I trčanje i teretana imaju svoje za i protiv. Ovde dajemo 5 razloga zašto je trčanje “bolje” i zašto je važno da uz trčanje radite i vežbe snage kako biste bili aktivni, vitki i u dobroj formi.

U teretanu ne možete sa kucama

Trčanje je opuštanje za mozak

I gym i trčanje učiniće vas otpornijim na stres, ali trčanje u prirodi, na otvorenom vazduhu, posebno u parku, šumi ili pored vode, imaće blagodetan učininak na mozak. Zagarantovan duhovni odmor u poređenju sa zatvorenim prostorom i istovetnim prizorom u tereatani.

Trčanje je uvek dostupno

Mnogi da bi stigli do teretane moraju da koriste automobil ili gradski prevoz. To zahteva probijanje kroz gužvu, dodatno vreme, kao i zagađivanje životne okoline. Takođe, čak i da ne idete prevozom do teretane, povratak iz gyma ume da bude zamoran. Na trčanje krenite iz vašeg ulaza, a trening završite na 5 minuta od stana. Prošetajte do kuće i pre tuširanja uradite istezanje.

Trčanje sagoreva više kalorija

Za mršavljenje najbolje varijanta je kombinacija trčanja i teretane. Ako već birate samo jedno, onda izaberite trčanje pošto ono troši više kalorija nego odlazak u teretanu. U pauzama trčanja ipak radite vežbe snage, poput sklekova i trbušnjaka.

U teretani ne možete raditi trening goli do pojasa… i problem je kad se “oznojite kao svinja”, dok je u trčanju baš to poenta – da dođe leto i da trčite na plaži :) 

Trčanje je kardio trening

Trčanje poboljšava vašu aerobnu kondiciju jačajući vaše srce. Takođe, povećava se VO2 max i efikasnost korišćenja kiseonika, a sve to rezultira i snižavanjem pulsa u mirovanju, kao i rešavanju problema sa krvnim pritiskom, smanjivanju mogućnosti od šloga, infarkta…

Trčanje zbog trka i društva

Trčanje vam daje priliku da upoznajete nove ljude na treninzima i trkama. Zbog trčanja ćete putovati na trke u zemlji ili inostranstvu. Povezivaćete se sa različitim ljudima i stvaraćete dublje veze sa njima. Takođe, u trčanju se lako postavljaju novi ciljevi, te je i sam trening često interesantniji nego teretana, a rezultat jasno merljiv.

Trčanje ne radi…

Neka od najboljih drugarstva su nastala na bench klupi… Ima nešto magično kod stajanja iza ortaka i pridržavanju tega

Trčanje nije dovoljno jer trčanje će vas učiniti slabim u gornjem delu ako ne posvetite pažnju i treningu snage. Uz trčanje ćete najlakše srmšati, ali ako prestanete sa trčanjem, masne naslage će se brže vratiti, jer ne postoje mišići koji bi trošili dodatnu energiju. Te mišiće ćete dobiti treningom snage.

Extra kombinacija: Kardio + Gym

Na kraju, da naglasimo, da tereatana takođe sagoreva masti, ali i stvara čiste mišiće, tako da vam dugoročno pomaže da ostanete vitki i da napravite mašinu od svog tela. Teretana je neizostavni trening kod svih sportista, a trening snage smanjuje mogućnost da se povredite kod trčanja, da trčite jače i snažnije. Takođe, izgledaćete mnogo bolje nego kada biste samo trčali.

Zato, naš predlog je: minimum 3 puta nedeljno trčanje + 2 puta teretana, a u slobodno vreme plivajte, vozite bajs i idite na jogu :)

Voleli bismo da čujemo koja su vaša mišljenja i zašto biste trčanje stavili ispred ili iza teretane.

No more articles