salata-sa-orasima

Zdrav život i ishrana

Mnogo se priča o tome da treba voditi zdrav život, usvojiti zdrave navike i učiniti nešto da umanjite rizike po vaše zdravlje. Manje – više svi znamo šta to podrazumeva. Trčanje, ali i bilo koja druga fizička aktivnost sagoreva kalorije i doprinosi zdravlju. Nemojte na početku da se obeshrabrite ako ne primetite vidan napredak. Svaku novu pozitivnu naviku u životu treba sprovoditi postepeno, jer se samo tako ostvaruje dugoročna korist od svih ovih postupaka.

Promena ishrane je onova za snižavanje nivoa štetnog (LDL) holesterola i ukupnog (TC) holesterola čime se snižavaju rizici za kardiovaskularne bolesti. A upravo su visok holesterol i trigliceridi u krvi krivci za najveći broj bolesti savremenog čoveka. Ovo ne znači da se treba odreći svih masnih namirnica, ali treba izabrati one masti koje nisu zasićene. To su u prvom redu: masno meso, živinska kožica, punomasni mlečni proizvodi, kokosovo i palmino ulje. Trans masne kiseline kao i zasićene masti povećavaju nivo holesterola u krvi. U članku hrana za trkače već je rečeno da čvrst maragarin dobijen od hidrogenizovanog biljnog ulja ili masti podiže nivo LDL holesterola, a nalazi se u mnogim grickalicama, keksu, i krekerima.

Ishrana siromašna zasićenim mastima je dobar način da počnete sa zdravim životom a to znači:

  1. snižava nivo LDL holesterola i ukupnog TC holesterola
  2. poboljšava cirkulaciju krvi
  3. snižava rizik od arterioskelroze i drugih promena na krvnim sudovima

Birajte raznovrsnu hranu

GRUPE NAMIRNICANAJBOLJI IZBOROGRANIČITEIZBEGAVAJTE
MESO, PRERAĐEVINE I ZAMENE ZA MESOnemasni odresci
piletina i ćuretina bez kožice
riba i plodovi mora
tofu i mahunarke
rakovi
jaja- žumanca
slanina i kobasica
mesni naresci
mortadela, iznutrice
prerađevine
MLEČNI PROIZVODIobrano mleko
jogurt sa 1%mm ili manje
namasna kisela pavlaka
mleko i jogurt sa 2% mm
polumasni sir sa 20% mm
milk šejk
punomasno mleko 3,2% mm
masni sirevi, kačkavalj, trapist,topljeni sir...
pavlaka i sladoled
ULJA I MASTImaslinovo ulje
ulje od repice, susama
koštunjavi plodovi i semenke
salatni preliv sa niskim sadržajem masti
maslac, mast
majonez, salo,
hidrogenizvan čvrst margarin
POVRĆE I VOĆEsveže povrće i voće
smrznuto povrće i voće
masline
avokado
prženo povrće na maslacu masti ili ulju,
ili bešamel sosu
PROIZVODI OD ŽITARICAintegralni hleb, integralna peciva, hlepčići,
testenina, pirinač
biskviti
masne pite, pizze
lisnato testo
DESERTI I GRICKALICEperece, obične kokice,
suvi kolači bez masti
integralni kolači
sladoled
bombone
čokolada, čips
kokice sa maslacom,
kroasani, krofne
torte, masni kolači

Nikada nije kasno da počenete da vodite računa o svom zdravlju. Bolje je da o tome razmišljate vi nego vaš lekar. Uvek je preventiva najbolja odbrana. Ako smanjite rizike po vaše zdravlje promenom načina ishrane, možete očekivati pozitivne uticaje na vaše zdravlje, a time i na trčanje.

Pratite nas i dalje na vašem putu ka dobrom zdravlju.

  • Pingback: Kratak vodič kroz ishranu()

  • Sefkebre22

    ljudi nemojte zivjeti da biste jeli nego jedite onoliko koliko je dovoljno da preziviite.

  • Hellen 88

    http://www.youtube.com/watch?v=EuZCVOD0KMk&feature=colike  evo linka jedne jako korisne prezentacije vezane za zdravu ishranu i vegeterijance

  • Ganca

    Moja porodica je napravila ovog proleca jedinstvenu Tinkturu sremusa.
    Molim Vas da posetite nas sajt: http://www.sremus.com
    i pogledate kako smo to uradili.

    Ovde mozete preuzeti prezentaciju koju sam uradio o Tinkturi i sremusu:

    http://www.internet-biznis.com/sremus_prezentacija.pdf

    Ovde se nalazi reklamni flajer u elektronskom obliku:

    http://www.internet-biznis.com/sremus_prezentacija.pdf

    Bio bih Vam zahvalan ako se potrudite da pronadjemo nacin za saradnju na

    plasmanu ove jedinstvene tinkture.

