blank

Da li je realno da se spremam za maraton? Odgovori na ova 4 pitanja i znaćeš da li je maraton sledeća trka za koju se spremaš?

Da li je realno da se spremam za maraton? Pitanje koje muči veliki broj trkača u ovom periodu godine. Još je teže odgovoriti na ovo pitanje kada je godina za nama bila obeležena pandemijom, zatvaranjima i odloženim trkama. Ili je možda baš sad vreme da pokažemo sebi da nas korona nije ubila u pojama i napravimo taj korak ka maratonu?

Da li je realno da se spremam za maraton?

Trkačka sezona, puna maratona i trka, samo što nije stilga. Bliži se lepo vreme i proleće, koje pored jeseni predstavljaju dva omiljena perioda za sve one koji učestvuju na trkama…

I pored pandemije koja nas je mučila prošle godine, ova godina obećava, počela je vakcinacija, počeli su sportski događaji sa publikom, poput Superbowla i najveća trka u Srbji je Beogradski maraton je počeo sa projavama, sve u svemu, čini se da se vraćamo u normalu.

Pitanje koje se postavlja pred svakoga od nas koji se rekreativno bavimo trčanjem jeste – Da li je realno da se spremam za maraton?.

Evo nekoliko pitanja na koja bi svako ko razmišlja o maratonu trebalo da odgovori, intimno i iskreno prema sebi. Ukoliko imate više pozitivnih odgovora vaša sledeća stanica su pripreme za maratonsku trku. SREĆNO!

Trčim li dovoljno dugo?

Čovek koji prelazi oko 5 km minimum tri puta nedeljno u toku godinu dana stvoriće bazu u svom organizmu koja će biti dovoljni jaka da proces priprema za treku od 42 kilometra.

Ako bi ste pitali trenera trčanja da li je vreme za maraton, verovatno bi vas pitao da liste u predhodnih godinu ili dve istrčali barem 5-6 polumaratona. To je ekvivalent prvom pasusu, baza mora da postoji.

Ukoliko ste novi u trčanju a ipak razmišljate da pokušate, morate biti svesni da je rizik od povrede veći za vas. Dakle naš je savet da prvo stvorite bazu.

Imam li dovoljno slobodnog vremena za u pripreme?

Kada budete razmišljali o ovome imajte u vidu šta je minimum koji vam je potreban: četri treninga u toku nedelje izmedju 5 i 15 kilometara, plus jedno dugoprugaško trčanje vikendom.

Bez istezanja, oporavka posle dugih trčanja i vremena koje ćete trošiti da stignete na trening to je otprilike šest sati intezivnog treninga u toku svake nedelje. Saberite ovo vreme sa ostalim obavezama u kalendaru i procenite koliko je moguće da se ozbiljno posvetite pripremama za maraton.

Da li ja to stvarno mogu?

Ako ste odgovorili potvrdno na ovo i prethodna dva pitanja, počnite da tražite program priprema. Ukoliko ste odgovorili negativno na ovo pitanje ili jednostavno niste sigurni počnite sa polumaratonom.

Kada budete spremni da pređete 21 km nastavite sa treninzima dužine, uskoro ćete videti da je moguće trčati i 25 km, pa malo kasnije i 30 km više neće biti nemoguće i korak po korak bićete na cilju vašeg prvog istrčanog maratona.

Da li je realno da se spremam za maraton

Zašto želite da trčite maraton?

Jedne nedelje u sred pripremnog perioda ćete se probuditi i shvatiti da bi radije ostali kod kuće, spavali ceo dan ili se jednostavno igrali sa decom i družili sa prijateljima pre nego da trčite 25 km. Razlog zbog kog želite da istrčite maraton će uticati na to hoćete li zaista to i uraditi ili ćete se obući i istrčati napolje na trening.

Zato pre nego što počnete sa pripremama budite sigurni u valjanost svojih motiva, oni će vas držati kad iskušenje bude najveće.

Nadamo se da smo vam pomogli da odlučite šta vam je činiti. U komentarima slobodno obelodanite svoju odluku i neka ceo svet zna da se “rodio” novi maratonac ili maratonka.

planovi za trčanje