kafa

Odgovor: Kofein je organsko jedinjenje biljnog porekla bele boje i gorkog ukusa. Ima ga u kafi, kakau, čaju, itd. Dnevna upotreba ne bi smela da pređe 300 mg.

Kofein nema nikakvu nutritivnu vrednost, ali ima fiziološku. Ljudi različito reaguju na kofein. Npr. kod nekih osoba količina od 250 mg moze da izazove budnost i aktivnost, a kod nekih prenaglašene emocionalne reakcije. Redovna upotreba dovodi do razvoja tolerancije, te se efekti mogu smanjvati ali i isto tako moze doći do burnih reakcija prilikom prestanka.

Kofein ima i diuretično dejstvo i na taj način povećava gubitak tečnosti iz organizma, što može negativno uticati na fizički kapacitet prilikom trčanja. Pored navedenog, kofein pospešuje lučenje želudačne kiseline što može dovesti do oštećenja sluznice želuca, pogotovu konzumiranjem na prazan želudac.

Smatra se takođe da može povećati fizičku izdržljivost prilikom dugotrajnih napora, jer pospešuje sagorevanje viših masnih kiselina i na taj način produžava izdržljivost nakon potrošnje rezervi glikogena.

Iz svega navedenog, ja Vam ne bi preporučio upotrebu kofeina kao suplementa, pogotovo ako Vam je cilj mršavljenje. Ja lično mislim da Vam može naneti više štete nego koristi.

Budite slobodni za dodatna pitanja. Srdačan pozdrav!