Telo je napravljeno da radi na najekonomičniji mogući način, da čuva energiju za buduće potrebe, ali mi trošimo više enerije da održimo nepravilan položaj tela, koji može da stvori bolove u zglobovima i mišićima. Kada kažu da trčanje izaziva bol u kolenima ili leđima, mi zapravo govorimo da je trčanje ukazalo na disbalans koji smo imali u telu. Zamisli neurednu sobu sa ugašenim svetlom. Deluje ok. A onda neko dođe i upali svetlo. Trčanje je taj okidač.

Zamislite svoje telo kao visoku zgradu. Ako je zgrada nakrivljena deset spratova na levo pa onda deset spratova malo desno pa onda opet levo i tako dalje, vi u tu zgradu ne biste ušli.

Svejedno, mi sebi dozvoljavamo da postanemo takva zgrada. Mi narušavamo integritet našeg tela tako što ne održavamo pravilno držanje, što dovodi do smanjene cirkulacije koja stvara bol u mišićima, zglobovima, varikozne vene i mnoga druga stanja.

Kako primetimo problem?

Vežbaš u teretani ili trčiš, voziš bajs, radiš zgibove i propadanja, sediš za računarom u autu X sati… Posle nekog vremena osetiš bol u ramenu, pa se taj bol raširi na gornji deo leđa, vrat ponekad i donji deo leđa. Prva poseta lekaru, snimanje, odgovor “pa ne vidim ovde ništa što bi moglo da stvara taj bol, hajmo sad struja, laser, talasi ovi, oni, fizikalna”. Na pola tretmana nema naznaka da se bilo šta menja, polako gubiš veru da će se problem rešiti na taj način, više te mrzi da ideš na terapije i krećeš da tražiš drugo rešenje. Prijatelj, poznanik je čuo za kostolomca, masera čini čuda. Odeš do njega i bude super dva sata, dva dana mesec dana i opet se sve vrati na isto.

Zašto se na rentgenu, MRI snimku ponekad ne vidi šta stvara bol u nekom delu tela?

Zato što ti uređaji i doktori ne primećuju zategnute mišiće i tetive. Problem koji imate nastao je zbog preterane ili nepravilne fizičke aktivnosti koju sprovodite. Nastao je mišićni disbalans koji izmešta telo od ispravnog načina kretanja.

Telo je iznutra napravljeno kao sistem sajli od mišića, tetiva i fascije koji nam omogućavaju da se krećemo, kad se taj sistem poremeti dolazi do bolova i problema sa kretanjem.

Šta se zapravo dešava?

Trenirate tako već duže vreme, počeli ste posle srednje škole, faksa, u 30, 40 godina… Sve ide tako fino smršali ste, zategli, lakše idete uz stepenice imate super društvo za trening i onda više ne može tako zbog bolova koje osećate.

Skolioza je u najvećem broju slučajeva stečena tokom života kao i većina telesnih deformiteta dolazi od loših navika.

Klijent sa slike, Nikola, došao je da bismo rešili probleme sa bolovima koje je pratila njegova skolioza. Pre toga se već neko vreme bavio treningom snage, uglavnom powerlifting i želeo je da nastavi sa treningom bez smetnji.
Od prvog dana se videlo da će čitav proces ići prilično brzo i efikasno. Dobio sam gomilu pitanja, zapažanja i vrlo brzo Nikola je dobio zadatke sa vežbama koje će sprovoditi van teretane. Obraćao je pažnju na svoje svakodnevne navike koje su ga dovele do problema sa leđima. Počeo je da stoji pravilno, vodio je računa o položaju u kom sedi u autu, kod kuće i lagano se pripremao za trening snage, ispitivao je nove položaje i nov pristup treningu.

Gotovo da smo na svakom treningu mogli da vidimo kako se rame podiže i menja položaj lopatica i ostatka tela. Koristili smo standardne tehnike Human Foundations programa uz cupping therapy i vežbe sa kettlebell-om.
Posle 12 treninga napredak je bio toliki da smo zaključili da sada može da sprovodi tehnike funkcionalnog treninga samostalno i da se bavi svojim omiljenim treningom.

Ako Vi ili neko koga vi poznajete, ima problem sa skoliozom, moj predlog Vam je da što pre rešite tu disfunkciju jer se ona neće rešiti sama. Skolioza se vremenom pogoršava i zbog narušavanja fizičke ravnoteže, ostatak tela mora da napravi kompromise i da nađe centar svog težišta kako bi ostalo u ravnoteži i bilo u mogućnosti da stoji na dve noge.

Ili dođite u progein :)