu u spoju sa zasićenim mastima i holesterolom, da ne sadrže metaboličke ostatke iz tela životinja kao ni hemijske ostatke tretmana kojima su podvrgavane životinje a kasnije i njihovo meso.

  • Biljni proteini imaju nizak sadržaj masti a visok sadržaj vlakana, vitamina i minerala.
  • Proteini biljnog porekla sadrže fitohemikalije koje doprinose zdravlju i prevenciji bolesti.

Ovo je lista biljaka sa količinom proteina koje sadrže na 100gr.