Nije da postoji samo 101 razlog. Postoji bezbroj. Ovo su samo razlozi koje su ljudi kroz vreme akumulirali a koje ćemo da stavimo na jedno mesto. Za početak, prvih 25.

1.

Kada se ohrabrite dovoljno da se registrujete za maraton i jasno označite datum na vašem kalendaru, ispred vas će se naći uzbudljiva životna avantura koju željno iščekujete. Da, možda ćete biti malo nervozni (što je sasvim normalno), ali će vas iščekivanje dovesti do… ekstaze.

2.

Koliko god da ste frustrirani ili ljuti, trening od nekoliko kilometara je sve što vam je potrebno da se oprostite od tih emocija. To je recept koji jednostavno nikad ne može da omane.

3.

Vaši prijatelji će biti impresionirani kada se pohvalite kako ste za vikend pretrčali 15-ak ili 20-ak kilometara. Uporedite to sa standardnim odgovorom: “Ma ništa posebno, još jedan uobičajeni vikend!”. “Vini se visoko, (bre)”.

4.

Dobar osećaj koji sledi nakon trčanja (dobro poznati “runner’s high”), odnosi se na lučenje endorfina nakon treninga. Broj željenih pretrčanih kilometara varira od trkača do trkača, ali je distanca od 7-8km najpopularnija. Da li volite zategnute noge?

5.

Nije potrebno govoriti o tome koliko je trčanje odlično za zatezanje nogu. Još ako se budete spremali za polumaraton ili maraton, vaše zategnute mišićave noge biće još brže spremne da ih prikažete na plaži. Noge su samo početak. 

6.

Trčanje maratona nije lagana plovidba. Stoga, ako to uspete da ostvarite, ništa vam više neće izgledati nemoguće. “Ne mogu” više neće postojati u vašem rečniku.

7.

Predoziranje samopouzdanjem je veoma zgodno kada se upari sa trčanjem maratona. Da li se usuđujete da sanjate velike snove?

8.

Samodisciplina. Naučite sami sebe i korigujte se prema svojim željama i potrebama. Usput,  živite punim plućima.

9.

Uživajte u odrazu u ogledalu. Ništa vam neće pomoći da se oslobodite onih nekoliko suvišnih kilograma kao što su pripreme za maraton.

10.

Dozvolite da lagodno osećate tuđe oči na sebi.  Umesto da izgovorite “ko je ovo slonče u mojoj pidžami?!“, vaš odraz će ipak morati da prizna da ispred njega stoji prilično dobro izvajani trkač ili trkačica. Ako vam se ovo drugo više sviđa, znate šta vam je činiti – trenirajte za maraton. Osetite publiku.

11.

Dan maratona je vaše vreme da zasijate dok lojalni navijači pored staze navijaju za vas, što čini čuda u podizanju vašeg duha. Racionalnost i maratonisanje ne idu zajedno.

12.

Biti veoma racionalan i razuman može da bude veoma dosadno. Oslobodite se okova i trčite maraton. Što stariji, to bolji.

13.

Za razliku od 99,99% sportova, maratonci se popravljaju sa godinama u skladu sa povećanjem bazne kilometraže. Zar nije sjajno ako u 50-im trčite više i brže nego što ste mogli u 30-im? Radost samoostvarenja.

14.

Trčanje maratona izgleda kao kvantni skok kroz vreme. Uradite to jednom i hvalite se do kraja života!

15.

Maratonska trka se u svojoj osnovi manifestuje kao zajednica ljudskih bića. Videćete ljude sa specijalnim potrebama pored sezonskih trkača kako trče zajedno kao simbol nepobedivog ljudskog duha. Stoga, ako želite da budete duboko dirnuti i inspirisani, trčite maraton. Upoznajte kolege trkače.

16.

Recimo da se nalazite na nekom društvenom događaju, i iznenada se  spomene maraton kao tema razgovora i otkrijete da osoba sa kojom razgovarate je baš kolega maratonac. Stvoriće se instant povezanost i osetićete se dobro, ispunjeno i shvaćeno.

17.

Potvrđena činjenica govori sama za sebe: maratonci i maratonke žive duže, srećnije i zdravije od svih koji život radije provode ispred TV-a ili kompjutera. Pridružite im se. Otkrijte svoje potencijale.

18.

Ništa ne može da oslobodi vaše prave potencijale kao što je trčanje maratona. Na kraju, shvatićete od čega ste napravljeni i kada god vam se ukaže neka šansa u životu, znaćete da je iskoristite.Večera sa najmanje griže savesti je ona nakon maratona.

19.

Sad je vreme da sednete, opustite se i uživate u plodovima svog rada. Nema ništa lepše od deljenja divnih maratonskih trenutaka sa kolegama maratoncima, dok proždirete večeru bez ikakve griže savesti. Mmm… nije li ukus pobede divan?

20.

Reč maraton u rečniku zdravlja prevedena je na sledeći način: spavanje bez muke, buđenje sa strašću (za trčanjem) i zadovoljan život svakoga dana. To je ono što trčanje obezbeđuje.

21.

Umesto klasičnog turističkog razgledanja, zamislite da obiđete Pariz, Njujork, London, ili bilo koji drugi grad trčanjem? Pišite svoju ličnu istoriju.

22.

Maratonske trke su duboko ukorenjene u istorijama drevnih civilizacija, uključujući i grčku i egipatsku. Dakle, ako trčite maraton, pratićete stope davnih predaka i obnoviti veoma staru tradiciju. To je inspirativno, zar ne?

23.

Od svih nagrada koje dobijete u životu, maratonska medalja je ona koju ćete želeti da nosite oko vrata zauvek. Budite ponos i dika u familiji. (U nekim zemljama, kao što je Francuska, maratonska medalja predstavlja značajnu stavku u CV-ju).

24.

Ponos na licima vaših najbližih nakon završetka maratona će istopiti žrtvovanje koje ste napravili tokom priprema. 

25.

Razmislite, maraton je replika života sa svim svojim usponima i padovima, nesigurnostima, snovima i težnjama. Dakle, ako završite maraton – ah. Savladali ste umetnost življenja. Slede vam suze radosnice.

Naravno, ovo je samo jedan delić zadovoljstva maratonske trke. Zašto vi želite da trčite ovu trku? 

No more articles