blank
Connect with us

Hi, what are you looking for?

Trening

Zašto su mi teške noge kada trčim? Kako da imam više energije dok trčim?

teške noge na trčanju - cover

Ako vam se desilo da imate osećaj da su vam teške noge, kao da su od olova, kada krenete na trčanje, niste jedini. Na sreću, postoje stvari koje možemo da uradimo u vezi sa tim.

Osećaj tokom trčanja može da bude različit, od treninga do treninga. Jednog dana letite, osećate se opušteno i udobno. A već sledećeg, vaše noge mogu da budu teške kao olovo. Taj osećaj trčanja sa teškim nogama je prilično uobičajen, ali ako ne znate zašto se to dešava, ne možete ništa da uradite povodom toga.

Zašto su naše noge ponekad teške kada trčimo, i da li postoji nešto što možemo da uradimo da to ublažimo?

Razlog za teške noge može biti bilo šta. Od loše ishrane, pretreniranosti, nedostatka sna, dehidracije, neadekvatnog vremena oporavka ili u slučajevima kada se ovaj osećaj često ponavlja, možda čak i nedostatak gvožđa.

Svima se događa trening na kojem se osećamo kao da ne možemo da nateramo noge da se pomere, bilo da je to zbog toga što nismo dovoljno spavali prethodne noći ili zato što nismo dobro napunili gorivo pre ili tokom trčanja. U ovim slučajevima, samo napravite malo podešavanje i vaše sledeće trčanje će se verovatno vratiti u normalu.

Ali, ako se taj osećaj ponavlja, to je znak da je možda vreme da pogledate svoj plan treninga i ishranu kako biste bili sigurni da uzimate dovoljno vremena za oporavak i dajete svom telu svu energiju koja joj je potrebna.

Nedovoljan unos ugljenih hidrata, pijenje alkohola i dehidracija mogu da budu uzrok ovo osećaju

Zagrejte se da sprečite teške noge

Veliki broj trkača ne radi zagrevanje pre nego što krene na trčanje i to čini stvari težima, jer niste podigli temperaturu mišića, poboljšali cirkulaciju i zglobovi vam nisu podmazani.

Probajte da pre svakog treninga uradite zagrevanje i osećaj teških nogu će se javljati mnogo ređe.

Ako vas zagrevanje pre trčanja baš smara i ne možete da se potrudite da provedete 15 minuta rastežući se pre nego što krenete, pokušajte da se svesno potrudite da idete sporo tokom prvog kilometra. Možda ćete čak otkriti da te teške noge nestaju nakon 10 ili 15 minuta, jer vam toliko treba da se zagrejete.

Treba reći da teške noge nisu nešto što doživljavaju samo novi trkači. Svi mi to s vremena na vreme doživljavamo, ali oni koji duže trče su iskusniji i mogu da brzo identifikuju šta je problem.

Šta možete da uradite da sprečite osećaj teških nogu?

Iako ne želimo da svako trčanje izgleda kao mučenje, kada vam se desi da imate osećaj teških nogu, dobro je nastaviti, jer prevazilazite opterećenje i poboljšavate mogućnost adaptacije kada završite taj teški trening, uprkos izazovima. Ovo vam pomaže da se nosite sa budućim teškim treninzima tako što ćete podstaći telo da se prilagodi.

Drugim rečima, nemojte odustajati samo zato što vam nije tako lako kao nekada.

Pokušajte sa sledećim koracima:

  1. Pravilno zagrevanje: trčite polako za početak ili napravite pametno zagrevanje pre nego što počnete trening
  2. Idite polako: ne mora svaki trening da bude težak, zato ne pokušavajte da ostvarite lični rekord svaki dan. Umesto toga, pravite plan treninga tako da imate neke lakše treninge oporavka koji podstiču protok krvi i pokretljivost
  3. Trening snage: dizanje tegova može poboljšati vašu otpornost na povrede i omogućiti vam da gurate jače i duže
  4. Radite vežbe za tehniku trčanja: tako ćete poboljšati tehniku i bićete efikasniji i ekonomičniji

Ako je ovo nešto što vas pogađa prilično često, preporučio bih da razgovarate sa svojim lekarom opšte prakse, koji će vam možda pomoći da identifikujete bilo koje osnovne zdravstvene probleme ili oblasti za poboljšanje vaše ishrane ili načina života.

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Trčite li vi po kiši?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Povezani članci