Connect with us

Hi, what are you looking for?

Blog & Kolumne

Kako bezbedno trčati uprkos hladnom vremenu?

Temperature su sve niže, izuzetno je hladno, staze su klizave, nepregledne i mračne čak iako trčite ujutru…pa kako se motivisati da nastavite da trenirate tokom zime?

Morate imati čeličnu volju i jasan cilj jer je veoma teško ustati ujutru u 5-6 sati i trčati dok je temperatura u debelom minusu. Isto važi i za večernji trening, kada biste možda najradije uz čaj čitali knjigu ili gledali dobar film, a patike vas zovu da ih obujete i istrčite koji kilometar. Ali, znate kako kažu – na muci se poznaju junaci, samo budite oprezni i sve mane pretvorite u prednosti.

winter-run

Za početak, malo motivacije

Trčanje tokom zime je dobro jer možete ojačati mentalno. Odlično znate da trčanje nije samo “igra nogu” i da je veoma važno da postoji sklad između tela i glave. Dakle, manje mislite o tempu i dužini, a više se fokusirajte na to da ste heroji jer neko ne može ni nosić da promoli po zimoći, a vi ste istrčali nekoliko kilometara. Podići ćete svoje raspoloženje i samopouzdanje, a ostali vremenski uslovi kao što su kiša i vrućine će vam biti smešni :) Zapamtite i da je trening investicija u budućnost!

Saveti za prevazilaženje zime:

#Smanjite broj treninga napolju na tri puta nedeljno.

Ukoliko ste do sada trčali 5-6 puta nedeljno, sada trčite tri puta napolju, a uvedite dodatne treninge snage ili vozite bicikli ili plivajte još jednom do dva puta u nedelji.

 

#Prijavite se na neku od prolećnih trka.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Mislite o toj trci kao cilju koji treba da dostignete i to će biti dodatna motivacija da ne odustanete od treninga.

 

#Trčite u paru. Idealno je ako trčite u nekoj grupi u klubu, ali ukoliko niste u mogućnosti za tako nešto, trčite sa drugom, drugaricom ili psom. Osećaćete se mnogo lepše i “guraćete” jedno drugog da ne odustane u momentima krize i bezvolje.

 

#Napišite vaše ciljeve.

Na primer: da trčite duže, brže, poboljšate kondiciju, smršate, istrčite 5, 10, 21 ili 42km i zalepite taj papir na vidljivo mesto kako bi vam stalno bilo na pameti da ste zacrtali nešto i da to treba i da ostvarite.

trcanje zimi

#Neka pobedi vaše srce.

Kada zvoni ujutru alarm kreće ona borba – ustati ili odustati…mozak kaže spavaj, srce kaže treniraj…ako odolite toploj postelji i nađete se na stazi biće jasno ko je pobedio.

Advertisement. Scroll to continue reading.

 

#Napravite rezervni “ledeni” plan.

Ne treba trčati po svaku cenu ako vremenski uslovi to ne dozvoljavaju. Tu pre svega mislim na led, ledenu kišu, temperature -15 i sl. Odlučite da te dane zamenite alternativom: idite na jogu, plivajte, vozite bicikl…dakle, nećete izgubiti trening, osećaćete se super i najvažnije – izbegli ste rizik da se ozbiljno povredite.

 

#Oprema na vidiku.

Neka vam oprema i patike budu uvek na vidiku. Spremite sve noć pre, tako da vam ujutru samo preostaje da se razgibate, popijete čašu tople limunade i istrčite.

 

#Ako ste u gužvi sa obavezama trčite ujutru.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Ako znate da ćete imati težak dan na poslu, faksu, puno obaveza, pozvani ste na neki prijem, predstavu, film, piće sa društvom i da postoji šansa da propustite trening, onda je rešenje da trčite ujutru pre svih tih obaveza. Navijte sat na sat-sat ipo ranije, odradite trening i lepo započnite dan!

 

#Investirajte u zimsku opremu.

Važno je da trčite u materijalima koji neće dozvoliti da budete nezaštićeni i da vas vetar produva, budete mokri od snega itd. Znajte da par zimskih helanki, majica, jakna, rukavice i kapa su sve šta vam je potrebno i da ih možete nositi više sezona, tako da je investicija isplativa. Veroljub je dao super savete o opremi za zimsko trčanje, video na tu temu možete pogledati ovde.

 

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Povezani članci