Okrepa na trci je svakako tema koju svaki trkač zakači nekada u toku svoje karijere trkanja. Da li nam je potrebna? U kojoj meri? Nositi svoju ili ne?

Za razliku od treninga – na trkama računamo i na organizatora da nas počasti na okrepnim stanicama, ali ovo nije uvek slučaj.

Dakle, za početak – da li nam je okrepa na trci neophodna?

Ako trčite trke kraće od maratona, jednostavan odgovor je – ne. Polumaratonci ne uspevaju da potroše svoje zalihe glikogena tokom distance od 21km i samim tim, dobar doručak i vaše standardne glikogenske rezerve + voda/izotonik su sve što vam je potrebno da pređete ovu distancu.

Naravno, nije greška ni koristiti okrepu tokom polumaratonske trke, sa razlogom je tamo.

Dodatna energija koju unesete daće vam pre svega psihološku prednost, ali i jači finiš na samoj trci.

Za više inspiracija na temu šta jesti pre treninga pogledajte više ovde:

Pre i posle jutarnjeg treninga -šta jesti u zavisnosti od intenziteta?

Planiranje ishrane u nedelji pre trke možete da vidite ovde:

Kako da se hranim u nedelji pred trku?

Ali okrepa u toku trke?

Ako trčite maraton ili naprosto imate potrebu za dodatnom okrepom, savet je da je uvek nosite sa sobom. Gelovi su najpoznatija “okrepa u pokretu” jer su napravljeni od ugljenih hidrata visokog glikemijskog indeksa, koji se brzo rastvaraju i donose energiju do mišića. Mana ovih oblika okrepe je skok insulina, te ćete gel morati da uzimate na svakih 40-ak minuta nakon uzimanja prvog.

Ukoliko vas osećaj “pada energije” plaši, pametnije je održavati insulin u krvi u istoj granici, u tom slučaju računajte na manje gutljaje gela na svakih 20 minuta.

Energetske pločice poput Frutabele dobar su izbor jer se lako nose, složenijeg su sastava, ali je konzumacija sporija i potrebno im je više vremena da prorade.

Ultramaratonci po pravilu biraju barove ili sopstvene mešavine od koštunjavog voća, jer im treba spor ali stabilan izvor energije tokom dugih sati pešačenja i trčanja na visokim altitudama.

U svakom slučaju kombinujte vaš izvor energije sa vodom! Gel nikada ne uzimajte bez par gutljaja vode.

Svaku okrepu testirajte pre trke na treningu dužine da biste znali kako vaše telo reaguje na njega.

Ukoliko nemate džep na helankama/šorcu – evo praktičnog saveta kako poneti okrepu sa sobom: