beans

Otporni skrob je posebna vrsta skroba koja nam može biti od koristi pri treningu na više načina. To je skrob koji se opire varenju ili se vari sporije. Delom hit u svetu, delom nepoznanica, ovo je svakako oblast koja je probudila naše interesovanje. Skrob je vrsta složenog ugljenog hidrata, i glavni sastojak krompira, pasta, hleba, pirinča.

Skrob uglavnom varimo u tankom crevu, gde se vari većina hrane koju unesemo, a samo mali procenat skroba stigne u debelo crevo, gde predstavlja hranu dobrim bakterijama koje ga naseljavaju ponašajući se slično vlaknima. O uticaju vlakana na gubljenje težine smo već pisali. Razgradnja otpornog skroba u debelom crevu doprinosi stvaranju dobrih biproizvoda varenja, pre svega kratkolančanih masnih kiselina.

Tipovi otpornog skroba

  • RS1 – Fizički se opire varenju zbog zaštitnog omotača koji se nalazi u nekim zrnastim biljkama, semenju i mahunarkama
  • RS2 – Prirodno otporniji pri varenju ukoliko se namirnica ne obrađuje termički. Nezrele banane, nekuvani kropmpir su najtipičniji primeri
  • RS3 – Retrogradni skrob, inače neotporni koji postaje otporniji ukoliko se namirnica termički obradi ali se posle i hladi. Ohlađena pasta ili pirinač sadrže dosta skroba ove vrste.
  • RS4 – Je skrob koji nastaje u laboratoriji i dizajniran je da se opire varenju

Zašto je ovo dobro za nas?

Zbog toga što je skrobna hrana glavni izvor kalorija u modernim dijetama, skrob koji ćemo slabije iskoristiti je dobar činilac u procesu gubljenja težine, ipak pored toga postoje i drugi zdravstveni faktori koje treba imati u vidu:

  • Podržava normalno funkcionisanje organa za varenje
  • Zatita od loših bakterija
  • Stvaranje biturita – moguća zaštitna uloga od upala i raka
  • Stvaranje vitamina –  mi ne možemo da stvaramo biotin  ili vitamin K, ali dobre bakterije u crevima mogu
  • Imuntet – dobre bakterije mu pomažu
  • Ubrzava proces degradacije tosina i karcinogena u telu
  • Pomaže kod dijabetesa