Svako od nas ima individualnu brzinu postizanja rezultata, ali i življenja. Često mislimo da je za velike rezultate potreban veliki napor. Međutim, ono što je očigledno je da ne možemo dugo raditi na maksimalnoj brzini – pregrejali bi se. U čemu je onda tajna?

Ne, ne treba da radite više od drugih. Ono što uspešne odvaja od prosečnih je konzistentnost.

Natprosečni rezultati uz prosečnu brzinu

Moj prijatelj Nejtan Beri (Nathan Barry) je nedavno napisao tri knjige za devet meseci.

Držeći se jednostavne strategije, on je pisao 1000 reči u jednom danu (to je dve do tri stranice) i to je radio svakodnevno tokom 253 dana.

Hajde da poredimo tu strategiju sa uobičajenom slikom pisca, sakrivenog u drvenoj kućici, koji nedeljama piše kao lud da bi završio knjigu.

Ludak u kućici ima maksimalnu brzinu – možda 20 ili 30 strana po danu. Ali nakon nekoliko nedelja takvim tempom, ili bi knjiga bila gotova ili pisac.

Poređenja radi, Nejtanova maksimalna brzina nikada nije dostigla nivo ludog pisca. Međutim, tokom godine ili dve, njegova brzina je bila mnogo veća.

Na primer, svako može da dobije ogromnu inspiraciju da ode u teretanu i da da sve od sebe za jedan trening. Gubimo dosta vremna opterećujući se maksimalnom brzinom – Koliko je težak bio trening? Koliko ste bili motivisani? Koliko ste brzo završili?

Ali šta ako ste bili prosečni u poslednjih mesec dana? Koliko dana ste trenirali u poslednjih mesec dana? Ili poslednja tri meseca? Ili prošle godine? Koliko je onda iznosila vaša prosečna brzina?

Mogu da kažem da ovaj princip važi i za vaše radne navike, ishranu, veze, i praktično na bilo koju drugu oblast u životu.

Pogledajte to ovako, pa ćete možda shvatiti – bili ste bolesni nedelju dana, a bilo je i par puta da ste preskočili teretanu nakon dugog dana na poslu, a bili ste i dve nedelje na putu. Odjednom shvatite da ste maksimalnu brzinu imali tu i tamo, ali da je vaša prosečna brzina mnogo niža nego što mislite.

Evo iznenađujuće činjenice o prosečnoj brzini: Ne treba mnogo da prosečna brzina pokaže neverovatne rezultate.

Toliko često trošimo našu energiju razmišljajući kako nam treba ogroman napor da bi dostigli značajne stvari. Mislimo da treba da radimo više nego svi ostali.

Međutim, kada pogledate ljude koji zaista napreduju, videćete nešto drugačije.

Nejtan je pisao 1000 reči dnevno, svakog dana. I devet meseci kasnije? Napisao je tri knjige. Ni u jednom trenutku on nije radio više od ostalih. Nema ničeg šokantnog u pisanju dve do tri stranice po danu. Nejtan je jednostavno bio dosledan za razliku od drugih, a rezultat je njegova prosečna brzina, tokom tih 253 dana, koja je bila mnogo veća od većine.

Naravno, iz svega ovoga se prirodno nameće pitanje – kako povećati prosečnu brzinu?

Unapredite navike i povećajte vašu prosečnu brzinu

Skoro sam čuo za izraz “unapređene navike”. To je prelazak sa sadašnje navike na jedan nivo iznad. U osnovi, unapređivanje navika je povećanje vaše prosečne brzine.

 

Evo nekih primera:

  • Ako je vaša prosečna brzina da pojedete tri zdrava obroka nedeljno, možete li “napredovati” na jedan zdrav obrok dnevno?
  • Ako je vaša prosečna brzina da vežbate dva puta mesečno, možete li “napredovati” na jednom nedeljno?
  • Ako ste zaluđeni poslom i jedino razgovarate sa prijateljima jednom u tri meseca, možete li isplanirati te pozive u vaš kalendar i “unaprediti”ih na jednom mesečno?

Razumeli ste?!

Unapređene navike podrazumevaju razmatranje vaših ciljeva i vaše prosečne brzine, i razmišljanje o tome kako ćete povećati svoje rezultate samo tako što će biti konzistentni.

Odakle početi?

Svi imamo prosečnu brzinu naših navika. I ako smo iskreni prema sebi, ta brzina je verovatno sporija nego što bi mi voleli.

Istina je da svako može da bude motivisan na jedan dan, ali veoma mali broj ljudi uspeva da uloži konzistentan napor svake nedelje bez izuzetka.

Važno je da ne osuđujete sebe ili da ne osećate grižu savest zbog prosečne brzine koja je manja od one koju bi ste voleli. Važna stvar je da budete svesni šta se dešava i da je sve u vašim rukama, i onda prihvatite činjenicu  da male, ali konzistentne promene u vašim svakodnevnim navikama mogu da doprinesu izuzetnom povećanju vaše prosečne brzine.

Vaše zdravlje, posao, život ne zahteva ogroman napor da bi se postigli neverovatni rezultati – samo konzistentnost.

Vreme je da napredujete do sledećeg nivoa.

 

Izvor originalnog teksta: Džejms Klir