Connect with us

Hi, what are you looking for?

Ishrana za trčanje

3 tipa inflamatornih pića koja bi trebalo svesti na minimum

Inflamacija ili upala sama po sebi može biti i korisna i štetna. Poznato je da hrana ima ova svojstva, ali postoji 3 tipa inflamatornih pića koja imaju isti efekat.

Tokom starenja, degradacija ćelije u određenoj količini je normalna, ali ono što konzummiramo svakodnevno može da pridoda i poveća upalu.

Inflamatorni obrasci ishrane (konzumiranje previše zasićenih masti, šećera i natrijuma) podstiče hroničnu upalu kroz niz biohemijskih reakcija. Ove reakcije teraju telo da radi prekovremeno kako bi odradilo svoj redovni posao, što može oštećuje ćelije.

Ne radi se samo o onome što jedemo, već i o onome što pijemo, jer može da pogorša upalu. Pokušajte da ograničite ili izbegavate inflamatorna pića što je više moguće, a tu spadaju tri tipa:

1. Pića sa dodatim šećerom

Slatka pića podstiču upalu.

Što više prostih šećera (rafinisanih ugljenih hidrata) konzumiramo, to više nusproizvoda naše telo proizvodi. Na ovaj način se pokreće lančana reakcija koja potencijalno povećava broj slobodnih radikala, a koji mogu da oštete zdrava tkiva.

Nažalost, šećer se dodaje većini pića koja konzumiramo svakodnevno, uključujući:

  • Gazirane sokove
  • Sokove pravljene od voćnog koncentrata
  • Sportska i energetska pića
  • Zaslađenu kafu i čaj
  • Biljna mleka

Do hroničnih upalnih procesa dolazi ako redovno i previše konzumirate šećer. Povremeno ispijanje slatkih pića neće biti problem, dokle god ne preterujete.

Obratite pažnju na listu sastojaka na pićima koja kupujete. Obratite pažnju na sastojke kao što su agava, med, bilo koji šećer šećer ili sirup (glukozna, dekstroza). Pretražite dodate šećere ispod ukupnih šećera i u idealnom svetu taj broj bi trebalo da bude nula grama. Važno je da se potrudite da taj broj bude što niži, šećer je svakako svuda.

Imajte na umu, mala limenka Koka kole sadrži 39 grama šećera (12 kašičica), a flaša od pola litre sadrži više od 50.

2. Pića sa veštačkim zaslađivačima

Ako ste smanjili unos običnog šećera, sigurno ste pomislili da su veštački zaslađivači bolja opcija. Kao i da kada izaberete dijetalna gazirana pića pomažete sebi.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Određeni veštački zaslađivači koji su odobreni od strane zdravstvenih organizacija, vas neće zaštiti od inflamacija. Prema Fondaciji za artritis i oni mogu izazvati upale.

Dugoročno, ovaj inflamatorni efekat može dovesti do ozbiljnijih hroničnih stanja. Istraživanje iz 2013. je pokazalo da ljudi koji često piju veštački zaslađena pića imaju povećan rizik od povećanja telesne težine, dijabetesa tipa 2 i različitih kardiovaskularnih bolesti.

Ako žudite za slatkoćom, predlažemo da dodate voće koje imate pri ruci u običnu ili gaziranu vodu. Ako nemate sveže voće, može i zamrznuto. Na ovaj način možete izbeći bilo kakvu vrstu šećera sem onog voćnog.

3. Alkohol

Verovatno već znate da alkohol ne utiče dobro na vašu jetru ili kvalitet sna, a ako ga konzumirate redovno, dovešće i do hronične upale.

Prema studiji iz 2017., previše alkohola dovodi do uplale digestivnog trakta koja dalje utiče na oštećenje organa.

Ova činjenica je posebno važna, jer izgleda da bakterije u crevima utiču na način na koji vaš imunološki sistem funkcioniše i na rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, gojaznosti i raka debelog creva prema Američkom nacionalnom institutu za zadravlje.

Ne morate izbaciti alkohol iz svog živora. Radi se samo o tome da sve što pijete, pogotovo ovu vrstu pića, radite umereno. I ako zaista želite alkoholno piće, preporučuje se crno vino pre zbog toga što sadrži antioksidanse poput resveratrola koji smanjuje upalu.

Držite se vina koje ne sadrži bilo kakve zaslađivače. A kada su u pitanju alkoholna pića i kokteli, bilo bi idealno izbegavati ili ograničiti one koji sadrže dodatni šećer. Umesto toga opredelite se za žestinu kao što je tekila ili votka.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Iako povremeno umereno konzumiranje bilo kog od ovih pića verovatno neće izazvati hroničnu upalu, redovna konzumacija tokom dužeg vremenskog perioda svakako može doprineti. Zbog toga je važno da svi pokušaju da se klone pića i proizvoda koji sadrže velike količine rafinisanih šećera, visoko fruktoznog kukuruznog sirupa i veštačkih sastojaka i da se umesto toga odluče za zdravije alternative.

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Trčite li vi po kiši?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Povezani članci