Connect with us

Hi, what are you looking for?

Zdravlje

Detoksikacija trčanjem

Svaka fizička aktivnost, samim tim i trčanje doprinosi detoksikaciji. Trčanje je ovde posebno pogodno, jer je dostupno i (uz odgovarajuće pripreme) savršeno bezbedno.

detoksikacija trcanjem

Detoksikacija je odličan način da svoj organizam očistite od toksina koje se tokom vremena sve više i više nakupljaju i koje štete opštem stanju vašeg tela. Ako se stalno osećate umorno i iscrpljeno, ako nemate energije i imate nekoliko kilograma viška, vrlo je verovatno da je to negativna posledica toksina i da je vreme za detoksikaciju.

Detoksikacija organizma nije nimalo jednostavna stvar, a čak može biti i opasna ukoliko svom telu ne obezbedite preko potrebne proteine i ravnomeran unos svih hranljivih materija.

Definicija detoksikacije

Šta je detoksikacija? Ukratko, to je proces izbacivanja toksina iz organizma koji se može sprovesti držanjem dijete uz režim vežbanja. Na ovaj način, iz organizma se izbacuju štetni materijali koji se unose hranom, ili nakon dugotrajne upotrebe štetnih supstanci, lekova ili alkohola. Ovaj proces nije nimalo jednostavan i ne preporučuje se njegova primena bez prethodne konsultacije sa stručnim licem, lekarom ili nutrucionistom koji će predložiti plan detoksikacije.

Naše telo obavlja detoksikaciju samostalno, bez naše pomoći, uz pomoć redovnog pražnjenja debelog creva i putem izbacivanja urina. U detoksikaciji učestvuju debelo crevo, jetra, limfne žlezde, ali i pluća i koža. Pored toga, pluća organizmu obezbeđuju dovoljan nivo kiseonika i čine ovaj proces lakšim.

Proces detoksikacije trčanjem

Da li je detoksikacija trčanjem, ili generalno vežbanjem, moguća? Da li znojenjem izbacujemo sve štetne materije iz organizma ili je to samo legenda koja kruži bez ikakvih dokaza? Stav zdravstvenih radnika je da za detoksikaciju trčanjem ne postoje naučno potvrđeni dokazi.

Sa jedne strane, ljudsko telo je već programirano da samo izbacuje štetne materije i nema potrebe za dodatnom detoksikacijom. Zdravom ishranom i unosom dovoljne količine vitamina i minerala obezbeđujemo organizmu da obavlja proces detoksikacije. Kolika je uloga trčanja u svemu tome, ne postoje jasne naučne činjenice.

Ipak, trčanje je svakako veoma korisna aktivnost kojom se nažalost ljudi sve manje i manje bave iz brojnih razloga, najčešće usled brzog načina života i nedostatka vremena. Međutim, to definitivno nije izgovor. Ukoliko je volja tu, slobodno vreme se uvek može pronaći.

Ukoliko ste početnik, potrebno je uz pomoć stručnog lica odrediti plan i program trčanja. KLIKNI OVDE. Trčanjem se poboljšava opšte stanje organizma, aktiviraju se mišići, podstiče se cirkulacija i organi se snabdevaju preko potrebnim kiseonikom. Program trčanja nije isti za svakog.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Uz program trčanja, potrebno je napraviti i odgovarajući jelovnik koga ćete se pridržavati tokom perioda detoksikacije trčanjem. Nedavno istraživanje sprovedeno u Južnoj Americi od strane tima nutricionista pokazalo je da se detoksikacija uz pomoć trčanja može primeniti uz unos 1400 kalorija na dan, uz povremeno ubacivanje dodatnog proteinskog obroka. Ovo su samo okvirne cifre i mogu se razlikovati od čoveka do čoveka.

Cilj detoksikacije trčanjem je smanjenje masnih naslaga i podsticanje cirkulacije, dok se preko kože uz pomoć znojenja izbacuju toksini iz organizma.

Preporuku za jelovnik za vreme detoksikacije trčanjem možete dobiti od nutricioniste. Cilj jelovnika je obezbediti organizmu sve potrebne vitamine i minerale, a naročito treba obratiti pažnju na elektrolite, pošto se njihovim naglim gubitkom može ugroziti trenutno zdravstveno stanje i dovesti do dehidratacije.

Za vreme detoksikacije ne treba unositi velike količine šećera, a na masnu hranu i alkohol potpuno zaboravite.

Ukoliko ste zainteresovani za detoksikaciju trčanjem, a imate sve uslove za to, nije na odmet pokušati. Ipak, morate znati da česta detoksikacija organizma nije poželjna i preporučljiva. Još jedna negativna strana detoksikacije trčanjem su povrede kolena, istegnuća mišića i ligamenata, te stoga posebnu pažnju treba posvetiti zagrevanju pre trčanja.

Tekst je ustupljen, uz dozvolu autora sa sajta Živi Zdrav Život

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Povezani članci