Metodu za aktivan i dug život niko ne može u potpunosti da utvrdi. Sigurno znamo da je trčanje i vežbanje dobar put ka zdravijem životu, ali nameće se pitanje – da li fizički aktivni ljudi u proseku zaista duže žive?

Žurnal koji se bavi istraživanjima na temu starenja daje pozitivan odgovor na ovo pitanje. Prosek dužeg života je četiri godine. Međutim, ono što je ključno je – način na koji treniramo.

Način treninga i dug život

Istraživanja su pokazala da fizička aktivnost koju volimo da radimo u slobodno vreme povećava naš životni vek. A šta nam to znači u svakodnevnom životu? To znači da ljudi koji su izabrali da vežbaju tokom slobodnog vremena imaju više koristi od onih kojima je fizička aktivnost, npr. – deo posla.

Dakle, ljudi koji se rekreativno bave određenim fizičkim aktivnostima lakše prihvataju i duge zdrave navike kao što su pravilna ishrana ili ostavljanje cigareta.

Metoda za aktivan i dug život

Istraživači su izneli još jednu interesantnu tvrdnju. Sudeći po njima, ljudi koji su se bavili sportovima izdržljivosti kao što je trčanje, živeli su duže, dok ovu tvrdnju naučnici ne mogu da potvrde za sportiste koji su se bavili disciplinama poput dizanja tegova ili nekim eksplozivnim sportovima.

Šta je zaključak ovog istraživanja? Umerena, rekreativna fizička aktivnost pozitivno utiče na produžetak životnog veka čoveka, dok za visoko intenzivne treninge vrhunskih sportista nije još uvek jasno da li štete samom sportisti.

Postoji bezbroj teorija o tome šta je dobro, a šta nije za naše telo i naš mentalni sklop. Postoji ona prećutna podela među onima koji žele da postižu vrhunske rezultate i onih koji vole da se uvek osećaju kao rekreativci. Potrebna nam je sredina i odgovor na pitanje – šta bi to bilo?

No more articles