Ponekad mi se učini, da kada nekom kažete da ste vegan, prva asocijacija ljudi je da ste u nekoj sekti? Zbog razvijenih predrasuda u našem društvu, misao koja se kod ljudi javlja je da, mora da ste dobro zastranili, čim ste se odlučili za tako nešto. Najčešći argument zagovornika mesne ishrane je nedostatak proteina  u biljkama, te nemogućnost da unesemo sve hranjive materije bez unosa mesa u organizam.

Ali pre nego što počnemo sa ovom temom, želeli bismo da vas obavestimo da su prijave za Serbia Business Run seriju trka otvorene i da se možete prijaviti po najboljim cenama ovde.

Reč protein potiče od grčke reči “protos”, što znači prvi element.

Proteini biljnog porekla

Biljni proteini sadrže mnoge aminokiseline, ali nijedan biljni izvor ne sadrži sve esencijalne amino kiseline u potpunosti. Potrebno je da kombinujete proteine biljnog porekla da bi ste uneli sve amino kiseline koje su vašem telu neophodne.

Prednost koje imaju biljni izvori proteina je u tome da nisu u spoju sa zasićenim mastima i holesterolom, da ne sadrže metaboličke ostatke iz tela životinja kao ni hemijske ostatke tretmana kojima su podvrgavane životinje a kasnije i njihovo meso.

  • Biljni proteini imaju nizak sadržaj masti a visok sadržaj vlakana, vitamina i minerala.
  • Proteini biljnog porekla sadrže fitohemikalije koje doprinose zdravlju i prevenciji bolesti.

Ovo je lista biljaka sa količinom proteina koje sadrže na 100gr.