Kad su dani vreli, treninzi nisu jednostavni. Lako se zamarate, vruće vam je i brzo ožednite. Kada se vratite sa treninga imate par opcija: voda, energetska pića i izotonici. Sve navedeno dobro hidrira organizam, ali s vremena na vreme možete popiti i nešto drugo. Postoje brojni napici koje možemo spremiti u kuhinji, o nekima smo i pisali. Pojedini napici vam mogu pomoći i pre treninga, ali i posle.

Ovi prirodni napici se jednostavno pripremaju, sadrže neophodne minerale i vitamine i što je veoma važno, imaju dobar ukus. Mogu vam dosta pomoći da se rehidrirate, oporavite od treninga i poboljšate svoju formu.

Ledeni zeleni čaj

Kada: Pre ili posle laganog trčanja koje traje do sat vremena

Zašto: Zeleni čaj je odličan izvor antioksidanasa koji se bore protiv raka i bolesti srca. Prema istraživanju, antioksidansi mogu smanjiti oštećenja mišića izazvanog treningom, a takođe i brzinu oporavka. Nedavna studija pokazala je da ljudi koji su uz trening pili pet šoljica zelenog čaja dnevno za tri meseca su izgubili više masnog tkiva od onih koji su trenirali samo uz vodu. Ledeni zeleni čaj je ukusnija alternativa za vodu na kraćim treninzima. Osim toga, čaj sadrži kofein, koji podiže brzinu i izdržljivost. Ako često pijete ledeni zeleni čaj, nemojte ga zaslađivati kako bi se izbeglo uzimanje viška kalorija.

Kako: U vrelu vodu stavite kesicu čaja i držite najmanje tri minuta. Kada se ohladi na sobnu temperaturu stavite je u frižider, po mogućnostu u praznu plastičnu flašu.

Čokoladno mleko

Kada: Posle treninga

Zašto: Piće koje ste zavoleli još kao dete ima idealan odnos ugljenih hidrata i belančevina koji su potrebni mišićima za oporavak. Prema istraživanjima, konzumiranje čokoladnog mleka posle treninga ubrzava oporavak i povećava vreme do pojave iscrpljenosti. Efekat je bolji nego korišćenjem sportskih pića ili vode, čak i pri visokim temperaturama. Mleko kao bonus sadrži i Vitamin D i kalcijum za jake kosti.

Kako: Napunite flašicu čokoladnim mlekom i stavite ga u frižider da vas sačeka posle treninga.

Sok od višanja

Kada: Posle napornog treninga

Zašto: Utvrđeno je da je konzumiranje soka od višanja veoma dobro pred velike napore, kao na primer maraton. Sok od višanja smanjuje upalne procese i oštećenje mišića zato što sadrži veću količinu antioksidanasa od ostalog voća. Ipak, ne pijte ga kao vodu, jer sadrži dosta šećera i samim tim i kalorija.

Kako: Ako vam je nezaslađen sok od višanja suviše kiseo, zasladite ga. Pored višanja, probajte i druge 100% voćne sokove. Savršeni su sa par kocikica leda.

Sok od povrća

Kada: Posle treninga

Zašto: Sok od povrća sadrži obilje hranjivih materija, u prvom redu minerala i vitamina. Najbolji je od jedne ili dve vrste povrća. Ako volite paradajz, znajte da u njegovom soku ima puno likopena. Likopen je jedan od najznačajnijih antioksidanasa koji učestvuje u zaštiti mišića od oštećenja. Sok od šargarepe sadrži provitamin A. Količina Natrijuma je oko 5 puta veća, a Kalijuma 15 puta veća od sadržaja ovih minerala u sportskim pićima. Sok od povrća je zbog toga idealan za osvežanje posle treninga ili uz obrok koji se tada konzumira.

Kako: Svež sok od povrća je najbolje rešenje, ali možete koristiti i sok iz tetrapaka.

Koje je vaše omiljeno piće posle treninga? Koji napitak vas najbolje rashladi?