Sam trail trening je nekako opušteniji – neko ko se ozbiljno bavi trčanjem trči uvek na istoj stazi uz isto uslove, kako bi lako mogao da prati tempo i puls, a vremenom i napredak na datoj stazi.

No, brdsko trčanje ima koristi i za početnike i za iskusnije trkače. Koristi od trčanja po brdima su: veća motivacija za stazu nakon promene lokacije treninga, zaštita od povreda i jačanje, tj rad na snazi trkača.

Manje povreda

Podloge na kojima trčimo pri trail trčanju (zemlja, trava, šljunak…) su mekše nego asfalt i beton. Mekše podloge nisu samo dobre zbog amortizacije, već zbog toga što se pri trčanju po uzbrdicama i nizbrdicama gradi snaga u mišićima koji se koriste za stabilizaciju stopala i potklonice.

Jači mišići će bolje absorbovati udarac i pružiti više podrške vašem lokomotronom aparatu, bez obzira na podlogu na koju trčite. Posledica je manja verovatnoća za dobijanje povreda.

Poboljšana tehnika

Kada trčite po neravnom terenu, uzbrdo i nizbrdo, pravilno je da trčite kraćim i bržim koracima. Sam doskok po pravilu nije na petu nego na prednji deo stopala.

Ova prilagođavanje su dobra pri povratku na tvrđe podloge kao što je asfalt. Kraći i brži korak i doskok na sredinu ili napred predstavljaju osnov efikasne tehnike trčanja.

Mentalna snaga i fokus

Trail trčanje donosi i mentalne koristi, ono je zabavno i opuštajuće. Trčanje u tišini i šumi, je mnogo bolje nego na zagušljivim ulicama. Na taj način možete se koncentrisati na vaše disanje, korak i tehniku, ali i na vaše misli.

Trčanje van grada je pravo uživanje, bez opterećivanja da li će vam neko nešto dobaciti, da li će na vas naletiti neki drugi učesnik u saobraćaju i tome slično.

Trčanje u šumi, gde je GPS signal slab zbog krošnji, je dozvola da ne nosite GPS sat ili omiljenu aplikaciju za trčanje. Po brdima se trči više po osećaju, što je odličan način da osvestite kako se vaše telo ponaša u različtim situacijama i brzinama.

Pravilno i duboko disanje

Neka istraživanja kažu da je najgore što možemo da uradimo da treniramo u zagađenim mestima.

U šumi nema potrebe da brinete, dišite duboko i jako. Obilje drveća garantuje veću koncentraciju kiseonika, zaklon od sunca tokom leta i zaštitu od vetra tokom zime. Šuma po pravilu čini trčanje radosnijim u bilo kojem periodu godine.

Brzina i snaga

Trail trčanje vas može učiniti bržim. Trčanje uzbrdo je odličan trening snage pošto se jačaju mišići koji se ne koristite kada trčite po ravnom. Brdski trening je najsličniji radu na nogama u teretani.

Jedan od razloga zašto su Kenijci i Etiopljani tu gde jesu u dugopugaškom trčanju jeste što njihovi treninzi svakodnevno podrazumevaju i brdske deonice. Mnogi trkači koje danas gledate na maratonima su nekadašnji pobednici u krosu u juniorskim kategorijama.

Na kraju, ako ste već neko vreme u trčanju, pokušajte da sa vremena na vreme napustite ulicu i odete u šumu ili na seoski put. Javite kako je bilo! Ukoliko vam treba više informacija, možete pretražiti naše tekstove o brdskom trčanju. Pogledajte i izbor najboljih trail patika.