Šta da pijete kada trenirate? Koje vrste sportskih pića postoje i koje sportsko piće je vama potrebno?

Vraćate se kući posle 30 minuta trčanja umorni, ali srećni. Zaista ste zaslužili da popijete čašu omiljenog soka, zar ne? Ili ipak ne. Tačno je da morate nadoknaditi izgubljenu tečnost nakon vežbanja, ali veoma je važno razmisliti o tome šta pijete nakon sporta. Trajanje i intenzitet vašeg treninga određuju koje je najbolje sportsko piće za efikasnu rehidraciju.

Zašto je hidratacaija toliko važna za sve koji se bave sportom?

Ljudsko telo se sastoji od 50 do 70% vode. Zbog toga je jako važno da se rehidrirate ubrzo nakon vežbanja.

Čak i samo 2% dehidracije uticaće na vaše fizičke performanse, pokazuju studije. Najčešći znaci dehidracije su žeđ, umor, slabost mišića, glavobolja i grčevi u mišićima. Zbog toga je važno zapamtiti da pijete pre nego što ožednite! Takođe biste trebali biti dobro hidrirani pre nego što započnete svoj trening.

Ne treba svima ista količina tečnosti da bi ostali hidrirani, morate da pratite svoj organizam. Opšte smernice kažu da je za duže treninge (> 60 minuta) preporuka piti 150 ml tečnosti na svakih 20 minuta. Ali kada su vam zaista potrebna sportska pića?

Dužina treninga i intenzitet određuju koje vam je piće potrebno

Šta su sportska pića?

Sportska pića su ono što se naziva „funkcionalnim pićima“. Sačinjeni od vode, ugljenih hidrata, minerala i mikroelemenata, hidriraju vas tokom vežbanja i daju vam energiju tokom dužih treninga izdržljivosti. Sportska pića se mogu kupiti spremna za piće, kao šumeće tablete ili u prahu. Možete ih napraviti i sami.

Kada odradite težak trening, bez sumnje ćete se znojiti. Kada se znojite, gubite dragocene minerale koje vaše telo treba da može da izvodi. Obavezno proverite da li elektrolitsko piće koje ste izabrali sadrži sledeće mikroelemente:

  • natrijum hlorid
  • kalijum
  • magnezijum
  • kalcijum
  • glukozu

Vrste sportskih pića i koje je pravo za vas

Postoje tri glavne vrste sportskih napitaka, koji sadrže različite nivoe elektrolita i ugljenih hidrata.

Izotonični napitci – Isotonic

Izotonična pića sadrže slične koncentracije soli i šećera kao u ljudskom telu.

Ova vrsta sportskog pića najbrže nadoknađuje izgubljenu tečnost i pravi je izbor za intervalne treninge visoke izdržljivosti i intenziteta koji traju nekoliko sati. Izotonična pića dopunjuju energiju i so.

Svojstva izotoničnih napitaka:

  • Brzo nadoknađuju tečnost izgubljenu znojenjem i daju podsticaj ugljenih hidrata organizmu.
  • Poželjni izbor za većinu sportista, uključujući trčanje na srednje i duge staze ili one koji se bave timskim sportovima.

Hipertonični napitci – Hypertonic

Hipertonična pića sadrže veću koncentraciju soli i šećera od ljudskog tela.

  • Obično se konzumiraju nakon treninga kao dodatak dnevnom unosu ugljenih hidrata i dopunjavanju zaliha glikogena u mišićima.
  • Mogu se uzimati tokom događaja na udaljenostima poput ultramaratona ili u drugoj polovini maratona kako bi se zadovoljili visoki energetski zahtevi, ali moraju se koristiti zajedno sa izotoničnim napicima za nadoknađivanje izgubljene tečnosti.

Primeri hipertoničnih napitaka:

  • Energetska pića
  • Voćni sokovi, 100% – nerazređeni
  • Bezalkoholna pića

Hipotonični napitci – Hypotonic

Hipotonična pića sadrže nižu koncentraciju soli i šećera od ljudskog tela.

  • Brzo nadoknađuju tečnost izgubljenu znojenjem.
  • Pogodni su za sportiste kojima je potrebna tečnost bez pojačanja ugljenih hidrata, na primer trkač posle laganog trčanja od 5km
sportsko piće - hipotonični napitak
Hipotonična pića sadrže nižu koncentraciju soli i šećera od ljudskog tela.

Primeri hipotoničnih napitaka:

  • mineralna voda (ili voda iz slavine)
  • hladni čajevi (biljni, voćni)
  • bezalkoholno pivo

Naša preporuka – Hydrostar

Hydrostar  je hipertonični napitak koji sadrži idealnu količinu elektrolita i ugljenih hidrata prema preporukama Američkog kongresa sportske medicine.

Ovaj sportski napitak sa prirodnom aromom mandarine preporučen je od strane Udruženja za medicinu sporta Srbije.

Hydrostar je doping free sportski napitak i ne sadrži anabolike i stimulanse.

Pažljivo odabrana kombinacija ovih sastojaka, u toku i nakon fizičke aktivnosti:

  • omogućava optimalnu hidraciju
  • obezbeđuje energiju tokom fizičke aktivnosti
  • sprečava pojavu simptoma dehidracije
Voda glavni sastojak tela, predstavljajući čak 60% telesne težine i učestvuje u mnogo veoma značajnih procesa u organizmu. Gubitak tečnosti dovodi organizam u stanje dehidracije.

U slučaju fizičke aktivnosti koja traje duže od 30-40 minuta, potrebno je piti sportski napitak. Ključna stvar je da će sportski napitak smanjiti osećaj umora i učiniti da vežbanje bude lakše. Zbog svega toga osobe koje praktikuju fizičku aktivnost će više uživati u vežbanju i istrajati u tome da vežbaju u kontinuitetu.

Sastav: 1 kesica sadrži glukoze 30 g (u obliku glukoza monohidrata) natrijuma 250 mg (u obliku natrijum hlorida), magnezijuma 50 mg (u obliku magnezijum karbonata pentahidrata), kalijuma 30 mg (u obliku kalijum hlorida)

hydrostar sportsko piće

planovi za trčanje