    Za sva dodatna pitanja, stojim Vam na raspolaganju.

  • Jovana Ristin

    :-)

  • LjiljaR

    Mnogo dobrih stvari o ishrani i zdravom nacinu zivota mozete naci i ovde:
    http://zdravzivot.rs

  • Ime-nebitno Prezime-nebitno

    Savrseno!

  • Antonina Ue

    Pogledajte na ovom linku odlične vežbe kao i saveti za zdravu ishranu. (:

    http://lnkz.us/39b1o

  • Besplatnosavetovanje

    Ukoliko imate problem sa ishranom i kilogramima,slobodno mi se obratite na besplatnosavetovanje@hotmail.com

  • bumbum

    Zaboravili ste na crnu cokoladu koja je,ako je prava(minimum75%kakao delova) vrlo zdrava :)

  • teodora

    Nije mi jasno kako je to bolji margarin od maslaca…
    a ni zašto su masline u kategoriji “ograničeno” ??
    Ponosno, ostatak ishrane mi je najbolji izbor :))

  • Ksenija Vujačić Mirski

    Biljni margarin izvor dobre masti :D čvrsti hidrogenizovani margarin izvor loše masti. Poštovani Igore da li ste vi završili osnovnu školu, šta ste imali iz hemije? Kako nastaje margarin?
    E sad malo stručnije koji se hormoni luče kada se unese šećer a koji kad se unese mast u organizam? Ako ne znate put ovog metabolizma ne možete da se pozivate na tekstove pisane osamdesetih i devedesetih godina. Znanja o metabolizmu su veoma opširnija sada, molim vas da ako pišete tekstove na ovu temu bar prepisujete iz akreditovanih biofizičkih časopisa.

  • Babaroga

    Vrlo zanimljiv clanak.

  • Zoltan Habi

    Drugaciji pogled na ishranu https://www.youtube.com/watch?v=FSeSTq-N4U4

  • http://www.alojavera.wordpress.com AleksandarRadovic063/8228-313

    Simptomi koji ukazuju na nedostatak Omega-3 NMK:

    – suva koza,

    – problem sa vodom koja se zadrzava,

    – sklonost ka infekcijama i upalama,

    – pogorsana memorija i sposobnost ucenja,

    – losa koordinacija,

    – kod dece usporen razvoj,

    – trnjenje ruku ili nogu,

    – visok krvni pritisak,

    – poviseni trigliceridi,

    – otezano skidanje kilaze,
    – pogorsanje vida

    Takodje je dokazano da unosenje esencijalnih masnoca smanjuje rizik od pojave kancera, srcanih oboljenja, alergija, artritisa, ekcema, psorijaza, depresije, zamora, infekcija, PMS-a. Lista poremecaja skopcanih sa njihovim nedostatkom svake godine je sve veca.

  • MIlan

    Izgubi kilograme / Povecaj misicnu masu / Bolja energija i imunitet

  • Jovana

    Jos uvek niste ovu tabelu prepravili? Odlican ste sajt, veruju vam ljudi nemojte na ovakvim stvarima da gubite kredibilitet

  • Tama Ra

    Ćao, Jovana! Sa čim se ne slažeš u tabelici? Hvala na pomoći.

  • Данијел Антић

    Evo jednog pitanja da li je zdravo jesti zelenu salatu ali da nestavljate sirce ulje i ostale stvari nego samo da operete i da pojedete.? Puno bi mi znacilo da mi odgovorite.!

  • nion

    Naravno da moze…

  • Данијел Антић

    Hvala jer ja samo tako mogu pojesti salatu..

  • nion

    Mozes u secka(blender)sa jos nekim zelenisem

  • Sasha

    Tabela je pravljena na osnovu starijih vodica za ishranu, gde su zivotinjeske masti bile anatemisane. Punomasno mleko je neopravdano ograniceno, mleko sa nikim procentom masti je problematicno po mnog osnova i ne bi trebalo da se stavi u kolonu ”neograniceno”. Zasto je su margarin i maslac u istoj grupi, to je neosnovano. Obratite paznju kao urednik dobrog web sajta koji se bavi odlicnim temama-nije autor neko ko prevede strani clanak.

  • Tama Ra

    Hej, Sasha, hvala na komentaru. Ideje o zdravoj ishrani se samo gomilaju. I dalje je prisutna ‘škola’ koja ne podržava konzumaciju punomasnih mlečnih proizvoda. Autor je jedan od njih, otuda i tabelica.